Miért van az, hogy az amerikaiaknak másféle autókat gyártanak, mint az európaiaknak?
Nézzük például a Chevrolet-et:
Nekünk itt gyártanak Sparkot, Aveot, Lacettit, Cruzet, Epicát, és Captivát.
USA-ban meg Aveot (máshogy néz ki mint az európai), Camarot, Cobaltot, Corvettet, HHR-t, Impalát, és Malibut. Emellett még 4 féle SUV-ot, terepjárókat, meg Express (egy kisbusz).
De ha nekem Cobalt kell, mert az tetszik, és nem a Lacetti, akkor mit tehetek? Ha újat akarok venni a Chevrolet cégnél, és nem valami használtat, itt a környéken (EU-n belül). Na de igaziból nem akarok venni (nics píz xD) ez csak olyan kérdés, hogy mégis mi lenne ha, na mindegy...
A lényeg az hogy úgy összességében az USA-ban teljesen másféle autókkal járkálnak mint itt. Ha elmegyek Hollandiába, vagy Belgiumba, vagy EUn belül akárhova akkor is találok Opel Astrát, Corsát, Ford Mondeót, Fiestát, stb, de az USA-ban nemhiszem, hogy találnék.
az egyik ok a hatalmas távolságok. európában egy hétköznapi ember normál esetben nem nagyon autózik több 100-1000 km-t hetente/havonta. amerikaiaknál ez simán előfordul, ha a család egyik fele egyik államban,másik fele másik államban van. az amcsik hozzá vannak szokva a kényelemhez (nagyobb hely elöl, hátul, kényelmesebb ülések, stb..), és nem nagy tétel megfizetniük. szerintem egyébként van ebben valami sznobság is, hogy nehogy már egy kis szar 1l-es motorral szerelt autóval közlekedjenek!
a parkolás náluk nem gond, mindenhol van hely, környezetvédelmet magasról leszarják, üzemanyag és alkatrészek fillérekbe kerülnek. komoly ok tehát nincs arra, hogy kisebb autókkal közlekedjenek. és persze automata váltó mindenhol alap, a kéziváltot nem is nagyon ismerik/szeretik
"Ott meg mindenki megy amennyivel akar"
Ezzel azért vitáznék, mivel náluk 88 km/órával lehet menni a pályán. Ez asszem 50 mp/h.
És azért mert teljesen mások az igényei Európának, és mások amerikának. Amerikában olyan nevetséges az autók beltere például, hogy Európában kisautókba jobbat tesznek. Vagy futómű. A Corvettben laprugókat használnak, pont, mint anno a 601-es Trabantokon, és merevtengelyt, mint anno a Ladákon. Azt hiszem ez mindent elmond a fejlettségi szintjükről.
Hát például amire te gondolsz, hogy a Chevy miért más ott és miért más itt, ennek egyszerű oka van.
A Chevrolet, mint márkanév, és jel a General Motors tulajdona.
Amerikában a Chevrolet egy nagyon régi márka, de elég régóta GM tulajdon..
Nos, a GM pár évvel ezelőtt megvette a Dél-Koreai Daewoo céget, és az általuk gyártott autók is megkapták a Chevrolet "+ jelet", egyébként pedig Dévók :S
Egyébként, ha megnézed a GM-nél minden ugyanaz, csak a márkajel más..
Sosem vennék GM-et, nagyon haragszom rájuk, mert a hülye vezetőségük miatt tűntek el, majd' 100 éves márkák, mint például a Pontiac, Oldsmobile...
És majdnem a Saabot is kinyírták.
Ha amerikai autó, akkor Ford, ma az a legjobb.
1950-1980-ig a Moparok voltak a legjobbak (Chrysler, Dodge, Plymouth)
Csak már sajnos nekik se megy olyan jól mint régen.
Egyébként nekem még mindig jobban kéne egy vadiúj Dodge Challenger 6.1 hemi mint bármelyik Ford :D, és ez Amerikában nem is drága.
Egyébként nemrég néztem mennyi Amerikában a benzin.
New York City-t néztem, és azt tudni kell, hogy ott a többi helyhez képest drága, mivel az USA-ban, ahol jól ki van építve a tömegközlekedés, ott drágább a benzin, ahol nincs olyan jó töm.közl., ott olcsóbb.
De még ígyis 54 Ft/liter a benzin New Yorkban..
És nálunk nem 80 ezer az átlagkereset..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!