Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a kulonbseg a szivo es a...

Mi a kulonbseg a szivo es a turbo kozott?

Figyelt kérdés
M

2019. nov. 29. 17:25
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
26%

10. Ezen a vonalon ne menj tovább, mert én kétszer is elolvastam de nem értem mit akarsz kihozni belőle.

A turbót a kipufogógázok hajtják, aminek a másik oldalán is van egy turbina ami a levegőt nyomja be a motorba.

A vákumszivattyúról meg nem tudom mit akarsz mondani.

De azt a légköri nyomást hagyd a fenébe, vedd úgy mint ha nem lenne.

2019. nov. 30. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
100%

Most már csak azért sem hagyom, mert tényleg nem értem.

Azt addig én is tudtam, hogy a turbófeltöltőt a kipufogógáz hajtja. Így tanultam, értem is. No de az a kérdésem, hogy ez a pörgő turbina mégis mit forgat. Mikor én tanultam a témát, akkor még centrifugálkompresszornak hívták. Ha most már turbina, akkor turbina, én elfogadom. Viszont úgy tudtam, hogy minden olyan berendezés, ami sűríti a levegőt, kompresszor, akkor is, ha történetesen egy turbófeltöltőben van. Annak idején láttam egy érdekes épített motortkerékpárt: egy szép, nagy egyhengeres négyüteműre akasztottak egy "megfelezett" turbófeltöltőt. Mivel a kipufogógáz nyomása a motor jellege miatt erősen ingadozott, ezért nem erre bízták a turbó hajtását, hanem lemunkálták a kipufogóoldalt a feltöltőről, ráépítettek egy szíjkereket és a főtengely forgatta a szívóoldalt. Akkor ez most kompresszor lett? Csak mert mint olvastam, a kompresszor és a turbófeltöltő teljesen más, de ez egy olyan (fél) turbófeltöltő, amit a kompresszorhoz hasonlóan hajtanak.

A vákuumkamránál meg az a problémám, hogy hasonló dolog történik ott is, mint a motorban a szívóütem során, mégis másképp működik, mint ahogy írtad. A szivattyú lecsökkenti a kamrában a nyomást, csakúgy, mint a dugattyú. Benn a légritka tér, kinn a légköri nyomás, a levegő meg elméletileg nem juthatna be. Hiszen mint írtad, a légköri nyomás olyan, mintha nem is lenne ott, nem fogja "behajtani a levegőt". Ha ez így van, a szakadt ajtótömítés nem jelenthet problémát, mert nem levegősödik fel a kamra. Ám valamiért mégis levegősödött és miután kicseréltem a tömítést, megszűnt a jelenség. Sőt, ha továbbmegyek: ajtó sem kellene, hiszen ha egy kis résen át nem levegősödik, mert a külső légnyomás mintha nem is létezne és amúgy sem hajthatja befelé a levegőt, akkor a nyitott ajtó sem jelenthet problémát. Azt' mégis van ajtaja annak a mocsoknak, hogy én cserélhessem rajta a tömítést, illetve beállíthassam a zárt helyzet érzékelőjét és a működtető munkahenger záróerejét.

Ez az a két dolog, amit nem értek, ezért kötekszem véget nem érő módon. De biztosan meg tudod magyarázni, mit tudok rosszul.

2019. nov. 30. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!