Melyik üzemanyagot szoktad venni, normált vagy a jobbikat? Milyen kocsid van?
2 autó van a családban, egy Opel Vectra Common rail rendszerrel, ez mindig a jobbat kapja. A másik egy Mercedes, a legendás OM606-os motorral, ennek kb mindegy mit kap, valamikor a jobbat, valamikor meg nem.
Egyébként miért kell ezt kb havonta megkérdeznie valakinek? Annyiszor le lett már ez írva...
Renault Clio 2, 1.4 benzin, sima 95-ös
BMW E30 318i, sima 95-ös
E90 328i 98 szuper, de a közvetlen befecskendezés megköszöni minden újabb kocsiban (szívó oldali koromlerakódás)
Shell, ritkán MOL. ÖMV sajnos nincs a közelben.
Lexus IS250.
Csak az OMV-n tankolok, de sima 95-ös.
Tankoltam szériában kb 10 tankon át 100-as prémiumot, de semmit sem vettem észre.
Visszaszoktam a 95-ösre, és ugyanazt érzem, tapasztalom.
Egy előadáson azt olvastam, folyamatosan változóarányokkal dolgozó sportkocsiknál, feltöltött motoroknál van érdemi különbség.
Kisköbcentinél, szívóbenzinnél elvileg csak fáradt, kopott motoroknál kellene kijöjjön a különbség.
Dízelnél a munkaautón pedig szintén sima omv dízelt, télen pedig csak maxmotion dízel kerül bele.
Könnyebben indul, és vele még sosem volt a gázolajszűrő vizes.
Mercedes 190D 2.5
MOL-on tankolok mert van kedvezményes kártyám de amúgy teljesen mindegy neki :) (mehetne bele étolaj is)
Autópályán 110-el 6 liter, minden máshol 5,5 litert "zabál" üzemanyagtól független.
A kamionok csak normált tankolnak és mégis elmennek millió km-t vagy többet is hiba nélkül.
A fogyasztást , a költségeket is nagyon számolják és senki nem látja értelmét, hasznát hogy a drágábbat tankolja bele.
Pedig ha jobb lenne akkor ott különösen sokat jelentene .
Minden esetben prémiumot tankolok. 2018-as Opel Astra K BiTurbo dízel a mostani autóm.
Az a literenként 38Ft nem vág a földhöz, nem kell emiatt hónap végén száraz kenyeret ennem, az autó összköltségéhez képest nem jelentős a felár összege. Mivel nem cserélgetem pár évente az autóimat, hanem hosszú távra tervezek, ha csak egy kis része igaz a marketing szövegnek, akkor úgy gondolom, hogy megérte. Ha meg nem, akkor úgy jártam. Más többet eliszik, elcigizik, amint amit én a prémium üzemanyag felárára költöttem.
Előző autóm is dízel volt, szintén prémiumot tankoltam bele. 13 év és 300.000km használat után se volt soha semmilyen motorproblémám. Turbó, injektrok, nagynyomású szivattyú, EGR gyári bontatlan volt. Télen -15 fokban két hét állás után is az első főtengely fordulatra azonnal indult az autó. Ez persze nem bizonyít semmit, csak érdekességképp leírtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!