Olajfogyasztás autópálya tempónál, mi lehet a gond?
Pár hónapja vásároltam egy 2008as 1.4 16v opel g astrát 107 ezer km-el. A hétvégén elkelett sűrgősen utaznom, így az oda vissza úttal bele került a kocsiba kb 1800km, oda fele gyakori 125-130as autópálya tempóval ( gyakran 4000 körüli fordulat) elfogyott a 850 km alatt kb 0,6-0,7 l olaj szerencsére volt nálam így tudtam után tölteni. Visszafele emiatt nem mertem 110nél gyorsabban jönni így 3500 fölé sem pörgött a motor, így viszont a nívópálcán alig tapasztaltam olajfogyást. 112 ezer van benne, de az eddigi vegyes használat nem okozott ilyen mértékű fogyást, mitől lehet?
Tudom ezek a motorok hírhedtek az olajfogyasztásról, de szerintem azért a 4000 az nem olyan magas fordulat hogy ennyi elmenjen.
Valamint kicsit sűrűnek tartom a jelenlegi olajat (10w40) amit az előző tulaj belerakatott, mert kb 60 ezerig 5w30 volt benne a szervízkönyv alapján (tudtommal gyárilag is ez az előírt viszkozitás) és nem értem a váltást, esetleg lehet összefüggés a kettő között és érdemes lenne visszaváltani 5w30ra?
Egyéb ötleteket is szívesen várok.
majdnem új benzinesem van, itt a fővárosban hónapokig nem csökken az olajszint...aztán egy hosszabb autópálya a megengedett maximummal, és fél lityi hiányzik..
előttem leírták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!