Miért csinálnak az EU-ban ilyen szigorú környezetvédelmi normát az autókra?
Igen, a villanyautó pl egy jó megoldás, de ha szóba kerül az emberek mindig a hatótávot és a vezetési élményt emlegetik. Igaz, hogy a legtöbb család évente 1x ha hosszabb útra megy, de akkor is... Na meg hát a vezetési élmény, a brummogás mindennél fontosabb, a gyereked egészsége nem ér annyit hogy lemondj róla, inkább ah orra alá pöfögsz.
Mielőtt félreértenéd, nem azt mondom hogy az autók tehetnek mindenről. A hozzáálláson kellene változtatni és minden téren annyit tenni amennyit lehet a fenntarthatóság érdekében.
Mi a vízért átalánydíjat fizetünk, folyathatnám eszetlenül, de mégis spórolunk vele. Ültettem fát a kertbe, most az a feladat hogy kialakítsak egy esővíz gyűjtőt amiből nyáron tudnám locsolni. Pedig bármennyi vizet használhatnék...
Keves "Beviz Elek"
Németországban élek. Hol tölthetném az elektromos autómat? Nincs garázsom. A kisvárosban van kb. 30.000 autó. 2ö töltőnél többet még nem láttam. Lehet van 100. 500-an lehet tudnák tölteni a garázsukban. ( ha bírná a hálózat ) A nagy szlogenek mennek az elektromos autózásról, közben a laptopom aksija 7 év alatt totál tönkrement, úgy hogy gyakorlatilag csak hálózatról van használva. A telefoné sem bírja tovább. Úgy látszik ez használattól független. Nem úgy megy tönkre hogy7 évig tökéletes utána vége. Folyamatosan veszít kapacitásából. Autónál ez azt jelenti 5 évente vehetsz 5 millióért egy újat. A toyota lesz a nyerő. A CO 95 büntetés miatt olcsóbban fogja adni a hybridjeit, mint a nagy európai gyártók a szemetüket. Ami többet fogyaszt és bónuszként xar is.
Meg ne sértődj!
A hozzászólás azokról szól akik negatívum nélkül bevállalhatnák az elektromos autót, mégis vakon elutasítják. Ha valaki panelben/társasházban lakik, üzletkötő és folyamatosan autózik, nincs pénze új autóra (főleg nem elektromosra) stb, teljesen érthető hogy belsőégésűvel jár. Nem azzal van a gond ha valakinek nincs rá lehetősége, hanem azzal aki mindennemű információ nélkül fikázza, mert... csak.
Én is egy csövesbánat vagyok, van egy méretes házhitelem, nem tehetem meg hogy hitelre vegyek egy autót is, de érdekel a téma, olvasok és nem hasraütésszerűen f som ki magamból a kamuinformációkat/adatokat csak mert nem vagyok kibékülve az elektromos autók gondolatával.
Ha valamilyen oknál fogva nem járható út az elektromos, akkor a válasz nem neked szólt, ilyen egyszerű.
Akku:
Ne a laptopodból, telefonodból, karórádból indulj ki. Írd be a keresőbe hogy: xy (autótípus) battery degradation chart. Csodákat fogsz látni, a Tesla Model S 250ezer km után is 90-91%-os teljesítményt tud. A Nissan Leaf sajnos valóban rosszabb, de az sem kuka 5 év után (legalábbis a 24kwh-s), ugye itt bukik ki hogy ki akart elektromos autót gyártani és kinek volt muszáj a márka megítélése szempontjából.
Musk már eredményeket mutatott fel az 1,6millió km-es akksiról, ennyit az 5 évedről.
A Leaf akksicsere Angliában 4920 font, 1000-et visszakapsz a régi akksidért, tehát ez 3920 font, 1,5millió ft. 6literes fogyasztású dízel esetén ha az elektromost otthon töltöd, akkor évi 10e km esetén évi 160ezret spórolsz csak az üzemanyagon és erre jön hogy ritkábban (soha?) nem kell féket cserélni, nincs kuplung, nincs drága DPF, nincs motorolajcsere, stb.
Szóval... olvass mielőtt osztod a semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!