A rokonom dízele miért bírja még a városi használatot?
Valóban,a D4D annyira hibátlan és jól sikerült,hogy gyakorlatilag dobogós helye van a valaha gyártott leghulladékabb motorok nem túl előkelő listáján!
A totalcarnak is van rola cikke a 20legrosszabb motor cím alatt megtalálható:
"Indok: A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére.Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is."
Cimborámnak is volt egy ilyen avensis-e......sosem müködött normalisa .....
Lassan egy éve vagyok kénytelen én is a dízel autómat napi 2-szer 5 km-re használni. Ez változó geometriás turbós, de még részecskeszűrő nélküli.
Engem is paráztattak, hogy szét fog hullani és hasonlók... Eddig semmilyen negatív változást nem veszek észre. Az ünnepek alatt volt egy hosszabb autópályás utam is, ami kapcsán volt alkalmam megkergetni egy kicsit. Eddig semmit nem vesztett az erejéből.
#4
Azt ne felejtsd el, hogy nem csak 2.2-es D4D van. A 2.0, főleg az egyel korábbi típusban halhatatlan.
1.4 d4d 90 lovas.
Én 2.5 ezer környékén váltok el ha hideg, márpedig amíg nem írja ki, hogy 56foknál melegebb az olaj addig nem is tolom neki, utána 3 ezernél váltok :D.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!