Simson henger reszelés?
Sziasztok!
Több táborituningos, és egyéb rajzokon láttam, hogy a kipufogó nyílás, szívónyílás, felömlő meg a dugattyún kívül reszelni lehet a perselynek az alján található kis "szoknyából" két oldalt 4-5mm - t. A kérdésem az lenne, hogy ennek mi a szerepe? És ha kireszelem mire kell számítani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az előttem hozzászóló hülyeséget ír.
16n1-11 gyári karbival is lehet 9400as fordulaton 100kmph sebességet elérni pusztán csak egy ducati gyújtással és alap rezonátorral jól beállítva (60/4). Persze annak a hengernek jól kell lennie kifaragva.
Minden tuning lényege a hatásfok, a túl nagy és a túl kicsi sem jó. A kettő közötti eltérések pedig mind valahol javítanak, valahol rontanak, vagy kompenzálják a különböző hatásokat egymással.
Tábori tuningot felejtsd el. Már rég túl van a magyar simsosos ezeken.
Szedd ki a perselyt; fúrasd fel (esztergáltasd) a hengert vagy 40,7mm-re és a tetejéből a perselynek vetess el 0,5-1mm-t (préshézagtól és fejtől függ), aztán papirsablont rajzolsz, beleteszed kifaragsz egy 4felömlős, segédkipufogó-ablakos tervet. Beteszed a helyére pontosan, lefolyótisztító géllel langyos állapotában megcsöpögteted az ablakokat (átjelölöd), aztán kiveszed megint a hengerből.
Kifaragod az alut is, utána összerakod, veszel egy 41,00-s 1gyürüs középen hátul stiftelt Keystone dugót, megfaragod a dugót is, aztán elviszed megfuratni/hónoltatni.
A fejedet elküdöd valakinek, aki tud szépen esztergálni, és van jó 60as terve, megméred előtte, hogy mekkora préshézagot kérsz a fejbe, perselyre ráültetve kéred, majd kell méreteket adnod a persely külsejéről.
Összerakod, belövöd 0,7mm-re a préshézagot és annyi.
Felömlő ablak a felső holtponttól 33,5-34mm, a kipu pedig 25,5-24mm,re legyen, segédkipuk 0,5-1mm-el legyenek alacsonyabban, mint a főablak. Fő ablak alja teteje íves (kb 1mm-es ív a tetején jó).
Vegyél egy Leonelli vagy Ducati gyújtást rá, Nyemi-Jópeti féle elektronikát szerezz hozzá, hidd el megéri!
Meg kell egy jó kipufogó, de ne ilyen alap terves Vrezo, hanem minimum valami okosabb terves legyen, ha mégis Robi-félét vennél. Más aki tömegben gyárt felejtős.
Kuplungodhoz kell egy 1,6mm vastag tányérrugó, ha mákod van ez elég. 1,8at ne használj soha, inkább 5 lamella.
Inkább 5ös váltót vegyél (24/32es véggel), mint karbit, de ha karbit szeretnél, facebook csoportban kérd, hogy dellortokhoz értő embert jelöljenek meg neked a post alatt. 35 körül jön ki egy új dellorto phbg 19-21 két tűvel, alapjáratival, fuvokaszettel.
Sok sikert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!