Családi autónak melyik a jobb választás?
Egy új dácsia logan
vagy egy 20 éves félprémium mondjuk egy passat,3-mas bmw,vagy a4-es audi+ a maradék pénzt rákölteni?
Ti melyiket választanátok?Én nem tudok dönteni...Esetleg létezik köztes megoldás?Vagy nem is kell ezektől az öregebb kocsiktól félni annyira?Ti mit gondoltok?A válaszokat köszönöm...
Ha lenne 3 millióm kocsira, ahogy nincs, vennék egy patent állapotú Versot.
Ha csak 2 lenne, akkor egy kombi C'eed-et.
Minden esetre olyan 20 éves valamit biztos nem vennék.
A világ pénzét rálehet költeni és akkor sosem üzembiztos.
Azzal szégyenkezik az ember,
Ebből inkább a Dacia.
De lehet egy 3-5 Kia Ceed, Hyundai I30, Toyota Verso vagy valami hasonló lenne a legnyerőbb.
Dacia... Mert az új ...
De valami rendes motorral ha meg letezik olyan
"De valami rendes motorral ha meg letezik olyan"
Nincs, azért olcsó. Van a literes szívó, ami harmat gyenge, ez a 90 lovas mini turbó, meg az 1,5 dci, ami jó lenne, csak ezzel már az ára sem lesz annyira baráti. Még így is olcsó, csak hát, na...
Nekem E46 van, de èlmènyautónak. Mindennapi használatran kevésbé alkalmas Budapesten. Nagy köbcenti rengeteg hőt termel, emiatt a kábelek, műanyagok gyorsan mennek tönkre a motortérben (3.0).
320d lehet alkalmasabb, kérdés mire kell.
Passattal nincs tapasztalatom.
Uj Daciat nem vennék, az én igényeimnek túl fapad.
3 milláért kia/hyundai vonalon néznék szívó benzinest, minél fiatalabb évjáratban.
Na szóval összegezzük!Nekem egy családi kombi kell, vagy közép kategóriás sedan,nem hét személyes kisbusz!Valaki írta a kia ceedet.Kia-t nem veszek,mert fateromnak van egy sportage és arra is rákölti az életét,mindig van valami baja,és én speciel a minőségétől se hugyozom össze magam...A másik,hogy azért ezeket a 20 éves kocsikat írtam,mert ezek közel állnak a szivemhez,olcsón megvenném ráköltenék mondjuk egy milliót még és járnék vele,és a dacia nem tudom megfelel-e,arra számítottam,hogy itt személyes tapasztalatokat írnak majd akik használják és hátha sikerül meggyőzniük(mert amúgy rohadtul nem akarok dacia-t,de a családból is rá akarnak beszélni,hogy jó az neked...),Volt még egy bmw-s válaszoló,nem tudom olvastad-e,hogy én a legkisebb köbcentis négyhengeres motorral szeretném venni,nem sorhattal,és nem is vagyok pesti.
Tehát most kicsit átfogalmazom a kérdést!
Egy új Dacia.Milyen ez a kocsi?Melyik a rendes motor?Miért éri meg jobban,mint egy húsz éves középkategóriás márkás német/miért nem?A stepway kivitel miért nem éri meg?Biztonságos-e annyira,mint egy jó szerkezeti állapotú húsz éves kocsi?
Régi német autó:Valakinek tapasztalat?A három közül az általam felsorolt motorokkal melyiknek mi a tipushibája?Mi az amiben rosszabb ez,mint egy új kocsi?
"Egy új Dacia.Milyen ez a kocsi?"
Fapad, egyszerű, de mondjuk egy 20 éves autóból átülve ugyan úgy űrhajónak érződik mint minden más.
Viszont a (szerintem) szükséges extrákat fillérekért megkapod bele (villanyablak, légkondi, tolatóradar, tolatókamera).
"Melyik a rendes motor?"
A Loganba 3 motort lehet kérni, van egy egy literes szívó 72 lóerővel. Na, nekünk ilyen van, városba tökéletesen elég, országúton is oké, bár nyilván vissza kell váltani előzésnél. Megkakolva mentünk vele autópályán is többször, de 110 fölött már nagyon érződik, hogy ő nem akar ennél többel menni. Mármint mentem vele 150-nel is, nem arról van szó, csak ez a motor meg maga az autó nem erre van kitalálva, megnő a fogyasztás, hangos, stb.
Van ez a 90 lovas turbós amit mondtál. Na hát ez nyomatékra meg lóerőre szerintem elég, csak én úgy vagyok vele, hogy egy alapvetően olcsó autóba nem akarnék turbós motort (mondjuk pár év múlva úgyis csak ezek lesznek, szóval mindegy).
Meg van a dízel, ami tök jó lenne, csak a legtöbb magyar nem megy annyit az autójával hogy megérje, meg ugye most mindenki fél dízelt venni. Plusz több helyről olvastam, hogy a kombi verziónál alapjáraton nagyon rezonál ettől a motortól a kasztni. Olvass utána, hátha mégsincs igazam.
"Miért éri meg jobban,mint egy húsz éves középkategóriás márkás német/miért nem?"
Ezt meg se kísérlem tapasztalat hiányában megválaszolni. Mondjuk a Passat meg a 4-es Audi és társai nem középkategóriásak. Ennyi idősen egy autóban már bármi elromolhat, mindig lesz vele valami apróság.
Plusz a Daciak nagyon jól tartják az árukat az olcsóságuk miatt. Egy 20 éves, 400 ezres autóba beleönthetsz te másfél millió forintot, attól még ugyan úgy nem fog többet érni 500-600-nál...
"A stepway kivitel miért nem éri meg?"
Azért, mert ezzel már egy olyan ársávba érkezel, ahol ott van a minőségileg szerintem sokkal jobb Fiat Tipo. Használtautón nézd meg az újakat (amik ugye készleten vannak kereskedőknél), 3,5-től már vannak fapadok, 4-ért már szeritem csecsét kapsz és ezekben még 1,4-es 95 lovas szívó motor van.
"Biztonságos-e annyira,mint egy jó szerkezeti állapotú húsz éves kocsi?"
Szerintem egy 20 éves kocsiban ha van is légzsák, úgysem fog kinyílni ütközésnél, a franc se tudja megmondani, hogy valójában szerkezetileg mennyire van szétrohadva, azt sem fogod soha biztosan tudni, hogy volt-e már összetörve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!