Ettől lehet baja az autónak?
Autót csak akkor tolunk be ha nincs más lehetőség.
Ha nem volt nálad bikakábel akkor mindenki így cselekedett volna.
Nem is valószínű, hogy a swiftben még élt az a katalizátor.
Ha meg élt és 25 kilométer után nem okádott égő gócot az autód akkor nem lett baja.
Egyébként a legtöbben nem a katalizátortól félnek. Hanem, hogy átugrik a vezérlés és kuka a motor. Ezért éri meg idős kocsinál futás teljesítmény előtt vezérlést cserélni.
De ha teljesen lemerült akkor kevés neki az a töltés amit 25 km alatt tölt. Még ha be is indult.
Töltsd fel rendesen egy akku töltővel.
Egy alkalomtól semmi baja nem lesz. Rendszeresen, mondjuk hónapokon keresztül napi szinten nem ajánlott az ilyen indítás, mert valóban eláraszthatja benzinnel a katalizátort.
Mikor a kettős tömegű lendkerekes, katalizátoros, szíjas vezérlésű CR-dízelemen behalt az önindító, a szakszerviz(!) úgy ellenőrizte, hogy valóban az önindító döglött be és egyébként indulna az autó, hogy az udvaron elkezdték betolni. Hát én is néztem egy nagyot, itthon nem mertem volna megcsinálni. De még ez a bonyolult modern dízel is bőven kibírta.
Ennyo idő alatt biztos hogy nem töltődik fel rendesen az akku, bár annyit tölt hogy azért beindul.
Tedd fel egy töltőre és egy éjszakát hadd töltse rendesen fel.
Nem jut benzin a katalizátorba. Nem tud. Az 1999-es Swift már injektoros, nem karburátoros. Az dönti el a beindíthatóságot, hogy maradt-e annyi töltés az akkuban, hogy az üzemanyagszivattyú életre keljen, és az injektor szelep kinyisson. Ha maradt, beindul. Ha nem maradt, akkor még mindig van két esély: ha maradt annyi, hogy a generátor kap gerjesztést, akkor egy kicsit hosszabban húzva (100 méter) már tölt annyit, hogy a szivattyú és az injektor működjön.
Elégetlen benzin semmiképpen sem juthat a katalizátorba. A gyújtás már sokkal kisebb feszültségen képes működni, mint az üzemanyagrendszer, szikra előbb lesz, mint befecskendezés. Ha beindult, akkor az első fél órában csak arra kell figyelni, hogy ne kapcsoljon fel az ember túl korán, a fordulatszám maradjon mindig 2-3000 körül, a generátor itt adja le a névleges áramot. Tehát nem célszerű ötödikben ötvennel ezres fordulaton gurulászni.
Ha az első fél óra megvolt, akkor már nagy baj nem lehet, bármikor be lehet indítani az autót a saját akkujával.
Pár nap illetve 2-300 km használat után az akkut feltöltöttnek lehet tekinteni.
Ilyenkor a generátor az akkut az első 10-15 percben akár 40-50 amperrel is tölti. (Nem vélemény, tényközlés, kimértem pont az ilyen idióták miatt: félig lemerítettem, majd beindítottam, és fordulaton tartottam a motort. A motorelektronika fogyasztásán kívül minden áram az akkuba ment bele)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!