Megéri dízelt venni rövidebb távokra?
Akkor minek kérdezed meg? Hátha megváltozik a válasz? :D
Autót/meghajtást nem minősítek, mindenkinek meglehet a saját becsípődése, azért kár vitázni.
Viszont a dízelt erre én nem vetném be. Nem írod, hogy az a városi ingázás mit takar, de tippelek. Napi 20km, két darabban? Vagy még rosszabb a helyzet? Nee.
Az, hogy hétvégente beleteszel 50km-t, az is nagyon kevés a "kikormoláshoz", nem dízelnek való vidék, de még elmegy. Viszont ha naponta alig, vagy nagyon kis ideig éri el az üzemi hőfokot + esetleg még többször hidegen is jár/áll le, akkor szó szerint gyilkolod, főleg a dízelt.
Sokallod a benzines fogyasztását? Ennek majd a javíttatását fogod. A mai autóknál már a benzines is tele van verve minden technikával, amitől meg tud makkanni, de egy 2008-2010 táján élő benyás gép még igen egyszerű, a dízeles párjához képest.
Én a helyedben benzinnel barátkoznék. Amit írsz, arra az 1.4-1.6 turbó nélküliek bőven jó szolgálatot teljesítenek. A C5 mérete is fölösleges szerintem.
De te tudod. Én csak a saját véleményemmel próbálok segíteni.
Mit jelent a rövidebb táv? Mert ha beindítod, mész 5 km-t, majd leállítod, az hosszú távon nem fog jót tenni a dízelnek.
Másik: éves szinten mennyit használnád? 20 000 km alatt nem éri meg egyáltalán.
"...extrém rövid utakra – két-három kilométerre gondolok – nem szabad modern, részecskeszűrős dízelt venni. Nem fogja bírni, rövid távon telerakja a szűrőt korommal, és még ha új, vagy nagyon zsenge motorról is van szó, nehezen fogja tudni magát normál üzemben regenerálni. Az eltömődött koromszűrőt aztán a szervizben vagy forszírozottan kiégetik, vagy leszerelik, és furfangos eljárásokkal kipucolják; nyűg és kiadás a vége."
"Nagyon típusfüggő, milyen mértékű a hajlam, de a szívócsatornák és a szívószelep elkokszosodása elég jellemző probléma a túlnyomórészt városban használt modern benzineseknél. Az új autók között alig akad már hagyományos, szívócső-befecskendezéses, pedig ezek, meg a rég kihalt elő-/örvénykamrás dízelek viselik el leginkább tartósan a beindítom-leállítom üzemet."
Köszönöm a támpontokat, kérdező!
Ez esetben esetleg (ha megoldott) a következő 2-3 évre inkább más transzportot keresnék. Legyen az robogó a városba, vagy autóbérlés, talán a közeli jövőben a "carsharing", stb.
Számolj ember, hidegvérrel. Egy ezzel egykorú 1.3as Puntót hajtottam, jórészt városban, 5 literekkel megelégedett. A 2 literes dízeled sem fog kevesebbet enni, csak kormolni, vergődni. És már most drágább a dízel literje, mint a benyáé. Mindkettőből megéri a rendes minőség persze, de akkor is az arány marad. A tisztításra, javításra pedig még fizetsz egy kisebb vagyont a szerelőnek.
Szerintem a matekot ha kipörgeted, simán kijön, hogy veszel egy rendes kisebb benyást, ennek a felárával együtt, majd 2-3 év múlva akár akciózva "veszteséggel" eladod, még úgy is beljebb leszel, mint a dízel álmoddal, ami majd minden télen esik-kel szerencsétlen és a legrosszabb pillanatokban jelent beteget.
Vegyél kis benzinest vagy oldd meg máshogy ezt a leendő néhány évedet, utána már jöhet a következő kocsi. Racionálisabbnak találom.
"Nem szeretném magam szívatni majd, a sok költséggel, ami a sok tényleg nagyon rövid táv miatt alakul ki"
Mondjuk en nem higy dizel motorral de eleve citroennel,főleg C5-el biztosan nem szivatnám meg magam......
"Mondjuk en nem higy dizel motorral de eleve citroennel,főleg C5-el biztosan nem szivatnám meg magam......"
Kevered a 2008 előttivel. Azok betegágyak voltak. Ezeket már dícsérték.
Köszönöm a segítségeket! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!