Az autók motorját miért nem tudják olyan látványosan csökkenteni, mint a számítógépek méreteit?
Mert semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Egyébként meg hatalmasat csökkent a motorok mérete.
Nem ugyanaz az a két iparág, régen egy táblacsoki nagyságú hardver látta el azt a feladatot, amit ma egy pár cm-es kis periféria.
Az autóiparban itt ezzel nem kell versengeni, szerintem aki ésszel vett autót, vagy akar az manapság nem rajong a "turbós kis blokkos" autókért.
Ha elkezdene valamelyik gyártó ezzel a kérdéssel foglalkozni, ahhoz teljesen át kéne alakítani egy autót, kisebb motortér, hajtáslánc újragondolása stb. Nincs értelme ezzel foglalkozni.
Attól már inkább fontosabb lenne a fogyasztást olyan mértékben csökkenteni.
De ez se érdeke senkinek, a használóján kívül.
Szerinted akkor a példád alapján egy régi 2000 ccm-es kocsinak ma olyan 5 ccm-nek kéne lenni?
Amúgy sem érné meg foglalkozni vele, pár évtized múlva csak hibridek és elektromos kocsik lesznek valószínűleg. (Vagy hidrogén meghajtásúak, mint a Toyota Mirai)
"Amúgy sem érné meg foglalkozni vele, pár évtized múlva csak hibridek és elektromos kocsik lesznek valószínűleg. (Vagy hidrogén meghajtásúak, mint a Toyota Mirai)"
Bullshit. Nagyon szomorúan konstatálom, hogy ennyien benyelik az agymosást. Az elektromos autóknak megvan a helyük a társadalomban, és ez a hely a kis városi autók. Például a Mazda 2 vagy Fiat Punto lehet majd a jövőben elektromos, de ezek mellé mindenki fog venni egy utazó autót, mint például egy Mazda 6 vagy Skoda Octavia, amik rendes, belső égésű motorral felszerelt autók lesznek. Az elektromos autóknak ugye nagy problémájuk a hatótáv és az órákig tartó "tankolás", így aki nagyobb távot szeretne bejárni, soha nem fog venni elektromos autót. Azt pedig felejtsük el, hogy a technológia határa a Star Wars, sajnos a valóság az, hogy az akkumulátorok elérték a fizikai és kémiai csúcsukat, ennél jobbak nem lesznek. És minekután az elhasznált aksikkal nem tudunk mit kezdeni, csak tároljuk őket, így ha az lenne, amit itt a tudatlan pornép hisz, hogy csak elektromos autók lesznek pár éven belül, akkor 1 évtizeden belül lehetne akkumulátor hegyeket mászni. Gondolom mindenki erre vágyik, hogy a Kékes mellett ott virít egy hegy, ami akkumulátorokból áll. Az is biztos nagyon környezetbarát lenne. Mert ez meg ugye a másik tévhit, hogy az elektromos autók környezetbarátabbak. :D Ezen mindig röhögnöm kell, mert tökéletesen megmutatja, hogy embereknek mennyire fingjuk sincs az autókhoz és, hogy azoknak milyen hatása van jelenleg a környezetre.
Szóval felejtsük el ezt a marhaságot, hogy a belső égésű motorok el fognak tűnni, ugyanis azokra mindig is szükség lesz, mert egy elektromos autóval azon görcsölnél, hogy Pécsről eljuss a Balatonra, pedig az csak ~150 km. Ausztriában és Németországban meg az emberek ha nem is minden hétvégén, de gyakran ugornak el 300 km-rel arrébb kirándulni egyet, ehhez pedig olyan jármű kell, ami 1 tankból tudja az oda-visszát, vagy ha nem is, 5 perc alatt fullra lehet tankolni. Erre pedig akkumulátoros autó soha nem lesz képes. Úgyhogy nem kell félni, soha nem fognak kihalni a belső égésű motorral szerelt autók. :) Az viszont jogos lenne, hogy minden kis városi autót elektromosban gyártanak. Vagy legalábbis a 90%-ukat. Tehát például a Fiat Puntoból 10-ből 9 elektromos, 1 pedig belső égésű motoros. Ennek lenne értelme. De nagy, utazásra használt autók soha nem lesznek elektromosak. :)
^
|
|
Ez itt fent TÉNY. Ha nem tetszik, le lehet pontozni, ettől függetlenül szerencsére igaz marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!