Nemrég vettem egy autót. Lemerült az akksija. Mivel hosszú út előtt állunk, kimérettem az akksit.12voltot tudta, indításkor 14-re ment fel. Kell esetleg attól félnem, hogy a generátor miatt megáll út közben? Úgy tudom 14.5-ig kellene felmennie.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pontosan hogy volt? Lemerült, indításra meg sem moccant az önindító, a műszerfal fényei csak pislákoltak? Aztán be lett bikázva, és felment 14 voltra? Mennyi idő alatt?
Egy jó állapotú, de lemerült akku nem tud felmenni azonnal 14,4 voltra, mert elég kicsi a belső ellenállása, nagy töltőáramot tud felvenni. Ha beindulás után pár másodperc múlva felszaladt 14,4 voltra az amúgy előtte lemerült akku, az annyit jelent hogy már nagyon kicsi a kapacitása, nagy a belső ellenállása, elhasználódott. Ha a töltésed amúgy rendben van, egy hosszabb út után a motort leállítva felkapcsolod a fényszórót, és mérd az akku feszültségét. Ha nagyon hamar leesik 12V alá, akkor csereérett.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem jól mérted te azt.
Ha 12 V, akkor inditáskor nem lehet 14 V.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ne aggódj, nincs semmi baj. Indítás után persze hogy csak 14V-ot mutat, később áll be normálisra. Amúgy, ha nem világít sem a hibalámpa, sem a töltéslámpa, akkor elegendő egy hosszabb út, és az aksi ok.
Sajnos télen sokat vesz le az összes lámpa, fűtőmotor,stb, és a hideg sem használ.
A generátor miatt nem fog megállni, mert jó.
Amúgy ez a hosszú út elegendő lesz megismerni az autót.
No para.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
14 V teljesen jó érték, hibátlan a generátorod.
Az akkud már lehet, hogy a végét járja, ezt a leírtak alapján nem lehet eldönteni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hol méretted?
Az akksis bolt annyit csinál, hogy ráteszi a voltmérőt a sarukra.
Kerek 12 volt egy lemerült, tönkrement akksit jelent.
A 14 v meg már a generátorodból jött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!