Ha egy jelenleg gázzal töltött gumiabroncsra rápumpálok levegőt lesz valami baja?
Aha, reggel indultok külföldre, és két hete rá sem néztél arra az autóra amivel mentek.
De pumpáld azzal a gázzal, amit utóljára használtál!
Én is hasonlóan használom az autómat. Hét közben garázsban áll, hétvégén viszont megyek vele több száz km-t autópályán. Eddig, több év használat alatt még semmi baja nem lett ettől.
Amennyire tudom az abroncsokat nitrogénnel szokták fújni (ha nem épp hagyományosan levegővel), mert a nitrogénnek kisebb a hőtágulása, nem ingadozik annyira használat közben a guminyomás. Ennek utcai körülmények között szerintem nem sok a jelentősége.
Nyugodtan ráfújhatsz levegővel. Semmi baja nem lesz. A nitrogén töltet "előnye" fog egy kicsit romlani. Ennyi.
Viszont ha két hét alatt leenged a gumi, az nem normális. Ránézetnék gumissal, lehet hogy esedékes lenne egy szelepcsere. Én általában tavaszi-őszi kerékcserekor beállítom a nyomást és nem igazán kell fél évig hozzányúlnom.
Feltételezem, hogy nitrogénnel fújták fel.
A Föld légkörének kb. 78%-a Nitrogén. Vagyis ha egyszerűen levegőt nyomsz bele, és mondjuk 2,5-re kell felfújnod 2,3-ról, akkor csak pár százalékkal fog csökkenni a nitrogén aránya.
Megjegyzem, nyilván nem teljesen üres, vákuumal kiszippantott gumiba nyomják a nitrogén sem, tehát eleve nem csak az volt benne.
A lényeg, hogy nem nagyon fogod csökkenteni a nitrogént benne, de ha teljesen levegővel töltenéd meg, akkor sem lenne baja.
Megkockáztatom, hogy laboratóriumi körülményeken kívül egyébként sem lehet különbséget észrevenni közte.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!