Amikor motorolajat öntök az autóba, az indítás után mindig füstölni kezd, egy pár alkalomig hidegindítás után mindig nyom ki egy kis füstöt, főleg ha oda lépek neki üresben, akkor rendesen nyomja kifele. Aztán üzemmelegen már semmi baj nincs,’füstöt sem okádja.
Szelepszár szimmering,rosszabb esetben kopott gyűrűk
2019. okt. 22. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Amikor olajat öntesz....ez nem épp úgy hangzik,hogy amikor pl 10ezer km után olaj van benne cserélve, szóval öntögeted bele az olajat mert eszi. Majd amikor fel lesz újítva a motor nem fog füstölni és az olajat se enni (rám ez vár éppen)
2019. okt. 23. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Mikor beleöntesz friss olajat,vagy leállítod hosszabb időre,akkor a fent lévő olaj minimális része lassan beszivárog a hibás szelepszár szimeringek mellett az égéstérbe.Mikor indítod,akkor pedig ez az összegyűlt olaj ég el füstölve.Menet közben is ugyan így beszivárog,csak akkor folyamatosan elégeti a motor és ez miatt nem tud egyszerre annyi összegyűlni,hogy ez látható is legyen.Próbáld ki,hogy hagyod kihűlni a motort,majd indítod,de közben nem töltesz rá olajat.Akkor is ez fog bekövetkezni.
2019. okt. 23. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 A kérdező kommentje:
Általában tényleg csak utántöltés után szokott ilyet produkálni.
Pár nap múlva se hidegen se melegen nem füstöl indításkor.
Tehát akkor szerintetek szelepszár szimeringes lehet? Szelepszár szimering miatt megehet 0,5 liter olajat 1000 km alatt?
Van értelme felújítani? Úgy értem utána biztosan jó lesz megint a motor sokáig? Vagy motor csere?
Persze utóbbi megint csak necces mert nem látni kívülről hogy jó-e a motor, gondolom én.
Esetleg még annyi elvigyem kompresszió mérésre az autót? Ott megállapítják mi lehet a baj?
2019. okt. 23. 15:13
5/7 anonim válasza:
kompresszió mérésen ha kopott a gyűrű akkor azt látjátok, de ha szelepszár szimering a rossz azt nem fogjátok látni
2019. okt. 23. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Eszi az olajat,mivel folt nincs alatta így szívás... eljárhatsz vele addig ameddig megy,ez csak rosszabb és drágább lesz ahogy telik az idő. Meg kell csináltatni. Az,hogy mennyi pénz is ez ,hát egy kb összeget kaphatsz ami fölfelé fog menni,hiszen teljesen pontosan akkor fog kiderülni amikor megbontják,hogy még ez se jó meg az se.Van amikor olcsóbb bontottat venni,de ha ragaszkodsz még jó ideig az autóhoz akkor normálisan kellene megcsináltatni
2019. okt. 23. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 A kérdező kommentje:
Akkor elviszem kompresszió mérésre, ha kimutatja a gép akkor gyűrű kopottságával van a baj, ha minden okés akkor meg szelepszár szimeringes lesz valószínű.
Bár ha már gyűrűvel van a baj meg ilyenek, akkor már érdemes szelepeket is cserélni? Köszönöm szépen az eddigi válaszokat.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!