Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorválasztásban szeretném...

Motorválasztásban szeretném kikérni hozzáértő, tapasztaltabb motorosok véleményét?

Figyelt kérdés

Köszönöm, hogy segítő szándékkal rákattintottál a kérdésemre.

28 éves vagyok, 186cm és közel 100kg. A korlátlan jogosítványt csinálom, teljesen szüzen... tudom nem ilyen korba szokták ezt elkezdeni..de hát mit lehet tenni.?! 10 éves tapasztalatom van forgalomban B-s jogsis ként, nyilván ez a motorozáshoz minimálisat tesz hozzá..

Kicsit el vagyok veszve a motorozok között, hamarosan le is írom miért.

A motort munkába járásra illetve szabadidőtöltésre használnám. Fő vonal a sportmotor kategória, nem is a teljesítmény miatt, inkább az idomok, a külső megjelenése amibe szerelmes lettem.

Sokat olvastam a témában cikkeket, hozzászólásokat. Olvastam a fokozatosság elvéről, a "bika" hatszázas erőgépekről és a széthajtott kettőszázötvenesekről, a kettő közt lévő 3-4-500-asokról amik egy drágább árfekvést mutatnak.

Segítsetek, hogy közelebb jussak a megoldáshoz.


Kawa 250R - az én súlyomhoz és méretemhez jó lehet, vagy már kevés? többsége valóban szétpörgetett?


Kawa Er-6F - túrasportnak írják, eddig ezt találom a legjobb választásnak...bár vegyes dolgokat olvastam róla. Sok lehet elsőre eza hatszázas?!


Honda CBR 600f - azok a bika hatszázasok?! vagy kell a méreteimhez a 600as?


Honda CBR 500R - jó középút? az ára magasabb, viszont legalább hosszabb közös időre tervezhetnék vele.


Szuzuki GS 500f - sok helyen írták, hogy ideális kezdőmotor, számomra kompromisszumos kategória. A fentebb soroltakat szebbnek értékelem.


Mit gondoltok a felsoroltakról esetleg más ajánlást is szívesen meghallgatok?!

Köszönöm, ha segítesz egy pár sorral, gondolattal. Mindenkinek balesetmentes közlekedést!


2019. szept. 21. 11:12
 1/4 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
100%

A testmereted miatt a kényelem legyen az első! El kell menni minél többet üléspozíció T próbálni aztán jöhet a melyiket válasszam

Szerintem a 400-600 CCM a nyerő motorilag

2019. szept. 21. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Leírtam egy regényt, erre nem működik az oldal.... Ezúttal kimásolom. A GS500 és a GPZ500 (ilyenem volt) jó kezdőmotorok, de 186 centivel túl alacsonyak. Én 183 centivel is úgy ültem a GPZ-n, mint a háromkerekű műanyagmotoron. Ilyen magassággal általában a túraenduro motorokat javasolják, ám ha neked a burkolt sportos vonal tetszik, akkor a túrasport motorokat ajánlom. Nálam a GPZ alacsony termete miatt került hamar eladásra, utána, elég korán, átültem egy Yamaha YZF1000R-re, az R1 elődjére. Méretben jó volt, de brutálisan erős, amellett kényelmetlen a kemény futómű és az előredőlésből származóan túlterhelt csuklóim miatt. Most egy Suzuki VX800 csupaszmotorom van, szintén magasabb kormánnyal, V2-es motorral, 60 lóerő és kellemes nyomatékkal, mellette egy Suzuki GSX600F 1999-ből. Egyik motor sem kezelhetetlenül erős, ha az ember ésszel motorozik. A 600-as jobban pörögni szeret, alacsonyabb fordulatszámtartományban nem kimondottan erős, inkább szenvedős, fordulaton kell tartani, akkor jól érzi magát. A V2 ezzel szemben már 2000-es fordulattól él, és tol mint a vonat. Intenzív gyorsítás esetén is el lehet váltani 4000-nél. A hétköznapokban nekem kényelmesebb, mert nem kell a fordulatszámtartományra figyelni, és lassan is nagyon kényelmes vele krúzolni. A hátrébb elhelyezkedő súlypontja miatt jobban is merem dönteni a kanyarban, mint a 600-ast. A GSX-szel is el lehet lavírozni, a hangja is gyönyörű, de nekem a sornégy sportmotorok butábban kanyarodnak, mint a VX. Vagy nem tudom őket vezetni. Orrnehezek és nagy a megfordulási ívük, ezért kis tempónál ügyetlenebb a kezelésük. Kárpótol persze, hogy óriásit gyorsulnak már a 600-asok is, ha kiforgatod őket tizenezres fordulatig, mert ki lehet. Nekem ezek élménymotorok, de nem feltétlenül a hétköznapokra ideálisak.
2019. szept. 21. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Még annyit, egy túrasport, mint a GSX600F egy superbike kormánnyal és lábtámasz toldóval nagyon jó és kényelmes tud lenni.
2019. szept. 21. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 b1812567 ***** válasza:
100%

Ha ésszel motorozol, akkor nem lesz sok a 600-as kategória. Megkockáztatom, hogy bizonyos típusból akár nagyobb sem. Az autós rutin sokat fog segíteni.


A fentebb felsoroltakból a GS500-ról és az ER6-ról van tapasztalatom, mindkettő kicsi lesz a magasságodhoz (kb ilyen magas vagyok én is).


Ha nem ragaszkodsz kimondottan sport kategóriához, belefér a túrásabb is (a fentiek alapján igen), akkor nézd meg a suzuki SV 650-et, ebből van idomos verzió is.

Illetve akkor már a Gladiust is, bár szerintem az kicsi lesz.


A banditnak (GSF 600, 650) is van félidomos változata, sőt full idomos is, GSX 650 F fedőnéven.

És akkor már ott a Hornet meg a Fazer, ezekből is van félidomos verzió.


Ha sportosabb élményt szeretnél, nézd meg a GSX750-et, bár az elsőre sok lehet.


Motoros rendezvényeken, kereskedésekben fel tudsz ülni sokféle típusra. A fentiek többsége már nincs gyártásban, ezekre inkább kereskedésekben.

2019. szept. 23. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!