15 MFt-os új autó árából mennyit lehet alkudni?
Függ ez attól, hogy lízingelni fogom (lízing cég veszi meg), vagy egyösszegben kifizetem az autó teljes árát?
Egy régebbi cikkben olvastam, hogy 7 milliós autó árából a vevő 1.5M Ft-ot tudott alkudni. Hogy megy ez mostanában?
Alkudozni tudni kell, ha azt itt akarod megtanulni, már bukott ügy.
Az alkudozás már az emailek megírásával elkezdődik, udvariasan érdeklődsz, de tájékoztatod a szalont, hogy még nem döntöttél pontosan, kitől, milyen autót vásárolsz, milyen kedvezmények jöhetnek szóba, stb, stb...
Lízingnél fix havi költséged van. Egy Golf7-ből listaárhoz képest simán elengednek 1,5milliót. (vagyis alapárért elhozol egy felszerelt példányt)
Viszont pl a Japán gyátóknál pár százezer amit engednek.
Jól hangzik ez a 1,5-2 millió, csak nem mindegy, hogy milyen árról beszélünk. Vannak az ún. listaárak, ebből gyakorlatilag minden márka ad kedvezményt, akár alapból már a fent említettet is. Viszont egy hahu-n feltüntetett akciós árból már túl sokat nem lehet alkudni.
Példa: általam tavaly megvett autó listaára 8,3 millió volt, ezt tudtam megvenni 6,8 millióért. Több helyre is küldtem e-mailt, 50.000 Forint eltéréssel kaptam árajánlatokat, és személyesen sem sikerült már szinte semmit sem faragnom az árból. Hahu-n 7 millióért hirdették akciósan ugyanezt a modellt.
2018-ban vettem új autót. 9,1 milliós listaárból lett 7,3 milliós vételár. De ezt ne klasszikus alkudozásnak képzelt el mint a piacon! A paramétereim alapján kaptam alapból ennyi kedvezményt. Valamint az extra csomagokat is úgy válogattam össze (ebben a kereskedés súgott), amire tudtak adni további kedvezményt. Pl eredetileg eszembe se jutott volna, hogy a B-oszloptól hátrafelé kérjek sötétített üvegetek. Tudom, vannak akik erre rá vannak gerjedve és utólag is fóliáztatnak, direkt ilyenre. Én valahogy ebben sosem láttam fantáziát. A lényeg, gyári sötétített üvegezéssel olcsóbb lett az autó, mintha szimpla világos üveggel kérem. Ha nem magánszemélyként, hanem cég nevére vettem volna az autót, akkor további kedvezményt is adtak volna.
Legelőször én is árajánlat kérésekkel indítottam. A legdrágább és legolcsóbb ajánlat között ugyan arra az összeállításra elég jelentős volt a különbség. 1 milliós szórás simán megvolt.
Azt, hogy hogyan szeretném fizetni, a kutyát nem érdekelte. Legalábbis csak az autó átvételekor kérdeztek rá. Azaz az árat nem befolyásolta. De lehet hogy más márkánál, más kereskedésbe máshogy van. El kell menni beszélgetni, megkérdezni! Először én se tudtam, hogy milyen kedvezmények vannak. Konkrétan először tesztautóban gondolkoztam, mert az olcsóbb. Aztán a kereskedő beszélt le róla, mert így az új, egyedileg összeállított és megrendelt autót gyakorlatilag tesztautó áron kaptam meg.
Ez alapján egy listaáron 15 milliós autót csodálkoznék, ha nem lehetne 12,5-13 környékén kihozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!