Mire jók ezek a kis,1. 0 és társai turbós motorok?
Volt "szerencsém" utazni egy 1000 ccm-is autóban a napokban, és igazából ha nem tudom mekkora motor van benne, gyorsulásra és egyekre tekintettel meg se mondtam volna, hogy ekkora a motorja. 150km/h-nál is 3,5-et pörgött 4 személlyel.
De mégis meddig bírják ezek a kicsi motorok a strapát?
Dehogy csak a garancia idő végéig bírják, ne legyetek már idióták. Már azért jó pár éve vannak ilyen motorok (meg az ezeknél semmivel sem nagyobb vagy erősebb 1,1-es meg 1,2-esek), régen kifutottak a garanciából kétszer is, egyikről sem hallani olyat, hogy szétesnének 3-5 év múlva. Még egy lesajnált Suzuki is 10 év garit vállal a pici turbós motorjaira. Biztosan többe kerül a fenntartása hosszú távon, mint egy régi szívóbenziné, vagy ne adj isten szívódízelé, de hát ez van. Ezek a motorok tudják megugrani a környezetvédelmi normákat.
Az meg a másik, hogy fel nem foghatom, hogy miért gondolják ennyire túlhúzottnak az 1 literes, 110-120 lóerős turbós motorokat, miközben az nem zavar senkit, ha egy 1,4-esből 180 pacit taposnak ki.
Egyébként én autószerelő ismerősömtől csak annyit hallottam, hogy ezeknek a kis turbós motoroknak már mindene annyira minimalizálva van, és elég sok művelet (bármilyen alkatrész cseréje) külön eszközt igényel. Nem lehet megoldani úgy, mint régebben, bármely autónál egyformán.
Valamint, hogy a főtengelyhez csatlakozó csapágyazás is borzasztóan kis csapággyal van megoldva, így bizonyos, hogy azok sem húzzák soká.
"#3: Van a családban egy 1.0-s EcoBoost Fiesta, 2013-as. 5 év garanciát adtak rá megvásárláskor. A motorja idén februárban lett kukás. 160 ezer kilométer van benne, 100 kilométeren nagyjából 4 deci olajat eszik, füstöl is mint a hétszentség. A hengerfal annyira elkopott, hogy már javíthatatlan a blokk. A falvastagság gyárilag olyan vékony, hogy 1 fúrást sem bír ki. Végig szakszervizbe volt hordva és az olajcsere az előírt időnként történt. Az egyik autószerelő ismerősöm azt mondta erre, hogy épp ez a probléma, nem szabad megvárni az előírt olajcsere periódust mert azzal még a garanciaidőt sem biztos hogy túléli a motor."
És akkor emiatt most minden motor rossz? A Ford EcoBoostjaival híresen sok hiba volt, ettől még miért lenne minden hasonló űrtartalmű motor kukaérett, pláne ha teljesen másképp gyártják? Azt ne mondd már nekem, hogy nincs másik több tucat olyan rossz konstukció, ami a nagy hengerűrméret ellenére nem futotta meg átlagosan a 150-et se, ne adj isten még hajlamos a kiégésre is (köhöm BMW)...
A gyári olajcsere periódusokat pedig nem tudom ki veszi be. Van ahol képesek leírni a 20-30 ezer km-enként kell csak csere. Nevetséges, el nem tudom képzelni, hogy ezt ki gondolja komolyan.
Egy 2 literes szívódízel tudott kb 60 lovat. Egy mostani turbó meg 180-200-at. Ez nem baj? Egy 1 literes szívó tud 60-80 lovat, a turbós meg ennél 20-30-al többet. Váó. Egy régi 1,4es szívó benzin 60-70 lóerő volt, most meg a szívók is 100 körül járnak. Ez is rossz? Ezek nem túlhúzott motorok?
"Egyébként én autószerelő ismerősömtől csak annyit hallottam, hogy ezeknek a kis turbós motoroknak már mindene annyira minimalizálva van, és elég sok művelet (bármilyen alkatrész cseréje) külön eszközt igényel. Nem lehet megoldani úgy, mint régebben, bármely autónál egyformán."
Hát ez már így működik kb. 15-20 éve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!