Dugó vs M0. Hol fogyaszt kevesebbet?
Ha nem rohad be az M0 akkor ott kevesebbet fogyaszt egyértelműen!
Tegnap mentem M6 felől Budakalászra de inkább végigmentem rakparton mintsem M0.
#4
Az M0-n kevesebbet fogyaszt vagy jobb az átlagfogyasztása, az nem ugyanazt jelenti.
M0-n 54km.
Dugózva 16km.
Körbe 3,375x hosszabb, akkor lenne igaz az állításod ha a dugókban több mint 3,375x lenne a fogyasztás, holott 1,5x sincs átlagban.
Köszönöm a válaszokat!
Valójában ez az utolsó, másfeles szorzó ami érdekelt, ha igaz. Ezek szerint a kb fix 2500-3000-es fordulat tartása sokkal drágább mint az 1000 és 3000 között ingadoztatása. 45-45 percig.
Ha az időt vesszük alapul (45-45perc), akkor az egyik úton nagy tempóval->nagy légellenállással megy az autó, dugózva viszont sokszor alapjáraton ketyeg, kis légellenállással gurul, tehát percenként kevesebb üzemanyagra van szüksége.
Az én 2.0 benzinesem 130-nál pályázva 7 litert fogyaszt, városban 9-10 liter, ezt ha felszorzod a 2 külön iránnyal, akkor kijön hogy a városon keresztül olcsóbban járod meg.
#4-es gondolat abban hibázik, hogy fél évig 100km-re jártam dolgozni. Átlagfogyasztás 7liter, 2 havonta olajcsere és rengeteg hibamentes km.
Most 10km-re járok, a sok rövid út miatt (+kisváros) télen 9,5literes fogyasztás, az autónak sem tesz jót, de hónap végén mégis sokkal több marad a zsebemben.
Úgy tankoltam hetente 2x, most tankolok havonta 1x. Persze az én esetemben nagyobb a 2 út közti különbség, de arra jó hogy érzékeltesse, nem az a mérvadó hogy milyen számokat mutat a műszerfal.
Ha sikerülne beszerezned egy hibridet, akkor 4-4,5 körül fogyasztana a városon keresztül, az elektromosról ne is beszéljünk.
3,375x hosszabb az M0, tehát ha a városban 3,375-ször annyit fogyasztana 100 km-enként, mint az autóúton, akkor lenne egálban a kettő.
Ha pl. az autóúton 6 l/100km a fogyasztása, akkor a városban 20,25 l/100km - nél többet kéne fogyasztania, hogy anyagilag megérje a kerülő. De ez nyilvánvalóan abszurdum, 10-12 liternél akkor sem fog többet fogyasztani, ha padlógáz-padlófék üzemmódban vezetsz.
Az is biztos, hogy a városban a fék, kuplung és a többi kopó alkatrész jobban igénybe van véve, de ezt nem nagyon lehet számszerűsíteni.
"Ezek szerint a kb fix 2500-3000-es fordulat tartása sokkal drágább mint az 1000 és 3000 között ingadoztatása. 45-45 percig."
Rosszul közelíted meg. A fogyasztás nem csak a fordulatszám függvénye, a terhelés is erőteljesen befolyásolja.
Meggyőztetek, hogy nem éri meg így felmenni az M0-ra. Úgy látszik, hogy "városon belüli" közlekedésre igen ritkán használható az M0.
Azért a városi fogyasztást azt gondolom nem úgy mérik, hogy állsz a dugóban. Ugyebár amikor épp állsz akkor konkrétan végtelen/100km. A kérdés arra vonatkozott, hogy egy nagyobb dugó, vagy egy nagyobb kerülő a nyerő.
Köszönöm a válaszokat, ismét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!