Miért háborognak sokan az új turbós benzinmotorok 900-1000 cm3-\ miatt? Miért igényli sok ember, főleg férfiak a magas cm3-t a kocsikba?
Miért nem a teljesítményt nézik? Fel vannak háborodva, hogy pl. 900 vagy 1000 cm3 az új autók hengerűrtartalma, biztos nem veszik meg, nem is szabadna így legyártani, szégyen, stb.
Pedig pl. az 1.0-s Ford Focus 125 LE-t tud, az ő régi 1.6-os megane-ja pedig 75-öt.
Sokan elvből nem vesznek ilyet, ki sem akarják próbálni, szükséges a nagy köbcenti, ezzel teljes csak a férfiasságuk?
a 75 lovas 1.6 igazi erőgépnek érződik a 120 lovas 1.0T motorhoz képest.
egyszerűen azért mert a 3 henger miatt eleve nagyobb fordulatok használható csak a motor, a kis köbcenti miatt meg nagyon nincs forgatónyomaték alacsony fordulaton (ott a turbó sem fúj még).
egy ilyen extrém downsizeolt motorral baromi kellemetlen meredek emelkedőn elindulni, pláne ha még laza is a talaj (földes murvás) gyakorlatilag leégeted a kuplungot mire felküzdöd magad.
én nem idegenkedésből mindom ezeket, hanem tapasztalat, vezettem már pár ilyen kis turbóst, egyszerűen kellemetlen. és a valóságban nem fogyasztanak kevesebbet a nagyobb hengerűrtartalmú azonos teljesítményű szívómotorhoz képest. városban talán fél literrel, de ennyi.
Nem a teljesítménnyel van a gond, hanem azzal hogy sokat fogyaszt ha ki van használva.
pl nekem 1.4 tfsi van.
Nagyon szuperül fogyaszt 60-110 közt, (6,3literrel elvan) de pl gyorsításnál sokkal jobban felugrik a fogyasztás mint egy szívó esetében, illetve autópályán 130-135közt már 8litert is beveri.
Szóval ha nem használod ki a turbót hanem kisebb fordulaton 1600-2300közt jársz vele akkor jó, viszont ehez kell köbcenti is.
kis motort pörgetni kell hogy legyen ereje, ha viszont dolgozik a turbó rendesen akkor meg az az 1000ccm motor is megeszi azt amit egy nagyobb megenne.
illetve ugye ha pörgetgeted jobban is kopik, tehát hosszú távon a tartóssága is csökken.
Szóval kapunk egy kisköbcentis motort de előnye semmi.
Kérdésedre egyszerű a válasz! Kissebb köbcentibe nagyobb a motor terhelése egy 125 lóerős kocsinál. Kevesebb az élet tartam drága a javítás stb.........
Ezek az 1000 köbcentis modern autók városba valóak. Egy hosszabb külföldi úton a nagy részük ha nem is adná fel de mire vissza érsz vele nem győzöd a hibakódot olvastatni hogy ugyan mi a baja...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!