Fékfolyadék csere szerintem csak para?
Kezdem azt gondolni, hogy ez a hiszti a fékfolyadék cseréje körül nagyon eluralkodott.
35 éve autózok, volt pár kocsim (keleti és nyugati is) de sosem cseréltem fékfolyadékot egyikben sem és sosem volt semmiféle fék gondom. Nem korrodáltat be a fékhengerek, nem forrt fel a folyadék sosem. Szerintem ez egy felesleges para, mert az életben nem adódik olyan helyzet, amikor megforrna a fékfolyadék. Vegyük sorba. Ha a fékfolyadékban már van pár százalék víz, akkor az a forráspontot maximum pár fokkal viszi lejjebb csak. Hogy felforrjon a fékfolyadék, ahhoz legalább az kell, hogy egy hegyről ereszkedjél egy hatalmas utánfutóval folyamatosan fékezve. A fék körül rengeteg fém van, ami egyszerűen szétvezeti és eloszlatja a hőt, nem beszélve a direkt hűtött tárcsákról. Ha gyorsan mégy, annál nagyobb a hűtőhatás, ha meg lassan, akkor nem termel elég hőt a fék. Szerintem nem lehetünk okosabbak, mint az a pár száz mérnök, aki megalkotta a kocsid fékjét. Egy régi kocsimba (1500 nagy polski) régen a brahi kedvéért beültettem a féktárcsákba hőgombát és egy műszeren át figyeltem a hőfokát a féknyeregnek. Soha nem ment 50 fok fölé, akárhogy kínoztam. A másik a korrózió. Mivel a víz oldott állapotban van jelen pár százalékban, nincs semmiféle korróziós hatása. A fékfolyadék durva agresszor és emiatt különleges gumialkatrészek vannak hozzá, nem hiszem, hogy a víz megtámadná azt, amit a fékfolyadék megkímél.
Vagyis összefoglalom: az egész csak egy felkapott hiszti.
Első vagyok
Én az izzót is párba cserélem!!
Nincs is annál szebb látvány amikor az egyik oldali új és világít mint a fene és más árnyalattal is a másik oldali a régi meg kb pislákol mellette.
Szóval minden izzót párba, a régi,de jó meg marad tartalékba ,ha sos kellene esetleg,mondjuk nem mintha nem lenne párba mindből tartalékba az autóba.
Ki így ki úgy :)
És a fékrendszerből leválló kopadék, pedig szépen elintézi a modern autók Abs,menetstabilizáló rendszerét.Egyszer nézz meg egy cserélt fékfolyadékot, érdemes. És igen a fékrendszert extrém körülményekre kell méretezni nem mindennapos használatra, és ott számít.
Gondolom te vagy az a fajta, aki a vasig jár a fékbetétekkel, és tárcsát is csak szétrobbanás után cserél.
Igazad van, ne törődj az emberekkel akik vigyázni próbálnak az életre és ez a munkájuk,.
Te okosabb vagy! Tegyél az egészre.
Csak kérlek ne közlekedj! Nem a te életed féltem, hanem a többi közlekedőjét.
VAlahogy elkellene adni a sok felesleges alkatrészt, hozzá tartozót, mindent amiből túltermelés van.
Itt meg főleg olyan emberek vannak akik már a motor olajat is 3000 km-nél lecserélnék, mert olyan példákat tudnak felhozni hogy a Jocó meg a Pityu is így csinálja és mennyire jó az.
Szerintük az össze autó gyártó, mérnökökkel együtt tök hülyék az ilyenekhez. Az biztos nem jó ha egy motorba 15-20000-nél cserél valaki olajat, amit előírnak neki.
De ugyan úgy túl van tolva ez a téli-nyári gumi mizéria. Azt is már a túl okos azt írja hogy 4-5 év után akármilyen a gumi lekell cserélni.
Persze megvan győződve a saját hülyeségéről.
Ha ez mind így lenne , akkor miért van ennyi szörnyű sok baleset és főleg halálos kimenetelű.
AMikor nem volt nyári és téli gumi, sőt még diagonál gumi volt , nem volt közel sem ennyi baleset.
Persze mondhatják mert kevesebb volt az autó, de ez akkor se kellene hogy azt jelentse hogy őrült módjára száguldozzanak.
De az már csúcs volt itt hogy valaki azt írta , a fagyállót 2 évente cserélni kell.
Nekem még sose volt ez cserélve , 16. éves az autóm és jó benne.
Meg az öregapám Ladáját sosem kellett szerelni, meg a jégen felmentünk a hegyre nyári diagonál gumikkal...
És a szokásos egyéb baromságok.
A kérdező amúgy műszaki analfabéta, azt sem tudja mit ír:
"a brahi kedvéért beültettem a féktárcsákba hőgombát". Persze. A tárcsába. És közben forgott a tárcsa, igaz?
És max. 50 fokot mértél. Már egy autópályatempós vészfékezéstől a sötétvörös izzásig mehet egy kisebb féktárcsa (ami még nappali fénynél nem látszik, de az övé hegyről le is csak 50 fokos volt.
Kb. ennyire kell komolyan venni minden mást is, amit ide írt.
A fékfolyadék egyrészt öregszik, másrészt nedvszívó. Mindkét tényezőtől csökken a forráspontja. Ha felforr, a keletkező gőzbuborékok összenyomhatóak, elmegy a fékhatás.
Nem kellenek ehhez versenykörülmények, elég egy hosszabb hegyi lejtő ész és motorfék nélkül.
A fékfolyadékot kb. a hűtőfolyadékkal együtt, négy-ötévente cserélni kell. Nem véletlenül tartalmazzák ezt a gyári előírások is.
Ezt is ideböfögte: "Szerintem nem lehetünk okosabbak, mint az a pár száz mérnök, aki a kocsidat megalkotta"
Így igaz, ők írták elő a kilométer vagy időintervallumot a cserére. (Ő még a szalag melletti betanított munkásnál sem okosabb)
Kíváncsiságból megnéztem a saját kocsim szervizkönyvét (nem a pecsételőset, hanem a bő ezer oldalas szerelési, karbantartási utasítást), ott azért erős túlzásba estek, a fékfolyadék cserét 24 havonta, vagy 30 ezer kilométerenként írják elő. Ennek a kétszeresénél viszont azért illik cserélni.
Na nézzük, miket hordott még itt össze:
"Nem cserélünk párban izzót, kilincset, csapágyat, csak ha elromlik"
ELőször is csúsztat: kilincsre, csapágyra senki nem szokta mondani. Másodszor: egy helyzetjelző, féklámpa, vagy fényszóró izzó azonos terhelést kap, nagyjából egyszerre öregszik. Csak a legelső izzócserémnél volt olyan, hogy csak a kiégettet cseréltem, mert egyrészt az azonos típusú új izzó fényereje érezhetően nagyobb volt, másrészt a másik is kiégett két héten belül. Ettől kezdve mindig van (az autósizzókészleten kívül) egy pár fényszóróizzó otthon, ha az egyiki kiég, párban csere. A másik, még épp működőn is nagyszerűen lehet látni az izzószálon, hogy hol fog elszakadni.
De várom a további okfejtéseket, ha tanulni nem is, de röhögni szeretnék még...
Taníts még minket mester!!!!
Egyébként egyedül vagy ennyire hülye,vagy segít valaki??Nem fájt leírni ezt a sok baromságot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!