Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A több turbós motorok hogyan...

A több turbós motorok hogyan működnek? A turbok nyomása összeadódik?

Figyelt kérdés

Tegyük fel van 2 turbó. Egyik tölt pl 1 BAR-t a másik meg 2-t ha külön külön nézzük. És ha ez a 1 egymásba tölt a képen átható módon akkor ez 1+2 azaz 3 bar töltést jelent? Vagy a nagyobbnak akkora a szívóhatása hogy csak annak a töltése érvényesül?


[link]


2014. szept. 3. 23:40
 1/6 anonim ***** válasza:

honnan szedted te ezeket a bar-okat? :D

ilyen nincs, hogy melyik turbó mennyivel tölt... van egy töltőnyomás határoló (waste gate szelep) ami korlátozza a maximális nyomást, hogy ne repüljön szét a motor 3 másodpercen belül ha padlóig nyomod a pedált


több turbós motornál általában úgy méretezik a turbókat, hogy az egyik kicsi, a másik nagy legyen...

kicsi turbó előnye, hogy alacsony az ellenállása, ezért gyorsan pörög fel, és egészen alacsony fordulatról is tölt, viszont magas fordulatszámon már nem tud elegendő levegőt nyomni a motorba, így zuhannásba kezd a nyomatékgörbe, és azt fogod érezni, hogy ugyan a motor elforog 6000-ig, de igazából 4000-től már nem sok erő van benne

a nagy turbó ezzel szemben magas fordulatszámon tud hatékony lenni, viszont a hátránya, hogy nagyon lassan pörög fel, ezért nagy a turbólyuk, és csak magas fordulaton lép működésbe...


így a kicsi és nagy turbó kiegészíti egymást, és a kocsi pincétől padlásig megy (és zabál) mint a barom

2014. szept. 4. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Onnan h ha jol tudom akkor egy x50d bmw motor az ugyebar 3 turbos. Es a nagy az masodikkent kapcsol be. De a 3. Az nem egy megnagyobb hanem egy ugyan akkora mint az elso. Akkor midrt dolgozna 2 kicsi? Ha ezt a logikat nezzuk akkor felesleges de ha azt hogy 1 helyre tolt akkor viszont nem
2014. szept. 4. 00:57
 3/6 anonim ***** válasza:
Azért kell két egyforma kisebb turbó, hogy már 1000-res fordulattól olyan nyomatéka legyen mint egy mozodonynak, a nagy meg ugye nagy fordulatnál tölt. Amúgy meg nem számitanak itt a BAR-ok, tulajdonképpen a 3 turbó mindig múködik, csak nem mindegyik tölt rendesen. És nem zavarják egymást.
2014. szept. 4. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Nem feltétel zabál sokat. Egy dupla turbós 335i eszik 11-13 litert. Ettől a sima szívómotoros 330i sem eszik kevesebbet.
2014. szept. 4. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Illetve előfordulhat olyan, hogy két egyforma turbo van, de külön hengereknek dolgoznak. Mondjuk a V motor egy-egy hengersorára.
2014. szept. 4. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A legegyszerűbb több turbós rendszer az, amit az utolsó felvázolt, a parallel twin turbo. Itt két kisebb feltöltőt egyszerre forgat 2-2/3-3/4-4 henger kipufogógáza. AZ előnyeit már írták, kis tehetetlenség, kisebb turbólyuk.


A bonyolultabb a szekvenciális twun turbo rendszer, ezt hívják egyszerűen csak biturbónak, amikor a két feltöltő "egymást tölti".


A BMW N57S 3 turbós megoldása ennek a kettőnek az ötvözése. AZ első körben van a két kisebb turbó ( az egyik leválasztható egy pillangószeleppel, így alacsony fordulaton is biztosítható egy feltöltő maximális töltése ) és ezekre dolgozik rá egy nagyobb turbó.


Itt egy elég jó ábra a működéséről:

[link]



P.S: ne írjatok már olyat, hogy egy turbó áll vagy menet közben kapcsol be, mert ettől kiráz a hideg :D

2014. szept. 4. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!