Suzuki Ignis 2017-l a 2 éves szakszervizes vizsgálat keretein belül köteles vagyok eltűrni a már tavaly bejelentett fékolajcserét?
Suzuki Ignis 2017-s járművem lassan a 2 éves garanciális szervizbe kell vigyem, ahol tavaly azt mondta a műhelyvezető, hogy a fékolajat a "garancia feltétele" miatt cserélni kell. Beszéltem neki, hogy a kocsi keveset fut, most lesz 8000km benne 2 évesen, nem értem minek megpiszkálni egy jól működő rendszert. Kérdésem annyi, köteles vagyok eltűrni, hogy a tökéletes fékolajat, illetve a fékrendszert piszkálják, illetve ki tudja mivel vegyítsék aminek később én iszom meg a levét?
Másik autómba 13 év alatt ugyanaz a fékolajjal működött, sosem volt vele probléma.
"Ha ismernéd a kémiát , tudnád nincs két pontosan ugyanolyan anyag csak hasonló"
Ez nettó baromság. :-) Nem ide illő, de a legjobb példa rá egy adott gyógyszer. Ezred-milligrammra megegyeznek az összetevők, gyártás során még az üzem hőmérséklete is mindig állandó.
De tegyük fel, igazad van, nem teljesen egyforma két fékfolyadék. 30 év alatt sem én, sem a közel 20-30 autószerelő ismerősöm nem hallott és nem is tapasztalt hasonló jelenséget, amiről itt hablatyolsz.
Viszont 2005 utáni Swifteknél is találkoztunk már olyannal (nem is kevéssel), hogy az ABS-kocka hamar tönkrement. Nem a fékfolyadék hibája miatt, hanem annak egyik tulajdonsága miatt: megköti a levegőt kis mértékben. Így már megváltozik a forráspontja, illetve korrodálni tud a vele érintkező felület. Mindegy, biztos kitalálsz majd valami más "okosságot", amivel saját magad számára megindoklod, hogy miért NEM cserélteted le. Igazad van, dönteni kell, döntöttél.
Nem az árral van bajom, de a kezelési útmutató 30000Km, 60 000Km után javasol fékolajcserét. Nekem a 2 éves kocsiban 8000km van.
Inkább az ECSTAR 0W-16 motorolajat cserélném legalább 5w-20 castrolra, de lehet megoldatom valahogy, nameg a májkrém nagyságú olajszűrő sem tetszik benne. Nagyon kicsi, ez nem fog meg semmit sem. Főleg ilyen pokoli folyékony olajban.
Ezeket csak mint furcsaság írtam ide, fura ez a gj-mű amibe ugyan motorolajat 15 000km-ig nem cserélnek, de fékolajat azt nagyon akarnak.
Lényeg: 1 éves szervizen úgy 5000km körül szűrőcserék,klímaszűrő, olajcsere megvolt. ( nyáron én is cseréltettem a motorolajat, ha már az 1 hónaposba nem tették, mint régen. ) most 8000km-be igazán légszűrőt nem tud cserélni, klímát talán, olajat nem, marad egy olyan dolog, amiért megéri neki hozzányúlni, de nem korrekt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!