Dízelnek van e értelme ilyen felhasználás esetén vagy mindenképpen Benzin?
Hétvégente hazautazáshoz 40km oda, és 1-2 nap múlva 40 km vissza, nagyon maximum hetente 2-szer.
A hét többi részében semmi szükségem se lenne az autóra.
Egyik ismerösöm szerint ebben esetben is dízelt kell vennem mert olcsóbban jövök ki üzemannyaggal és csak népi legenda hogy a szervíz drágább mint benzinessel és hibalehetöségben sincs különbség.
1.5 millió- 2 millió között tervezek autót venni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nincs értelme azért dízelt venni, hogy havi 500 km-en megtakaríts havonta max. 3000 Ft üzemanyag költséget.
Pl. 2011-es átlagosan felszerelt benzines Opel Astra J vagy Kia Ceed olyan 1,75 millió 100 ezer kilométerrel, ugyanilyen dízelesek 2,5 millióba kerülnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Egyik ismerösöm szerint ebben esetben is dízelt kell vennem mert olcsóbban jövök ki üzemannyaggal és csak népi legenda hogy a szervíz drágább mint benzinessel és hibalehetöségben sincs különbség."
Valóban kevesebbet kell fizetned a kútnál, bár a gázolaj a drágább üzemanyag, az dízel motor kevesebbet fogyaszt.
Gond akkor lehet, ha a népi legenda mégis beigazolódik, mert bizony a dízelekben több a hiba lehetőség.
Dízel motorban lehet részecskeszűrő, kettős tömegű lendkerék, adagoló, vagy turbó, ami nem feltétlenül romlik el, de nem is nulla az esélye.
Ekkora távra valóban jó lehet a dízel, de a benzines is.
Inkább vennék benzinest, pontosan azért, mert keveset használod, úgy az üzemanyagon nem sokat spórolsz, viszont a használt dizelek többségében az említett alkatrészeket nem újítják fel eladás előtt.
Ez nem jelenti azt, hogy egy dízellel nem járhatsz jól, de nem.igaz, hogy nem több bennük a hiba lehetőség, mint egy szívó benzin motorban (turbó benzinest még nem ennyiért adnak, az majd egy másik dilemma lesz)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Semmit se fogsz spórolni az üzemanyagon. Ha rendszeresen több száz kilométert mennél, akkor lehet jelentősége. De heti 1-2-szeri használat mellett?
Egy egyszerű kisebb autót vegyél, amit könnyű fenntartani. Mert biztosítás, minden jóval drágább egy komolyabb autónál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem is olyasmi kisautók jutottak eszembe, mint amiket a 4-es írt. Szerintem egy használt D Corsa kijönne a pénzedből. Egyszerű, de nem fapados. De Clio, Punto is tök jó. Cliók is általában elég normálisan felszereltek. Ha Suzuki, akkor én inkább a Splash-t ajánlom a Swift helyett.
Ilyenekben gondolkodj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amilyet szeretnél :)
Éveset nézni a dízellel szép üzemanyagot megtakarítasz,de havit nézve eget verő spórolás nem lesz.
A népi legendánál meg kérdés milyen is az autó. Nekünk napi 118km ingára van egy hagyományos nem mai szívó dízel, meg van egy turbós benzinesünk.....ennek fényébe a dízel egy vicc a benzinesnek meg a hibalehetőségei és javítási árai az egekbe. Volt egy turbós dízelünk,sajnos jól mellé nyúltunk ami nem is olyan nehéz,nah itt az esetek többségébe az volt miután kiszámoltuk,hogy jóval olcsóbb lett volna,ha a benzinesnek az a baja (kezdve azzal,hogy 55ezer volt a porlasztó felújítás /db azt csak halkan jegyzem meg,hogy sokkal olcsóbb volt így, mint újat venni , a benzinesbe a bosch amit ír 28ezer az új)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!