Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy gyári váltó mennyire...

Egy gyári váltó mennyire bírja a sportos használatot? Pl 6-ból vissza 3-ba,4-ből 2-be, a megfelelő sebességre vissza fékezve.

Figyelt kérdés
2019. szept. 19. 20:42
 1/9 anonim ***** válasza:
92%

Nincs előírva, hogy csak egyesével szabad pakolgatni a sebességeket. Én simán szoktam így. Sőt gyorsításnál is van, hogy a 4.-et kihúzatva egyből 6.-at váltok.

Ha rendesen használod a kuplungot, nem darálod a fogaskereket, megfelelő mennyiségű és minőségű olaj van a váltóban, akkor általában nem gond.

2019. szept. 19. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
85%

Az nem sportos használat ha 120-nál 6.-ban van és lefékezel 50-re majd vissza kapcsolsz 3.-ba.

Ez egy normális váltás.

2019. szept. 19. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
37%

Egy normális autóban bírnia kell a váltónak, hiszen ez a rendeltetésszerű használata. Arra kell egyedül figyelni, hogy ne padlóval fékezz vissza 6-ból 3-ba pl., mert a dinamikusan fellépő, sebességkülönbségből adódó terhelés rövid úton ki fogja nyírni a diffit. De ez utcai használat mellett nem is igazán jellemző, inkább a versenyautóknál szokott gond lenni. Ott egyesével szoktak visszakapcsolgatni, kisebb részben ezért is.


Egyébként felfele is nyugodtan ki lehet hagyni fokozatokat, ha bírja az autód. Én az előző kocsimmal (Honda Civic 2.2- turbó diesel) mindig úgy mentem, hogy hármasban felhajtottam pályára, kihúztam 120-ig (viszonylag alacsony fordulatszám volt még ekkor is, öt és félezer körül), ott pedig már éppen be tudtam rakni hatosba. Tehát két fokozatot is kihagytam. Ez már elég extrém, de pl. kettesből négyesbe vagy hármasból ötösbe még a kisautókat is be lehet rakni minden gond nélkül, ha elérted a megfelelő fordulatszám-tartományta a váltás előtt.

2019. szept. 19. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

A váltó bírja, ha nem ráncigálod és érzéssel pakolod.

Viszont a kuplungod hamarabb el fog kopni, ha nem rev match-elsz.

2019. szept. 19. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
0%
Ez nem sportos. Az sportos, ha úgy kapcsolsz vissza, hogy a motorfék intézi a fékezést, és visszakapcsolás után a fordulatszám a normál tartomány felett van (nem tiltás felett. Pl városban (pl. Buda) 60-nál egy hosszabb lejtó előtt 4-ből visszarakod 2-be, és motorfékkel mész végig a lejtőn. A kuplung, a váltó és a motortartó bak kimélése céljából persze gázfröccsel rakod vissza. A 60 még nem árt, egy átlagos benzinmotoros autónál 80-90 között van a tiltás kettesben.
2019. szept. 19. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

"Én az előző kocsimmal (Honda Civic 2.2- turbó diesel) mindig úgy mentem, hogy hármasban felhajtottam pályára, kihúztam 120-ig (viszonylag alacsony fordulatszám volt még ekkor is, öt és félezer körül)..."


Egy dízelnek viszonylag alacsony fordulatszám az 5500 környéke?! :O Hát ma is tanultam valamit. Nekem eddig két dízelem volt és mind a kettő 5000 környékén már letiltott. Az óra is csak 6000-ig volt skálázva, 5000-nél már kezdődött a piros tartomány.

2019. szept. 20. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Amíg nem alapjárati fordulatnál engeded rá a kuplungot, hanem adsz hozzá gázt, addig nem lesz gond.
2019. szept. 20. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
51%
Igazad van hatos, osszekevertem kicsit a mostani kocsimmal! 😀 Nagyjából olyan 4000-4200 lehetett az a fordulatszám, ami alapvetoen persze nem alacsony, de a tiltastol azért elég messze áll ahhoz képest, hogy hármasban volt huzatva.
2019. szept. 20. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Sportos visszaváltás? Nézz utána a heel and toe technikának, kedves kérdező :)
2019. szept. 20. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!