Olajfogyasztás: ez még belefér, vagy kezdjek aggódni?
Van egy 2005-ös évjáratú Mk1-es Octaviám, amit tavaly október végén vettem. Az autó külföldről jött, 152.000 km volt benne. Jelenleg most raktam bele a 185 ezredik km-ert, és ugye mióta nálam van, most jön a 3. olajcseréje.
Az autóban egy BFQ motorkódos, 1.6, 8V motor van. Ezt ajánlották többen, mert már kellően dinamikusan mozgatja a karosszériát, és mellé ha van benne olaj, benzin meg hűtővíz, akkor örök élet + 2 nap, állítólag.
Az lenne a kérdésem, hogy jelenleg úgy állunk, hogy két olajcsere között olyan 0,8 - 1 liter olajat kell kb. utánatöltenem. Az autót hét közben főleg városban használom (Budapest), de hétvégéken belemegy néha 5-600 km is úgy két nap alatt, folyamatos üzemben.
Olajat utánatölteni csak úgy a 6-7.000 km után kell először, addig semmi mocorgás nem jellemző, és akkor is csak kb. 0,2 litert kér, hogy a nívón újra a maximum szinten legyen az olaj (viszonylag sokat megyek pályán és hegymenetben hétvégén, és a könyve szerint ilyen esetben az olajat lehetőleg mindig a maximum szint közelében kell tartani).
Kell aggódnom a motor állapotáért, vagy ez az olajfogyasztás még elmegy?
Apámnak 4. Skodája van, nekünk is az van, olajat még nem kért egyik se.
Hütővízet, illetve a kiegyelítőt nézegesd.
Biztos, higy nem 155 ezer volt benne, inkább 350-400 ezer. Így viszont már lehet ez a magyarázat.
1 liter az semmi két olajcsere közt.
Nekem Skoda Roomster van, CR TDI.
Az is 10.000 km alatt kb 6 deci olajat megeszik. Nem gáz.
Ha maxra töltöm olajcserekor akkor 1 évig nem is kell utántölteni két olajcsere közt.
15.000 km két olajcsere közt.
A szervizkönyv szerint az első 100.000 km-en volt alkalmazva a 30.000 km-es periódus. Onnan a régi tulaj is 10-15.000 km vagy 2 évente cserélte.
5W-30-as olajjal csinálom a cseréket (VW 502.000/505.000), és persze mindent cserélek (olajszűrő, levegőszűrő, olajleeresztő csavar, most lesz egy benzinszűrő is, mert annak 30.000 a csereperiódusa, az meg most jött el).
6-7.000 -ig nem nagyon piszkálja. Utána rá-rá kell nézni, mert elcsíp belőle.
Én arra gondolok hirtelen, hogy a megtett km-ek növekedésével egyre jobban elhasználódik (elvéknyul) az olaj, és azért fogy.
Ami miatt érdekel, az az, hogy az otthoni 1.3-as régi Swift két olajcsere között egy ml-ert nem eszik meg.
Castrol 5W-30 EDGE ment eddig bele. Az megfelel a VW 504.000/507.000 szabványoknak.
Márkaszervízben utánakérdeztem, azt mondták, hogy attól, hogy az enyémbe 502.000/505.000 való, jó bele, mert az ujabb szabványok visszafelé kompatibilisek, csak fordítva nincs így. Tehát ami az 504/507-nem megfelelt, az az 502/505-öt igénylő autóba is jó.
Csak a PD motorokkal kell vigyázni azt mondták, mert az egy külön kaszt a VW-en belül, azokra állítólag külön szabványok lettek megadva.
Bár most többen ajánlották a Mannolt, merthogy anno egy német teszten megverte a Castrolt is.
Először kicsit hitetlenkedtem, mondván: "Olcsó húsnak híg a leve.", de a cikket olvasva és hogy több helyről javasolták, lehet kipróbáloma mostani olajcserénél majd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!