Azok a fiatal, sofőrök, akik halálos baleseteket szenvednek, nem tudnak jól vezetni?
Gondolok itt azokra a valószínűleg rutintalan sofőrökre, akik legtöbbször oszlopokra csavarodnak fel. Számos hír oldalon megtalálhatók, gyakran német premium autók roncsainak képével mellékelve.
A minap is egy Mercedes 18 éves sofőrje halt meg, mert nedves úton nem az viszonyoknak megfelelően vezetett. Ez arra vezethető vissza, hogy túl gyorsan mennek, anélkül, hogy tudnák mi történhet, nincsenek tisztában a dolgokkal, vagy egyszerűen balszerencse? A saját határaikon autóznak ilyenkor, vagy tényleg nem tudják felmérni a helyzetet?
Ennek sok össze tevője van, nem lehet pontosan ráfogni hogy ez vagy az az oka. Feltételezni lehet hogy miért van annyi halálos sérüléssel járó baleset.
Abban lehet valami hogy egy nagyon jó és erős , jól hang szigetelt autóban nem úgy tűnik fel a sebesség mint egy rötyögő roncsban. Hajlamosabb mindenki észre vétlenül is sokall gyorsabban menni , még ha nem is akar. Hátmég ha akar és tetszik neki is neki a gyorshajtás, holott a gyakorlat még messze sincs meg.
Mert az az igazi gyakorlott vezető aki nem nyomja neki ész nélkül, hanem kétszer vagy ötször is meggondolja a száguldozást. Én is elszörnyedek sokszor a hiradó közben hogy mik vannak, olyan utakon , helyeken amelyik út tejlesen egyenes, nincs forgalom és még is halálos baleset van. Persze semmit nem lehet kijelenteni, mert betudják mindennek az ellenkezőjét is bizonyítani.
Azt nehez megmondani.
Mer a mai autosok csak azt nezik kinek van elsobbsege. Nem azt, hogy segitse a vezetesbe... Mert nem csak az hibazik aki hibazik, mindenki hibazott mar egyszer. A gyors hajtas nem feltetlenul rossz, csak mikor nem tudom hatso haktas jogyan viselkedik kanyarban vslamint az elso hajtas akkor van a baj. A mostani autokban elvileg nehezebben lehetne felcsavarodni, kulon elektronika segit ha nem jol valasztom meg sebesseget kanyarodasokat.
A balesetek nem csak a bénák miatt vannak.
Vegyük sorra a Magyarországi közlekedést. Mit ismer a magyar, a kanyádat, duda gázpedál. Fék, kicsit leveszem a lábam a gázpedálról, használom a kormányt, meg ilyesmi tuti, hogy kevesebb lenne a balesetek. Ugyan is ha nem azt nézné nekem van elsőbbségem, a szabályzat kimondja nekem van igazam, neki megyek vagy jól meg leckéztetem, ha belegondolunk ő is legalább egyszer hibázott, ő se anya hasában kezdte a rutint akkor másképp lenne. A Magyar vezetés sokszoros megértem miért erőszakos, mert önző vezetés, nem úgy megy, hogy egymásnak segítsünk hanem én nehogy már hátrébb kerüljek megyek mint a birka, csak magam látom, csak én vagyok az úton, és ennyi, enyém minden.
Nem balszerencse.
Túlértékelt.
Idiotizmus.
Sokan azt hiszik, mert kormányt kapnak a kezükbe ők lesznek Hemilton.
Sokak meg olyan beképzeltek hogy azt hiszik ha drága autójuk van és ők belehelyezik hab testük a mindennel felszerelt autóba, majd földig hajol a fizika is előttük!
(Én csak azt sajnálom hogy legtöbbször a vétlenek vagy utasok halnak meg)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!