Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nemrég vettem egy autót....

Nemrég vettem egy autót. Lemerült az akksija. Mivel hosszú út előtt állunk, kimérettem az akksit.12voltot tudta, indításkor 14-re ment fel. Kell esetleg attól félnem, hogy a generátor miatt megáll út közben? Úgy tudom 14.5-ig kellene felmennie.

Figyelt kérdés
2019. dec. 16. 10:32
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%

Olyan helyre vidd beméretni az akkut, ahol normális akkuteszterrel mérik meg. Egy puszta feszültségmérésből nem lehet eldönteni, főleg ha közben rajta a lóg az autó, a ki tudja milyen fogyasztókkal.

Egyébként egy egészséges akkunak teljesen feltöltve, ha nem lóg rajta semmi, akkor 12.7-12.8 V kell legyen a kapocsfeszültsége.

2019. dec. 16. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:
Egy ismerősöm mért rá, a saját multiméterével. Még azért mégegyszer ráméretek mással. Köszönöm!
2019. dec. 16. 12:41
 13/14 anonim ***** válasza:
100%

Ha használtad kis úton akkor a generátor még nem bírta maxra feltölteni, és beméretésnél azért volt álló helyzetben 12 volt mert nem volt eléggé feltöltve, viszont arra elég volt hogy beinduljon az autó. Ha indítás után felugrott 14 re az már jó, mert ez annak a jele hogy van töltés, olyankor azt az értéket kapjátok meg amennyivel tölt a generátor. Egyébként ha olyan akkud van ami igényli a gondozást akkor a folyadékszintet érdemes megnézni és után tölteni deszt vízzel aztán minimum egy éjszakára feltenni tölteni csepptöltéssel szigorúan az se baj ha 24 órára rakjátok fel. Akkor egy darabig nem fog az akku lemerülni magától. Így hogy töltés után állt az autó hosszabb ideig aztán beindult rendesen valószínűleg semmi nem szívja az akkut így ebből sem lehet baj. Ha az akku már van vagy 3-4 éves akkor erősen javaslom hogy tegyél félre annyi pénzt hogy rögtön tudj venni másikat ha szükséges, meg bika kábel legyen az autóban, inkább ne kelljen használni, de legyen kéznél szükség esetére. Ha a generátor elpusztul annak lennének más tünetei, műszerfalon világítana a töltésjelző viszont vannak autók amikben nem fog világítani akkor sem ha halott teljesen a generátor láttam már ilyet is. Viszont egyes autókban a generátor szíjon van a kormányszervó szivattyúja is, tehát ha elszáll a kormányszervó az lehet generátor hiba is. Na meg az is hogy alapjáraton a szokásosnál magasabb az alapjárati fordulatszám ez is lehet generátor hiba egyik tünete. Vannak olyan autók ahol a generátor hibára kivillanhat egy hibajelző lámpa Opeleknél autó és egy villáskulcs jel szokott megjelenni menetközbe bizonyos időnként, igaz hogy ez más hibát is jelezhet nem feltétlen a generátorét, de az én esetemben amikor a generátorom szar volt és felváltva használtam az autót 2 akkuval tehát naponta cseréltem és munkába oda-vissza elég volt akkor ez a lámpa villant fel 10-15 percenként. De akkor bemérve töltés sem, volt nem ment fel indítás után a feszültség semmivel sem amit mértünk rendes terhelő műszerrel, de sima kínai multiméterrel is.


Egy autó akkumulátor 12 voltos töltöttséggel még képes elindítani egy autót de az sem mindegy hogy mekkora az indítóárama mert egy 50 -es akkumulátor ennyivel nem biztos hogy beindít egy 1.6 os benzinest, viszont ha 70-es akku van benne akkor simán beindíthatja annak ellenére hogy 12 voltos. Nem feltétlen így van a dolog, de megeshet.

2019. dec. 16. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%
Te koma. A nyugalmi feszültséggel kitörölheted a segged. Terhelt feszültséget kell nézni. Az mutatja meg az akku állapotát.
2019. dec. 16. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!