Ha a dízelautók nem bírják városi használatot huzamosabban, akkor az oktatók miért választják ennyire a dízelt?
Olyan huzamosabb távokat nem is tesznek meg, szerintem.
Én amikor tanultam, 2-3 naponta vezettem és kb 100-120km-es átlagokat vettem észre.
Akkor például egy 1.4 tdci fusion volt az alany.
Az oktató autók relative sokat mennek, legalábbis a motor jár, van ideje bemelegedni.
Kilométerben lehet nincs napi szinten több-száz, de 3-4 tanulóval 6-8óra a napi üzemmód.
Az is lehet szempont, hogy a dízel nehezebben fullad le, bár ez szerintem hibás felfogás az oktatók részéről, majd a jogosítvány szerzés után kínlódik a tanuló a benzinessel, sok nem is érti, miért fullad le, hisz olyan jól ment a tanuló autóval...
Azert mert hulyek.
Ugyan kevesebet fogyaszt de mikor valami elromlik akkor azt a penzt amit uzemanyagon megsporoltal rakoltod javitasra.
Igan, a benzinest is kell javitani, az sincs ingyen de olcsobb a javitasa.
Ha szerencsesek akkor semmi baja nem lesz a kocsinak, hanem mikor eladjak akkor az uj tulaj sziv vele.
Attól függ mit nevezünk városi használatnak!
Egy átlag felhasználónak, aki nem hagyja el a városhatár táblát: munkahely oda-vissza, gyerekkel az oviba/suliba, hétvégén a teszkóba. Kb ebből áll. Max 10-20km vagy ég annyi se és leállítja. Reggel be a munkahelyre, épphogy bemelegszik már le is van állítva. Délután hazafelé megint tök hidegen indítás, mire bemelegszik leállítás.
Na ez az ami nem használ egy dízelnek.
Mit csinál egy oktató? Reggel beindítja, egy-két órán át hajtja az egyik tanítvány, majd jön a következő és a következő. Gyakorlatilag folyamatosan üzemmeleg az autó. Majd este leállítja. Általában a tanulók nem Győrből Nyíregyházára viszik oda-vissza az autókat. Ezért azt ne csodáld, hogy nem szalad pár nap alatt csillió km ezekbe az autókba. Egy parkolás alatt pár méter megy bele, mégis folyamatosan jár a motor, be van melegedve, ha kell regenerálja közben a részecskeszűrőt, ez a lényeg.
Nagyon nem ugyan az a használat a kettő! Pedig város ez is, az is.
Ja, még ami eszembe jutott, pl a helyi postás kézbesítő autók is dízelek. Lehet hogy ezek is egy adott városban teljesítenek csak szolgálatot, még sincs velük baj, mert mennek velük reggeltől estig. Ugyan ez a dízel taxik és sorolhatnánk.
Nem vagyok dízel utáló, nekem is dízel autóm van, de városba "reggel beindítom, pár km után leállítom - délután beindítom, pár km után leállítom" használatra biztos hogy nem egy dízelt kínoznék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!