Fékfolyadék csere szerintem csak para?
Kezdem azt gondolni, hogy ez a hiszti a fékfolyadék cseréje körül nagyon eluralkodott.
35 éve autózok, volt pár kocsim (keleti és nyugati is) de sosem cseréltem fékfolyadékot egyikben sem és sosem volt semmiféle fék gondom. Nem korrodáltat be a fékhengerek, nem forrt fel a folyadék sosem. Szerintem ez egy felesleges para, mert az életben nem adódik olyan helyzet, amikor megforrna a fékfolyadék. Vegyük sorba. Ha a fékfolyadékban már van pár százalék víz, akkor az a forráspontot maximum pár fokkal viszi lejjebb csak. Hogy felforrjon a fékfolyadék, ahhoz legalább az kell, hogy egy hegyről ereszkedjél egy hatalmas utánfutóval folyamatosan fékezve. A fék körül rengeteg fém van, ami egyszerűen szétvezeti és eloszlatja a hőt, nem beszélve a direkt hűtött tárcsákról. Ha gyorsan mégy, annál nagyobb a hűtőhatás, ha meg lassan, akkor nem termel elég hőt a fék. Szerintem nem lehetünk okosabbak, mint az a pár száz mérnök, aki megalkotta a kocsid fékjét. Egy régi kocsimba (1500 nagy polski) régen a brahi kedvéért beültettem a féktárcsákba hőgombát és egy műszeren át figyeltem a hőfokát a féknyeregnek. Soha nem ment 50 fok fölé, akárhogy kínoztam. A másik a korrózió. Mivel a víz oldott állapotban van jelen pár százalékban, nincs semmiféle korróziós hatása. A fékfolyadék durva agresszor és emiatt különleges gumialkatrészek vannak hozzá, nem hiszem, hogy a víz megtámadná azt, amit a fékfolyadék megkímél.
Vagyis összefoglalom: az egész csak egy felkapott hiszti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!