Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Ignis 2017-l a 2 éves...

Mostmondjammeg kérdése:

Suzuki Ignis 2017-l a 2 éves szakszervizes vizsgálat keretein belül köteles vagyok eltűrni a már tavaly bejelentett fékolajcserét?

Figyelt kérdés

Suzuki Ignis 2017-s járművem lassan a 2 éves garanciális szervizbe kell vigyem, ahol tavaly azt mondta a műhelyvezető, hogy a fékolajat a "garancia feltétele" miatt cserélni kell. Beszéltem neki, hogy a kocsi keveset fut, most lesz 8000km benne 2 évesen, nem értem minek megpiszkálni egy jól működő rendszert. Kérdésem annyi, köteles vagyok eltűrni, hogy a tökéletes fékolajat, illetve a fékrendszert piszkálják, illetve ki tudja mivel vegyítsék aminek később én iszom meg a levét?

Másik autómba 13 év alatt ugyanaz a fékolajjal működött, sosem volt vele probléma.



#Suzuki Ignis #kötelező fékolajcsere
2019. aug. 24. 07:02
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

"Ha ismernéd a kémiát , tudnád nincs két pontosan ugyanolyan anyag csak hasonló"

Ez nettó baromság. :-) Nem ide illő, de a legjobb példa rá egy adott gyógyszer. Ezred-milligrammra megegyeznek az összetevők, gyártás során még az üzem hőmérséklete is mindig állandó.

De tegyük fel, igazad van, nem teljesen egyforma két fékfolyadék. 30 év alatt sem én, sem a közel 20-30 autószerelő ismerősöm nem hallott és nem is tapasztalt hasonló jelenséget, amiről itt hablatyolsz.

Viszont 2005 utáni Swifteknél is találkoztunk már olyannal (nem is kevéssel), hogy az ABS-kocka hamar tönkrement. Nem a fékfolyadék hibája miatt, hanem annak egyik tulajdonsága miatt: megköti a levegőt kis mértékben. Így már megváltozik a forráspontja, illetve korrodálni tud a vele érintkező felület. Mindegy, biztos kitalálsz majd valami más "okosságot", amivel saját magad számára megindoklod, hogy miért NEM cserélteted le. Igazad van, dönteni kell, döntöttél.

2019. aug. 24. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Nem a levegőt köti meg, hanem a levegő páratartalmát. A vizes fékfolyadék forráspontja csökken, valamint korróziót okozhat a fékrendszer fémalkatrészein. Ez nem a megtett távolságtól, hanem az eltelt időtől függ, ezért a gyártók 2-3 évente előírják a cseréjét. Nem cserélik drágán, nincs értelme ezen spórolni.
2019. aug. 25. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:

Nem az árral van bajom, de a kezelési útmutató 30000Km, 60 000Km után javasol fékolajcserét. Nekem a 2 éves kocsiban 8000km van.


Inkább az ECSTAR 0W-16 motorolajat cserélném legalább 5w-20 castrolra, de lehet megoldatom valahogy, nameg a májkrém nagyságú olajszűrő sem tetszik benne. Nagyon kicsi, ez nem fog meg semmit sem. Főleg ilyen pokoli folyékony olajban.

2019. aug. 27. 16:00
 14/15 anonim ***** válasza:
91%
Kezdem azt hinni, csak trollkodsz. Kifulladt a fékfolyadék-projekt, most jössz az olajjal meg a szűrővel.
2019. aug. 27. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:

Ezeket csak mint furcsaság írtam ide, fura ez a gj-mű amibe ugyan motorolajat 15 000km-ig nem cserélnek, de fékolajat azt nagyon akarnak.


Lényeg: 1 éves szervizen úgy 5000km körül szűrőcserék,klímaszűrő, olajcsere megvolt. ( nyáron én is cseréltettem a motorolajat, ha már az 1 hónaposba nem tették, mint régen. ) most 8000km-be igazán légszűrőt nem tud cserélni, klímát talán, olajat nem, marad egy olyan dolog, amiért megéri neki hozzányúlni, de nem korrekt.

2019. aug. 27. 21:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!