Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autók motorját miért nem...

Az autók motorját miért nem tudják olyan látványosan csökkenteni, mint a számítógépek méreteit?

Figyelt kérdés
Évtizedekkel ezelőtt egy számítógép elfoglalt egy teljes szobát, manapság már az ölünkbe is elfér. Ezzel szemben az autók motorja nem mutat ennyire számottevő méretbeli csökkenést.
2019. okt. 2. 23:32
1 2
 11/13 D. Brasco ***** válasza:
100%

9-es neked nem fájt mikor leirtad ezt a sok nettó baromságot?

A "tényeiddel" csupán csak laza 10-15évvel vagy emaradva elektromos autó téren,de ne is foglalkozz ezzel!kicsit olvasgass már a témában,mert nem,nem vagyok elektromos autó bérenc,te viszont jössz itt azzal hogy mindenki agymosott meg nem ért hozzá,pedig az egyetlen igazán hülye itt te vagy!

2019. okt. 3. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
100%

Hisztizik a benzinagyú marhája, azt hiszi, ha odaírja a végére hogy tény, akkor az tény lesz.

Nem lesz az. 15 év múlva már Magyarországon is csak elektromos hajtású személyautót vehet magánember magáncélra. Fosszilis üzemanyaggal kizárólag a munkagépek, nagy hatótávolságú hajók, és a repülőgépek fognak üzemelni.

Ez a tény. Ennyike.


Lássuk kedves betegünk téveszméit:

"órákig tartó "tankolás", " már most van olyan kocsi, amit 20 perc alatt fel lehet tölteni 80%-ig. És nem 150 km hatótávolságú városi kocsiról van szó.


"sajnos a valóság az, hogy az akkumulátorok elérték a fizikai és kémiai csúcsukat, ennél jobbak nem lesznek"

Ezt mondták az ólomakkumulátor, a NiMH akkumulátor feltalálásakor is. Már most vannak kisérletek szilárdtest-akkukkal. Az 1000 km egy töltéssel, fél órás töltési idővel belátható távolságra van, 5-6 év.


"És minekután az elhasznált aksikkal nem tudunk mit kezdeni, csak tároljuk őket, így ha az lenne, amit itt a tudatlan pornép hisz, hogy csak elektromos autók lesznek pár éven belül, akkor 1 évtizeden belül lehetne akkumulátor hegyeket mászni."

Nagy tévedés, az elhasznált autóakkumulátorok még évekig elműködnek szigetüzemű napelemes erőművek háttértárolójaként. (a BMW-nek volt ilyen projektje, azon állt meg a dolog, hogy az i3-k akkui nem akartak a tervezett idő alatt tönkremenni) Ha már ott sem, akkor ki lehet belőlük vonni a Litiumot, egyéb ritka fémeket.

Ugyanez nem mondható el a füstös talicskákról, a koromot széndioxidot eddig még nem sikerült visszalakítani benzinné, gázolajjá, és az élettartam során keletkező fáradtolaj is csak itt van a nyakunkon.


" Úgyhogy nem kell félni, soha nem fognak kihalni a belső égésű motorral szerelt autók. :)"

Ki fognak halni, és remélem hogy az iulyen begyöpösödött idióták még meglátják, és attól fogja megütni őket a guta, hogy nem lett igazuk.


Maradi emberek mindig voltak és lesznek. Ugyanilyen érvek voltak a vasút ellen a ló mellett, az autó ellen, a lovaskocsi mellett, a gőzhajózás ellen, a vitorláshajó mellett.

Ha az ilyen neandervölgyi gondolkodásúak döntési pozicióban lennének, még mindig a barlangban laknánk.

2019. okt. 3. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
100%

Mármint mi az, hogy nem? F1-ben jelenleg egy 1,6 literes motorból a turbóval és az energiavisszanyerő rendszerekkel (mgu-k, mgu-h) több, mint 1000 lóerőt hoznak ki (literenként 625 le). Lehetne ennél több is, de szabályozva van a turbónyomás. 80-as években nem volt, akkor időmérőn elvileg 1300 lóerőt is kihoztak egy 1,5 literes turbós motorból.


Közúti közlekedésben viszont nincs értelme kisebbre venni a motorokat, pl 100-150 lóerős egységekre van szükség általában (pont az elmúlt 10 évben lettek kisebbek motorok amúgy. 90-es években ezek 2 literes motorok voltak, most meg 1,2 és hasonlók is vannak ilyen teljesítménnyel 😃 ) de nincs értelme, hogy ezt a teljesítményt pl egy fél literes motorból nyerjék ki. Nincs olyan anyag, ami bírná ezt a nyomást hosszú távon, mint ahogyan a versenyen sincsenek már ezer lóerő felett (mint ahogyan az egykörös időmérőn voltak), aminek fogyasztási okai is vannak az élettartam mellett...

És persze ezek drága komplex rendszerek. F1 szépen vissza is tért anno a szívómotorokhoz a brutális fejlesztési költségek miatt. 2014 óta vannak újra turbós, és mostanra hibrid megoldásokkal ellátott erőforrások.


Szóval fogyasztás.. attól, hogy kisebb lesz a motor, nem fog olyan hatékonysággal azonos teljesítmény mellett kevesebbet fogyasztani, mint mikor egy processzornál csökkentik a csíkszélességet. Tehát mikor egy chip kisebb lesz, akkor annak a fogyasztása is kisebb lesz. Ez a motoroknál nem annyira járható út...

2019. okt. 3. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!