10. Ezen a vonalon ne menj tovább, mert én kétszer is elolvastam de nem értem mit akarsz kihozni belőle.
A turbót a kipufogógázok hajtják, aminek a másik oldalán is van egy turbina ami a levegőt nyomja be a motorba.
A vákumszivattyúról meg nem tudom mit akarsz mondani.
De azt a légköri nyomást hagyd a fenébe, vedd úgy mint ha nem lenne.
Most már csak azért sem hagyom, mert tényleg nem értem.
Azt addig én is tudtam, hogy a turbófeltöltőt a kipufogógáz hajtja. Így tanultam, értem is. No de az a kérdésem, hogy ez a pörgő turbina mégis mit forgat. Mikor én tanultam a témát, akkor még centrifugálkompresszornak hívták. Ha most már turbina, akkor turbina, én elfogadom. Viszont úgy tudtam, hogy minden olyan berendezés, ami sűríti a levegőt, kompresszor, akkor is, ha történetesen egy turbófeltöltőben van. Annak idején láttam egy érdekes épített motortkerékpárt: egy szép, nagy egyhengeres négyüteműre akasztottak egy "megfelezett" turbófeltöltőt. Mivel a kipufogógáz nyomása a motor jellege miatt erősen ingadozott, ezért nem erre bízták a turbó hajtását, hanem lemunkálták a kipufogóoldalt a feltöltőről, ráépítettek egy szíjkereket és a főtengely forgatta a szívóoldalt. Akkor ez most kompresszor lett? Csak mert mint olvastam, a kompresszor és a turbófeltöltő teljesen más, de ez egy olyan (fél) turbófeltöltő, amit a kompresszorhoz hasonlóan hajtanak.
A vákuumkamránál meg az a problémám, hogy hasonló dolog történik ott is, mint a motorban a szívóütem során, mégis másképp működik, mint ahogy írtad. A szivattyú lecsökkenti a kamrában a nyomást, csakúgy, mint a dugattyú. Benn a légritka tér, kinn a légköri nyomás, a levegő meg elméletileg nem juthatna be. Hiszen mint írtad, a légköri nyomás olyan, mintha nem is lenne ott, nem fogja "behajtani a levegőt". Ha ez így van, a szakadt ajtótömítés nem jelenthet problémát, mert nem levegősödik fel a kamra. Ám valamiért mégis levegősödött és miután kicseréltem a tömítést, megszűnt a jelenség. Sőt, ha továbbmegyek: ajtó sem kellene, hiszen ha egy kis résen át nem levegősödik, mert a külső légnyomás mintha nem is létezne és amúgy sem hajthatja befelé a levegőt, akkor a nyitott ajtó sem jelenthet problémát. Azt' mégis van ajtaja annak a mocsoknak, hogy én cserélhessem rajta a tömítést, illetve beállíthassam a zárt helyzet érzékelőjét és a működtető munkahenger záróerejét.
Ez az a két dolog, amit nem értek, ezért kötekszem véget nem érő módon. De biztosan meg tudod magyarázni, mit tudok rosszul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!