Skoda Fabia -ban olajszivattyú csere mennyibe kerül körülbelül?
Szervízben a munkadíj körülbelül mennyi?
Köszi
Úgy volna korrekt a kérdés, ha minimum egy motorkódot is írnál mellé, ha már típust vagy évszámot nem is.
Miből gyanítod, hogy baja van? Merem állítani, hogy az utolsó dolog, ami tönkremehet egy motorban.
Ha nincs olajnyomás, az inkább törött csapágyra vagy eltömődött szívócsőre utal
Üdv!
Skoda Fabia 1.4-es kombi, 2007-es.
Elvittük szervizbe, mert indításkor 1-2 percig mellékhangot kezdett adott a motor.
Azt mondták hidrotőke, kiszedték és azt mondták 8 szelep nagyon rossz állapotban volt a hidrotőkében, így kicserélték mindet és akkor már motor olaj csere is volt.
Ezután ugyan úgy adta a mellékhangot, mikor másnap hidegen ráindítottunk.
Mivel csak hideg indításnál adja és 1-2 percig.
Visszavittük a szervizbe. Nagy nehezen kiderítették, h az olajszivattyú a rossz, az miatt van az a mellékhang. Elvileg 2 helyről jött a hang, csak egynek hallatszott, a hidrotőke és az olajszivattyú volt a felelős érte.
Most ki fogják cserélni az olajszivattyút, aminek az alkatrész ára 16.000Ft.
Ezért kérdeztem, h mennyi a reális munkadíj ár, olajszivattyú csere esetén?
Elvileg ez a legjobb szerviz a városban. Mi nem értünk az autó szereléshez.
Sok munka lesz vele. Ki kell szerelni a motort, szét kell szedni a vezérlését, új tömítéseket venni hozzá és vissza az egész. Talán 50e reális, de amitől én tartok, hogy ez nem fogja megoldani a problémát.
Szerintem a srácok azt hiszik, hogy nincs olajnyomás, ettől kopognak a hidrotőkék, de ennek az utolsó oka az olajszivattyú. Érdemesebb lenne leszedni először az olajteknőt és megnézni, mennyire tömődött el a szívócsöve a szivattyúnak.
Remélem nincs igazam, és sikerül megoldani a problémát
Azt mondták, h az olajnyomás rendben van.
A hidrotőkét már megjavították első alkalommal, minden szelepet kicseréltek.
Az indításkor a nem odavaló mellékhang megmaradt.
Szétszedték és nagy nehezen rájöttek, h az olajszivattyú a baj.
Azt nem értem, h azt mondták, h az olajnyomás rendben van, akkor miért cserélték ki az olajszivattyút.
Az lehet, h működött a szivattyú, de zörejt adott?
Aha, így már értem a diagnózist. Akkor biztosan nem heccből szedik szék.
Van a szivattyúban egy visszacsapó szelep, ami arra hivatott, hogy ne ejtse el álló helyzetben az olajat, végül is ha az meghibásodik, elképzelhető, hogy zörög induláskor. Ha azt mondod, hogy nehezen jöttek rá, akkor biztos sokat foglalkoztak vele, nem okoskodok tovább
Nem kell ahhoz kiszedni a motort.
Legutóbb dízel opelnál cseréltem.
Hirtelen nem tudom, bölcsős, vagy nem a fabia, vagy fogaskerekes, vagy excenteres szivattyúja van.
Ha sima fogaskerekes, és nincs bölcső a skoda alatt, akkor kb fél óra a cseréje.
Ha excenteres(az a bénább megoldás, a főtengelyen van) le kell bontani a vezérlést, klíma, ékszíjak, stb-ket.
Kb 4-5 óra.
Szorozva max 12 ezerrel....
Amúgy lehet olajszűrő hiba is, remélem észlény szerelő evvel kezdte....illetve a csapágyakat se ártana megnézni.
KICSERÉLTÉK AZ OLAJSZIVATTYÚT ÉS A HIDROTŐKÉBEN AZ ÖSSZES SZELEPET.
160ezret ráköltöttünk. DE ugyan úgy adja az a mellékhangot indításkor (nem tudnám leírni, csörgő, csattogó szerű)
Azt mondták átnézték és nincs csapágy baja, olaj nyomás rendben van. Már a hidrotőke szelepek is újak és az olajszivattyú is új.
Úgy hoztuk el, h most már rendbe lesz.
Erre reggel hidegen elindítva, ugyan úgy adja a hangot.
De csak 20-30 másodpercig, aztán elmúlik.
Valakinek valami ötlet?
Vigyem vissza harmadjára is a szervizbe, hát már 2x teljesen átvizsgálták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!