Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Olajcsere periódus 12 hó vagy...

Nyakasparasztgazda kérdése:

Olajcsere periódus 12 hó vagy 20e km. Egy év alatt kb 10-12 e km-t megyek. Csereljek évente?

Figyelt kérdés
Pocsékolas? Környezetvédelem? Tényleg jó az autónak? Vagy egy 17 évesnek már mindegy, nem ezen múlik?

2019. szept. 21. 08:45
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
67%
... és még annyit, hogy ha ilyen kicsi a futásteljesítmény, akkor az valószínűleg nem havi 2 500 km-es autópályázásból állt össze, hanem végtelen számú 5-10 kilométeres városi szaladgálásból, rengeteg indítással és hidegüzemmel. És ezek eszik az olajat (nem magát az olajat, hanem a kenőképességét).
2019. szept. 21. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 Dörmögő ***** válasza:
32%
Évente illik cserélni. A dugattyú mellett égéstermék jut le a motorolajba, és ettől az savassá válik. Lehet hogy csak 5000 km-t mész a kocsiddal egy évben, de a savas olaj álló helyzetben is megmarja a fémfelületeket, és nem kell hozzá sok gógyi hogy aminek sima felületnek kellene lennie, de a marástól érdes lesz az gyorsabban kopik.
2019. szept. 21. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
71%

Az olaj nem romlik meg


Úgy számold hogy a gyár így nézi :


Ha 20e km felett mész évente akkor sok a hosszútávú menet ami az olajat kevéssé terheli


Ha 8000 kmt mész egy évben nagy eséllyel sok rövidtávú menet , varosozas ami erőltetett menet az olajnak.


Ajánlás: ha nem rövid tavozol nyugodtan mehetsz vele 1 év után is. Bár én 15ezernel akkor is cserélném.


Ha sok a rövid táv 10e km körül cserelj olajat.

2019. szept. 21. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
32%

Istenem, a sok "szakértő tribológia professzor" itt az oldalon...

Nem romlik meg... tehát az hogy fölmelegszik 100 fok fölé, belekerül korom, égéstermék, üzemanyag, stb szerintük semmit nem jelent, olyan mint amikor új korában kibontod és kitöltöd a kannából...

Nem akarok senkivel vitázni, mert ezen a szinten nincs értelme. De nagyon-nagyon remélem, hogy aki ide téved, az kritikával kezeli az ilyen kijelentéseket! És hitelesebb forrásokból is tájékozódik, utánanéz, utánaolvas egy kicsit a témának.

2019. szept. 22. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
73%

Vannak itt olyan vélemények, hogy nehogy már az olaj mwegromoljon, meg az olajlobbi ugye..

Én a következőképpen látom, gondolom. És nemcsak a véleményemet írom le, hanem azok miértjét is.

Ma már kevésbe tudott, mert a motorvezérlő elintézi helyettünk (régen nekem kellett meghúzni a szivató kart a dúsításhoz),

hogy a motor hidegindításkor dúsabb keveréket kapjon,

mert a hidegindításkor a bekerülő levegő benzin elegyből annak egy része a hideg motor/hengerfal/dúgattyú

miatt kicsapódik (vagy el sem párolog rendesen) és így olyan összetételű benzin/levegő elegy marad,

ami robbanóképes. Ha nem lenne as dúsítás, nem indulna be a motor.

Na de hová lesz a dúsabb keverékhez bejutott mennyiség?

Talán kisebb részben később azért elég, nagyobb részben lemossa a henger falára is kerülő (szóróolajozás!)

kenőolajat, a felhígult olajat az olajlehúzó gyűrű sem tudja megfelelően lehúzni és bizony az olajteknőben

köt ki, higítva az olajat.

Ami robbanáskor keletkezik égéstermék, annak egy része víz (egyelőre, mert hideg a motor, később már vízgőz),

csökkenti a kenőképességet és az üzemanyagban lévő kéntartalom miatt kénessav keletkezik (nem véletlenül előírt

a maximális kéntartalom) ami marja a hengerfalat, és a víz+sav belekerül az olajba.

Ha rövid utakat teszünk, akkor ezek nagyrészt ott is maradnak. Részletezzem, hogy ez nem igazán szerencsés?

Ha hosszabb utakat megyünk az indítás után, azért javul a helyzet, mert a felmelegedő olajból ezek nagyrészt

elpárolognak (kiűzetnek) és nagyjából helyreálk a megfelelő kenőképesség.

Azért nem keverendő össze a hűtővíz hőfoka, az 10-20 km. után üzeminek mondható, a kenőolaj hőfokával.

Az olajteknő lent van,ráadásul kitéve a menetszélnek, jóval később éri el az elfogadható mértékű

hőfokot, amely elősegíti úgymond az öntisztulását.

És minél hidegebb van, minél rövidebb utakra van használva az autó, az olaj gyorsabban, rövidebb idő alatt

veszti el a megfelelőnek mondható kenőképességét.

Vitatni lehet ezeket a dolgokat, de az olajcsere alapjai nálam ezek, és mindig az első jobb tavaszi napon

cserélem az olajat.

Más gondolhatja máshogy, szíve joga...

2019. szept. 22. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

#15!

Köszönöm a részletes választ.

Nem lenne jobb összel cserélni? Hogy a hideget időben friss olaj kenjen?

2019. szept. 22. 12:36
 17/18 anonim ***** válasza:

Fene tudja igazán, indokolni nem tudom (mint fent), de úgy gondolom, jobb tavasszal megszabadulni a mindenféle nem kívánt anyaggal "feldúsult" olajtól.

Télen jóval kevesebb a havi kilométer, tavaszra, nyárra hosszabb utak jönnek, legyen "jó karban" az olaj.

2019. szept. 22. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek.

Az a helyzet hogy 7 éve van nálam az autó és azóta évente, mindig ősszel kap friss olajat és szűrőt.

Csak kíváncsi voltam mások mit gondolnak.

2019. szept. 23. 19:48
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!