Jogos volt a feljelentés?
A tegnapi nap folyamán a frissen összerakott simson segédmotorommal mentem hazafelé este 10-11 óra környékén, amikor a rendőrök igazoltattak. Mint kiderült a hátsó lámpám nem világított, ami még a kissebbik gond. A simsonon egy rezo kipufogó volt, amin a barmok el kezdtek kötekedni hogy nem gyári stb, és "engedély nélküli átalakítás" miatt valamint a nem működő hátsó lámpa miatt feljelentést tettek,amit a helyszínen alá is kellett írjak. (nem múltam el 18 és így helyszíni bírság nem szabható ki csak feljelenteni tudtak) a bökkenő itt abban van, hogy a jogszabálynak utána olvastam az eset után és ott azt írják hogy ez a szabálysértést akkor valósítható meg ha egy olyan járműről van szó melynek hatósági engedélye és jelzése (rendszáma és forgalmija van) ez pedig a simson (segédmotor) esetében nem így van,és tudomásom szerint egy segédmotort úgy alakít az ember ahogy akar, ameddig nem növeli a teljesítményt. Egyébként a nem működő hátsó lámpával sem értek teljesen egyet, hiszen bármikor tönkre mehet és már nem kötelező sem másik izzót hordani magamnál sem a szaktudás el sajátítása az izzó vagy bármi más javításához.
Mire számítsak az eset után? A feljelentést alá írtam mert meggyőző volt, viszont szerintem lehet fel kéne lebbezni ha mégis nekem van igazam. Egyébként az urak egyáltalán nem értettek a dologhoz, a sisakomon keresték az "E" jelet hogy szabványos-e, pedig nem csak az E jelenti a szabványt (fel is van tüntetve a sisakon hogy európai szabványoknak megfelel, rá kerestem neten is) a simson adattabláján nézegették benne van-e hogy CM50(benne volt, de tök lényegtelen az egész mert az összes simson segédmotor már csak a yard úr le van maradva) Szóval hosszúra fogva, ilyenkor mi a teendő és mire kell számítsak?
Sajnos érdemi választ nem tudok adni, ezt a kérdést inkább a jogi kategóriában tedd fel, ott valószínűleg épkézláb választ fognak adni a dologra.
Mi itt inkább azt tudnánk elmagyarázni hogy kell (kéne) az izzót kicserélni :)
A jármű átalakítása már forgalomba helyezett (magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott) jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemzői módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvás nak (at alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
Ezt írja az NKH az engedély nélküli átalakításról.
Ajánlom olvasásra a 6/1990 KöHÉM rendeletet. :)
Csak egy példa a jóváhagyási jelhez:
"A segédmotoros kerékpárra vonatkozó további műszaki feltételek
115. § (1) * A segédmotoros kerékpárnak a külső zajra (elhaladási zaj), valamint a hajtómotor kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(2) * Segédmotoros kerékpárra csak jóváhagyási jellel ellátott fényszórót, helyzetjelző lámpát és irányjelző lámpát szabad felszerelni. Segédmotoros kerékpáron mind a segédmotoros kerékpárhoz mind a gépjárműhöz jóváhagyott lámpák alkalmazhatók.
(3) * A segédmotoros kerékpárt fel kell szerelni két, egymástól független vezérlésű üzemi fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat.
(4) * A segédmotoros kerékpár vázán vagy a vázon rögzített adattáblán beütéssel kell feltüntetni
- a gyártási számot a gyártónak,
- az azonosítási jelet a gyártónak, a forgalmazónak vagy a közlekedési hatóságnak."
18 év alatt is szabhat ki rendőr helyszíni bírságot.
Legalább is nálam kb fél éve egy a biztosítási papírban félregépelt karakter miatt sikerült egy helyszíni 5000 forintos bírságot a rend éber őreinek kiszabnia 17 éves korom ellenére.
Nem működő hátsó lámpánál meg rakj fel egy bicikli lámpát és senki nem szólhat érte egy rossz szót se xd
Viszont szerintem a rezó kipufogó nem okés szerintem sem... Rendszámos gépeknél beíratod a forgalmiba, és ha nem tér el hangkibocsátásban a gyáritól +5 dB-nél többel, akkor legálisan lehet használni a gépezetet vele.
"Egyébként a nem működő hátsó lámpával sem értek teljesen egyet, hiszen bármikor tönkre mehet és már nem kötelező sem másik izzót hordani magamnál sem a szaktudás el sajátítása az izzó vagy bármi más javításához."
Ez így igaz. Ettől függetlenül nem közlekedhetsz sötétben nem működő lámpával. Vagy trélert hívsz vagy eltolod a szervizbe. Teljesen jogos a bírság.
A lámpához annyit, hogy nem közlekedhetsz úgy, hogy nem működik a lámpa. Még akkor sem, ha az adott pillanatban nincs szükség rá (napközben). Nem túl életszerű, de elvileg le kéne szállnod a motorról és hazatolnod, vagy otthagynod, ha elromlik a világítás és nem tudod megszerelni.
Az, hogy nem kötelező értened az izzócseréhez, kissé vicces. Tényleg nem kötelező, haza is tolhatod 20 km-ről vagy ott is hagyhatod. A te érdeked, hogy ne kelljen ezt tenned és a rendőr se büntessen meg.
Mondjuk, ha két hónapja rossz volt a világításod, és még nem csináltattad meg (de közben használtad a motort), és nem érdekel az sem, hogy jön az ősz, akkor azért azt mondom: kellett neked ez a feljelentés, hogy kicsit a fejedhez kapj.
"Szóval azzal van itt a baj hogy a város teli van rezos simsonokkal,kamu akrapovich dobos endurokkal, stb reggelig lehetne sorolni a dolgokat de pont engem találtak meg ezzel a baromsággal..."
A többiek nem mentek éjszaka világítás nélkül. Ennyi a titok.
Nem voltam ott, de feltételezem, hogy a lámpa hiány miatt állítottak meg és utána neked állt feljebb, hárítottad a felelősséget és ezért kezdtek el csesztetni a többivel (sisak, kipufogó, stb.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!