Nemrég vettem egy autót. Lemerült az akksija. Mivel hosszú út előtt állunk, kimérettem az akksit.12voltot tudta, indításkor 14-re ment fel. Kell esetleg attól félnem, hogy a generátor miatt megáll út közben? Úgy tudom 14.5-ig kellene felmennie.
Pontosan hogy volt? Lemerült, indításra meg sem moccant az önindító, a műszerfal fényei csak pislákoltak? Aztán be lett bikázva, és felment 14 voltra? Mennyi idő alatt?
Egy jó állapotú, de lemerült akku nem tud felmenni azonnal 14,4 voltra, mert elég kicsi a belső ellenállása, nagy töltőáramot tud felvenni. Ha beindulás után pár másodperc múlva felszaladt 14,4 voltra az amúgy előtte lemerült akku, az annyit jelent hogy már nagyon kicsi a kapacitása, nagy a belső ellenállása, elhasználódott. Ha a töltésed amúgy rendben van, egy hosszabb út után a motort leállítva felkapcsolod a fényszórót, és mérd az akku feszültségét. Ha nagyon hamar leesik 12V alá, akkor csereérett.
Nem jól mérted te azt.
Ha 12 V, akkor inditáskor nem lehet 14 V.
Ne aggódj, nincs semmi baj. Indítás után persze hogy csak 14V-ot mutat, később áll be normálisra. Amúgy, ha nem világít sem a hibalámpa, sem a töltéslámpa, akkor elegendő egy hosszabb út, és az aksi ok.
Sajnos télen sokat vesz le az összes lámpa, fűtőmotor,stb, és a hideg sem használ.
A generátor miatt nem fog megállni, mert jó.
Amúgy ez a hosszú út elegendő lesz megismerni az autót.
No para.
14 V teljesen jó érték, hibátlan a generátorod.
Az akkud már lehet, hogy a végét járja, ezt a leírtak alapján nem lehet eldönteni.
Hol méretted?
Az akksis bolt annyit csinál, hogy ráteszi a voltmérőt a sarukra.
Kerek 12 volt egy lemerült, tönkrement akksit jelent.
A 14 v meg már a generátorodból jött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!