Hol folyhat el a hűtővíz? Szükséges lehet az vezér lánc csere?
A helyzet a következő van egy 2013as Kia Sportage 1.7 CRDI 140ezer kilométerrel és a hűtőfolyadék már három éve folyamatosan elfolyik, szépen lassan eltűnik mindig, amennyiben napi szinten használva van az autó, úgy jóval tovább tart de amint leállítom napokra vagy hetekre szinte üres hűtőfolyadék tartályt pillanthatok meg.volt már az autó több szervizben de sehol nem tudták megmondani hogy hol folyhat el mert nem látszódik semmilyen elfolyásra utaló jel, továbbá volt egy rokon autószerelőnél is aki heteket töltött az autóval de ő sem tudott rájönni a bajra..volt már hasonló esetetek ilyennel?
Egy ettől független kérdésre is szeretnék választ kapni ami az, hogy a vezérműláncot (dupla láncos) 140ezer kilométernél érdemes már kicserélni vagy sem? Köszönöm válaszaitokat:)
a vezérműláncok a gyár előírásai szerint kell cserélni.
Ha nincs megadva csereintervallum(vannak gyártót akik azt mondják hogy élettartam végéig jó a lánc, ami igaz is mert ha szakad vagy kinyúlik a lánc akkor a motor élettartalma is véget ér)
Én nem vagyok nagy kia szakértő, de szerintem kell a vezérműláncot cserélni akkor is ha a gyár ezt nem írja elő.
Tuti drága, de én 10 évente vagy 150 ezrenként kicserélném
Biztos van vagy 100-150k a csere költsége ha jól sejtem...:)
A hűtővíz fogyásra meg azt tudom mondani hogy kell keresni egy rutinos szerelőt aki meg is akarja találni a hiba forrását és nem lazán ránéz és azt mondja nem tudja mia baj.
Amugy a vízpumpánál szokott a leggyakrabban szökni a hűtővíz
De persze az is lehet hogy az égés tér felé megy avíz.
És ha már 150ezernél láncot cseréltetsz jó drágán, akkor egyúttal cseréltess generátort, önindítót, kormányművet is, sosem tudni hogy mikor romlanak el.
Viccet félretéve:
1. Nézd meg hogy van-e gyári csereintervallum.
2. Ha nincs, akkor olvass utána hogy típushiba-e az előjel nélküli szakadás (nem hinném)
3. Ha nem típushibás, akkor használd addig amíg a nyúlás miatt nem produkál valami hibát: vez teng holtpont jeladó, csörgés, stb.
Tegnapelőtt mentem egy utolsó kört az autómmal mielőtt véglegesen leraktam kasztnibetegség miatt. 375ezer a motorban, gyári, hibátlan lánccal.
Én ilyen esetekben a legbzibb színű hűtőfolyadékkal töltöm fel a rendszert, utána aknából még a 30 dioptriás kukkerral küzdő szerelő is észreveszi azonnal a hibát.
De ha már rendszeresen fogy a víz, rutinos szerelő azért észreveszi.
Bilincs, hűtő alja, fűtőradiátor, stb.
Nézd meg, az utastérben elöl a szőnyeg nem vizes-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!