Olajcsere periódus 12 hó vagy 20e km. Egy év alatt kb 10-12 e km-t megyek. Csereljek évente?
Az olaj nem romlik meg
Úgy számold hogy a gyár így nézi :
Ha 20e km felett mész évente akkor sok a hosszútávú menet ami az olajat kevéssé terheli
Ha 8000 kmt mész egy évben nagy eséllyel sok rövidtávú menet , varosozas ami erőltetett menet az olajnak.
Ajánlás: ha nem rövid tavozol nyugodtan mehetsz vele 1 év után is. Bár én 15ezernel akkor is cserélném.
Ha sok a rövid táv 10e km körül cserelj olajat.
Istenem, a sok "szakértő tribológia professzor" itt az oldalon...
Nem romlik meg... tehát az hogy fölmelegszik 100 fok fölé, belekerül korom, égéstermék, üzemanyag, stb szerintük semmit nem jelent, olyan mint amikor új korában kibontod és kitöltöd a kannából...
Nem akarok senkivel vitázni, mert ezen a szinten nincs értelme. De nagyon-nagyon remélem, hogy aki ide téved, az kritikával kezeli az ilyen kijelentéseket! És hitelesebb forrásokból is tájékozódik, utánanéz, utánaolvas egy kicsit a témának.
Vannak itt olyan vélemények, hogy nehogy már az olaj mwegromoljon, meg az olajlobbi ugye..
Én a következőképpen látom, gondolom. És nemcsak a véleményemet írom le, hanem azok miértjét is.
Ma már kevésbe tudott, mert a motorvezérlő elintézi helyettünk (régen nekem kellett meghúzni a szivató kart a dúsításhoz),
hogy a motor hidegindításkor dúsabb keveréket kapjon,
mert a hidegindításkor a bekerülő levegő benzin elegyből annak egy része a hideg motor/hengerfal/dúgattyú
miatt kicsapódik (vagy el sem párolog rendesen) és így olyan összetételű benzin/levegő elegy marad,
ami robbanóképes. Ha nem lenne as dúsítás, nem indulna be a motor.
Na de hová lesz a dúsabb keverékhez bejutott mennyiség?
Talán kisebb részben később azért elég, nagyobb részben lemossa a henger falára is kerülő (szóróolajozás!)
kenőolajat, a felhígult olajat az olajlehúzó gyűrű sem tudja megfelelően lehúzni és bizony az olajteknőben
köt ki, higítva az olajat.
Ami robbanáskor keletkezik égéstermék, annak egy része víz (egyelőre, mert hideg a motor, később már vízgőz),
csökkenti a kenőképességet és az üzemanyagban lévő kéntartalom miatt kénessav keletkezik (nem véletlenül előírt
a maximális kéntartalom) ami marja a hengerfalat, és a víz+sav belekerül az olajba.
Ha rövid utakat teszünk, akkor ezek nagyrészt ott is maradnak. Részletezzem, hogy ez nem igazán szerencsés?
Ha hosszabb utakat megyünk az indítás után, azért javul a helyzet, mert a felmelegedő olajból ezek nagyrészt
elpárolognak (kiűzetnek) és nagyjából helyreálk a megfelelő kenőképesség.
Azért nem keverendő össze a hűtővíz hőfoka, az 10-20 km. után üzeminek mondható, a kenőolaj hőfokával.
Az olajteknő lent van,ráadásul kitéve a menetszélnek, jóval később éri el az elfogadható mértékű
hőfokot, amely elősegíti úgymond az öntisztulását.
És minél hidegebb van, minél rövidebb utakra van használva az autó, az olaj gyorsabban, rövidebb idő alatt
veszti el a megfelelőnek mondható kenőképességét.
Vitatni lehet ezeket a dolgokat, de az olajcsere alapjai nálam ezek, és mindig az első jobb tavaszi napon
cserélem az olajat.
Más gondolhatja máshogy, szíve joga...
#15!
Köszönöm a részletes választ.
Nem lenne jobb összel cserélni? Hogy a hideget időben friss olaj kenjen?
Fene tudja igazán, indokolni nem tudom (mint fent), de úgy gondolom, jobb tavasszal megszabadulni a mindenféle nem kívánt anyaggal "feldúsult" olajtól.
Télen jóval kevesebb a havi kilométer, tavaszra, nyárra hosszabb utak jönnek, legyen "jó karban" az olaj.
Köszönöm mindenkinek.
Az a helyzet hogy 7 éve van nálam az autó és azóta évente, mindig ősszel kap friss olajat és szűrőt.
Csak kíváncsi voltam mások mit gondolnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!