Szívó vagy turbó benzines autót vegyek?
4.es vagyok
Valóban alap esetbe nem nagy cucc a turbó...de nem árt azzal se kalkulálni,hogy nem biztos,hogy olyan jól bírja!
270ezer van a dízelbe és nagyon jól van a turbó,habár már nem lenne meglepő,ha fel kellene újítani.
A benzinest 140ezerrel vettem (utána néztünk valós km magyar autó) hamar jött az,hogy valami nem jó...új turbócső 45ezer , turbófelújítás 112ezer. Márkaszervizbe kiderült garancia alatt már volt benne turbó cserélve. Amikor a turbó ki lett szedve látható volt,hogy elkezdett repedni a turbinaház ,mondták ott is meg még pár szerelő,hogy hát ezeknél ez előfordul sűrűn,tesztelték és szuper még nem okoz gondot. kb 60 ezer km repedés győzött , felújítani nem lehet, bontott felújított nincs mert azok se jobbak, utángyártott ami nem is kellett volna az sincs, van gyári új 380ezer...100ezert csak kibír majd, jah és grátisz már a nagynyomású is lett cserélve ami 160ezer volt. Ettől független továbbra is nagyon szeretem a turbósat és nem is kellene szívó , én úgy kalkuláltam ami van az tönkre mehet. Hát nekem az elég sajnálatos ,hogy belenyúltam abba,hogy sokkal több pénzt elvisz a turbós benzinesem mint a sokkal öregebb turbós dízelem.
Szívó gyengébb, de kevesebb gond vele. Turbóval jobb az autó, kellemesebb vezetni is, viszont több hibalehetőség. Ahogyan előttem írták a turbó sokáig bírja, ha már valami baja van akkor el kell vinni felújíttatni ma már nem olyan vészesen drága, viszont egy új turbó ami utángyártott drágább, vagy bontott de felújított turbó amivel érdemes pótolni ha nagyon oda lett már a turbó, de ennek ára a felújításéval egyenlő annyiból jársz jobban hogy nem kell kiszerelni, elvinni turbóshoz aki felújítja ami pár nap esetleg 1 hét, vagy veszed a bontott felújítottat amit csak ki kell cserélni és megvan 2-3 óra alatt.
Annyiból kell figyelni egy turbós autóra hogy ameddig nm üzem meleg tilos meghajtani, így csak minimálisan fog dolgozni a turbó, de cserébe tovább marad életben. Hosszú út után amikor jó meleg az autó akkor a turbó hűteni kell, benzinesnél hosszabb ideig kell hűteni tehát járatni a motort alapjáraton helyben én úgy tudom 5 percig kell ezt megtenni benzinesnél, dízelnél meg elég max 1 perc hűtés neki.
De összegezve én azt mondom hogy szívós az már elavult technika bár egy régi használt autónál jó a szívós, új benzinesnél jóformán már csak turbó van. Ha csak városi autó lesz akkor viszont értelmetlennek látom a turbós autót, de ez csak az én véleményem, ebben nagyon nincs tapasztalatom mert én turbó dízelt használok és javarészt pályázok napi szinten. Ha csak városi szaladgálásról van szó akkor feleségem kis 1.2 benzinesét használom ami szívó nyilván, de eleve ritkán autózok városba mert többnyire a motort veszem elő ha csak el kell ugranom valami apróságért a város másik szegletébe, rossz idő esetén viszem asszony autóját. A házam 1 km-es körzetében pedig gyalog megyek mindenhova, arra a távra még a biciklit sincs értelme elővenni.
Pont telibe f#snám , hogy "turbó" kicseszett japán technológia, k#rvára nem fog tönkremenni meg nem fo$$a szét magát mint az ótvar 1.2 tsi, és ott sem a turbó szárt be.
Szóval nem sz#vatnám magam az 1.6-al mert 1.4 T az nagyon jó. Nézd meg a BP-i autósok youtube videóját, Krisztián is tartott a turbótól meg az automatától is.
Nekem 1.4 Boosterjet van, előtte 1.6 szívó volt, tehát mindkettővel van tapasztalatom. A két motor annyira más, hogy össze sem lehet őket hasonlítani. Az 1.4 sokkal nyomatékosabb, alulról is szépen húz, nem kell pörgetni, ráadásul nálam több, mint fél literrel kevesebbet kér azonos használat mellett, mint az 1.6. Az 1.6 is jól bevált motor, de az euro 6 miatt nagyon vissza van fogva. Megy, csak nagyon kell pörgetni.
A Boosterjet motorokra mostanság 3+7 év gari van, gondolom nem véletlenül. A turbótól nem kell félni. Nekem ez a 3. turbós autóm, de a turbóval egyiknél sem volt baj soha.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!