Melyik módon fogyaszt kevesebbet az autó?
Példaként 500km-ert teszek meg autópályán kedvező körülmények között, tehát száraz úton jó tapadás, megfelelő guminyomás mellett megállás nélkül megfelelő műszaki állapotban (nem koszos légszűrővel mondjuk ami többlet üzemanyag befecskendezést eredményezne). Odafele megyek 200km/h-val nagyobb légellenállás, több munkavégzés, magasabb fordulatszám és magasabb üzemanyag fogyasztás viszont 2,5 óra alatt ott vagyok, tehát csak annyi ideig fogyaszt üzemanyagot a motor.
Másik esetben megyek 60km/h-val 8 óra 20 perc alatt vagyok ott, tehát több mint 3x annyi ideig járt a motor és fogyasztotta az üzemanyagot, viszont kevesebbet fogyasztott.
Nem tudom mennyit fogyasztana ilyen esetben, pontosabban hogy mennyi lenne a fogyasztás különbség, mondjuk 1.8-as szívóbenzin legyen 7 liter 60-al és 9-10 liter talán 200-al.
Tehát az egyik esetben 22,5-25l fogyasztás 200-nál 2,5 óra alatt, a másik esetben 58-60l fogyasztás 60-nál 8 óra 20 perc alatt?
Vagy valamit benéztem és nagyon rosszul számolok vagy 200-nál jóval többel mondjuk 12-15l fogyasztana a kocsi? Mert nekem azt mondták mindig, hogy ha lassabban mész, lassabban gyorsulsz fel, alacsonyabb fordulatszámon elváltod az autót akkor kevesebb lesz a fogyasztás, ez igaz is, de tovább tart elérni az uticélod, tovább fogyaszt üzemanyagot a motor.
Városban most jelenleg azt próbálgatom, hogy egyik esetben 3000 alatt nem nagyon váltom el egyik fokozatot sem és úgy közlekedek míg másik esetben már 1500-1700 körül elváltom, tehát 1-esbe 10-ig, 2-esbe 20-ig, 3-asba 35-40-ig viszont nem is nyomom neki a gázt tehát eléggé lassan gyorsul fel az autó.
Nem tudom igazából melyik módon történik kevesebb munkavégzés, de szerintem rosszul is számolom a dolgokat.
200-zal mész bármilyen autóval 5 percnél tovább drasztikusan csökkenti a motor élettartamát. Ráadásul 3x-4x annyit fogyaszt a kocsid.
Egy gépet se használunk soha a maxon hosszú ideig és rendszeresen.
Szívó benzinesnél 3500-nál válts fel. 1500-s váltassal el fogod koszolni a motort.
Amíg így vezetsz, 6-8 ezerenként teljes olajcserére vidd el a kocsit, mert ki fogod nyírni a motort.
"200-zal mész bármilyen autóval 5 percnél tovább drasztikusan csökkenti a motor élettartamát. "
Azért ez így nettó hülyeség. Az egyik autóm motorja 200-nál 3600-at forog percenként, pár ezer kilométer már beleszaladt 200 felett és semmi gondja nincs. 250 lóerő felett már nem gond a 200-as utazó. nagyon sok autónál a 200-as utazó közel sincs a maxhoz :)
Nyilván a 130 lovas verdákról volt szó.
Hiszen akinek 300-400 lovas autója van, és folyton 200 felett pörgeti, az már verseny olajat rak bele, és 5 ezrenként cseréli. Kicsit más kategória.
"Hiszen akinek 300-400 lovas autója van, és folyton 200 felett pörgeti, az már verseny olajat rak bele, és 5 ezrenként cseréli."
Nem kell bele sem versenyolaj sem 5000-res csereperiódus :D
"Nem kell bele sem versenyolaj sem 5000-res csereperiódus :D"
Aztán megy a hiszti, hogy elszakadt a lánc, meg a többi finomság. Hogy ez meg az autó rossz.
Az olajat 3 dolog miatt kell cserélni:
Hő terhelés
Mechanikai terhelés
E két dolog miatt a viszkozítás elvesztése.
Ha 200-zal taposom az autót, akkor vajon előbb jön el a csere periódus?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!