Hűtőfolyadék csere?
A télre felkészülve le szeretném cserélni a kocsim hűtőfolyadékát.
Addig eljutottam, hogy a radiátornak van egy lefolyója, de ha azt megnyitom és elkezd kifolyni a folyadék, ki kell hozzá nyitnom a tartályt?
Valamint ugye a motorban is van folyadék, amit a termosztát szabályoz. Nyílván azt is ki szeretném cserélni, azt hogy tudom elérni? Járatom a motort, míg a termosztát kinyitja? Szabad úgy járatnom, hogy a rendszerből már kifolyt az összes folyadék? Több videón láttam olyat, hogy desztilált vízzel töltötték fel, hogy kitisztítsák a rendszert, de a lényegét nem igazán értettem.
A hűtő alján van egy csap, amit ha kinyitsz le tudod engedni a rendszerből a vizet. Természetesen a kiegyenlítő tartály kupakját érdemes levenni. A többit a gravitáció elvégzi. A motort nem szabad járatni hűtőfolyadék nélkül.
A desztillált vízzel csak átmossák a rendszert, valószínűleg valami hűtő-tisztító adalékokat adnak hozzá.
Kihagyható lépés szerintem.
Miután leengedted a vizet elzárod a csapot, a rendszert újra feltöltöd a megfelelő keverékkel, légteleníted a rendszert és meg is vagy.
Kezdjük inkább az alapoknál.
Milyen autód van?A mai korszerűbb autóknál,már alumínium hengerfej van és ahhoz kizárólag a rózsaszín (ez jó az összes motorhoz) fagyálló kell.
Ahogy én csináltam.
1.A fűtéscsapot vagy ha digit klímás akkor állítsd a max hőfokra.
2.Tekerd le a kiegyenlítő tartály kupakját.
3.A hűtőn levő legalsó csövet szed le,vagy ha van víz leeresztő akkor tekerd ki azt.
Ha kifolyott az összes víz akkor alul a cső vagy csapot rakd vissza vagy zárd el.
Légtelenítés.
1.A légtelenítő csavart tekerd ki és szép lassan öntsd fel max jelölésig a hűtővizet és,ha látod,hogy a légtelenítő csavaron jön ki a víz tekerd vissza és a kiegyemlitő kupakját csavard vissza.
2.Indítsd el a motort üzemi hőfokra,hogy kinyisson a termosztát,majd megint a légtelenítő csavarját lassan tekerd ki,hogy a bent maradt levegő kijöjjön,ez akkor jó ha már nem bugyborékolva jön ki a víz,ha jó tekerd vissza.Azért arra figyelj,hogy meg ne égesd a kezed!
3.Ha kell pótold a hűtővizet hideg motornál.
Néhány típust nehéz,vagy nehezebb légteleníteni valamelyiket álló motornál javasolt és van olyan autó amin több légtelenítő csavar van azoknál nem mindegy milyen sorrendben haladsz a csavarokkal.
#2
Egy 2002-es volkswagen polom van (9N) van.
Légtelenítés téren pedig ugyanezen típusnál valaki járatta a motort, valaki csak úgy simán beletöltötte, várt, mivel önlégtelenítős, majd visszatekerte kiegyenlítőt és kész.
Itt se vagyok biztos abban, hogy jó ötlet e nyitott kiegyenlítővel járatni, még úgy is, hogy van benne hűtővíz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!