Ez normális jelenség a váltónál?
Legalább 5+éve nem vezettem.., ahol most élek van egy privát telek, és autó, amit lehet használni a telken.
Ma kicsit beültem gyakorolgatni, természetesen nem is ment jól... :D
Lejtőn, orral előre álltam meg az autóval, kézifék behúzva, és olyan van az emlékeimben, hogy ilyenkor érdemes R-be rakni.
Ha dombnak felfelé orral állok meg, akkor pedig 1-esbe pl.
Mindkét változatot kipróbáltam, autó leállít, kuplung felengedve, kézifék behúzva.
Na ekkora jött a furcsa dolog, miközben pucoltam a kocsit, a váltó kart is, simán kitudtam húzni üresbe.. megdöbbentem, ez normális??
Sajnos nem emlékszem ilyen dolgokra már, természetesen ha forgalomba mennék előtte felkeresnék egy oktatót.
Ez csak azt jelenti, hogy jó a kézifék. Mivel előbb azt húztad be, az már fogta az autót mikor sebességbe raktad.
Ha kiengeded a kéziféket akkor már nem tudod kuplung nélkül ki venni sebességből, mert akkor már a váltó fogja az autót. Sík terepen is tudsz váltani az álló autóban kuplung nélkül. Teljesen normális. (Ja és ha nagy a lejtő érdemes padka felé tekerni a kormányt)
Igen. Nem feszült váltó, mert a kézifék tartotta az autót. Ha kiengeded a kéziféket, akkor már összefeszül a váltó, ekkor már csak a kuplung benyomása után tudod kivenni sebességből.
Egyébként mindig a gurulás irányába érdemes váltani. Tehát lejtőn 1-es, emelkedőn rükverc. Ha fordítva feszül a motor, akkor szerencsétlen esetben átugorhat a vezérlés, ami a motor károsodásához vezethet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!