Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dugóban hogyan kell technikail...

Dugóban hogyan kell technikailag helyesen vezetni?

Figyelt kérdés
Kezdő sofőr vagyok, de sokszor kerülök dugóba. Ez a meg állok, el indulok fajta, Max 5-10km/h-s sebességű haladás. Általában hagyom 1-be,kuplung/fékkel.Viszont ha a gázon van a lábán és próbálom tartani az 5-6 km/h-t, akkor döcög, olyan fejpólintósan megy. Ez mitől van? Egyből 2-be kellene mennem? Ha meg kell állnom akkor megint vissza 1-be?Sajnos ilyet nem oktattak.
2019. aug. 27. 11:09
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Araszolgatásnál nem váltunk kettesbe, mert egyszerűen nincs értelme. Döcögni azért döcög, mert még nem kezeled rutinosan a pedálokat, pl. túl alacsony fordulatszámon indulsz vagy kicsivel a fogáspont fölé emeled a kuplungot. Állásnál nem célszerű benyomott kuplunggal várakozni, egyszerűen tedd ki üresbe és engedd fel a kuplungot. Persze ha 1 másodperceket állsz csak egy helyben, akkor ezt nem kell megtenni.
2019. aug. 27. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
0%
A 1 fokozat az autó megindítására van, nem folyamatos haladásra. Ha 1-esben csúsztatod folyamatosan a kuplungot, hogy ne rángasson, akkor el fogod égetni.
2019. aug. 27. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
77%

A kettes válaszolónak:


1-esben is nyugodtan lehet haladni felengedett kuplunggal, ha nem járatod indokolatlanul magas fordulatszámon a motort, semmi baja nem lesz. Tehát ha egyszerre tudsz csorogni mondjuk 10 métert, azt ebben a formában teszed meg, nincs értelme feljebb kapcsolni, mert ilyen közlekedési viszonyoknál épeszű ember nem pörgeti fel a motort, ily formán a felkapcsolás sem lesz indokolt. Ha pedig olyan helyzet állt elő, hogy egyszerre csak 1-2 métert tudsz haladni, akkor meg pláne nem váltunk fel, hiszen nincs rá idő és hely, ebben az esetben csúsztatott kuplunggal csorgunk. Ez egyrészt nem folyamatos csúsztatás, másrészt a folyamatos csúsztatással helyes pedálhasználat mellett NEM lehet leégetni a kuplungot.

2019. aug. 27. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
30%
A helyes pedálhasználat és a folyamatos csúsztatás egymást kizáró fogalom...
2019. aug. 27. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Nagy dugóban, mikor egy autónyit megy előre a sor, aztán megindul, megint megáll, és így tovább, na ezzel lehet a legjobban kinyírni a kuplungot. Sokan türelmetlenek, állandóan rámásznak az előttük lévőre, azért is, hogy nehogy eléjük bújjon valaki a másik sávból.

Na én más módszert választok: hagyok magam előtt 10 métert, és 1-es alapjáraton, kuplungot teljesen felengedve gurulok előre nagyon lassan. Ha szerencsém van, mire utólérem az előttem lévőt, már indul is a sor, és akkor meg sem kell állnom, hanem folyamatosan gurulok így előre. Ezzel több gond van:

-kéziváltós dízel autóknak hosszú az egyes fokozat, emiatt 1es alapjáraton is túl gyorsan mennek, állandóan kell lassítani kuplunggal őket.

-van kis benzines autóm is, annak olyan rövid a váltója, hogy 1-es alapjáraton szó szerint lépésben tudok vele menni, viszont ahogy mondod, a gyenge motor miatt néha rángat, mert nincs ereje 900-as fordulaton. Viszont ha szép lassan engedem a kuplungot, akkor nem szokott rángatni, legalábbis nekem.

-amit említettem az előbb, ha túl sok helyet hagysz, akkor eléd bújnak, bár sokszor úgy sem veszítesz semmit, ha 2-3 autó elédmászik.

-megoldás: hagyományos (nem DSG, azok nem mennek finoman) automataváltó, azzal a dugóban araszolás a világ legkényelmesebb dolga, és még a váltóra sincs olyan rossz hatással mint a kéziváltó esetében a kuplungra.

2019. aug. 27. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
68%

Miért ne tegye kettesbe??


Ha tud haladni második fokozatban akkor nyugodtan tegye be, még akkor is ha gázt nem is nyom, mivel kettesben van erős alapjárat, simán gurul úgy az autó...


Nyilván azért döcög neki mert nyom egy nagyobb gázt és amikor elengedi, lassul az autó és ránt egy kicsit...

2019. aug. 27. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
59%

"A helyes pedálhasználat és a folyamatos csúsztatás egymást kizáró fogalom..."


Mondjuk egy igazi pesti dugóban sehogy máshogy nem is tudsz haladni, csak csúsztatott kuplunggal. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy végig kínzod a teljes Hungárián, de sokszor van, hogy csak lépésben tudsz araszoli. Lehet nem ez a legjobb a kocsinak, de az autó egy használati eszköz, ha használjuk akkor kopni fog, még ha óvjuk is.

2019. aug. 27. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Van az a sebesség amit nagyon nehéz tartani.

Én azt szoktam sokszor, hogy megindítom mintha lightosan elindulnék, aztán le is veszem a lábam a gázról, és 1 alapjáraton gurulok (emelkedőn nem működik).

Ha ennél csak egy kicsit kéne gyorsabban menni az szívás, mert nagyonnagyon finoman kell kezelni a gázt, hogy ne bólogasson a kocsi, nem mindig sikerül. 10 km/h körül már könnyebb, akkor nagyobb gázpedáll állás kell már, akkor könnyebb finomkodni.

Inkább azt szoktam, hogy gyorsítok kicsit majd megint elveszem a gázt, és visszalassul alapjáratig, majd megint.

Ahhoz, hogy 2-be rakjad már 15-20-al kell haladni.

Araszolásnál még azt is szoktam, hogy egyesben kuplunggal nagyobb gázzal megindítom, majd veszem is ki üresbe, és gurulok, majd fékkel megállok ahol kell. A pesti dugózásban nagyon ritka az hogy 2-ben lehetne haladni, mert akkor már nincs dugó :) 2-ben akkor is 40-50-ig gyorsítok bakker, ha nem "sietek".

A kuplungot ne tartsd benyomva sosem. Az a váltás/elindulás idejére való. Ki kell venni üresbe ha állsz.

2019. aug. 28. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!