Melyik módon használok el kevesebb üzemanyagot adott távon autóval?
Sík úton 500 méteren keresztül egyenletesen haladok 2000-es fordulatszámon vagy sík úton 500 méteren keresztül felgyorsítok mondjuk 3000-es fordulatszámmal addig a pontig ahonnan a motorfék pont a hátralévő út végéig fogja kifejteni a hatását?
Tehát van e értelme csak azért gyorsítani, hogy motorfékkel érhessek el a szakasz végéig így az elején több üzemanyagot elhasználva azért, hogy a hátralévő távon egyáltalán ne kelljen üzemanyagot használni vagy jobban járok ha ugyanezt a távot egyenletes sebességgel, fordulatszámmal és fogyasztással teszem meg?
Mivel nem ismerjük az adott motor karakterisztikáját pontos választ nem lehet adni, de üzemanyag felhasználás szempontjából a legalacsonyabb fordulaton tartott egyenletes sebességgel haladás a legkedvezőbb. Más kérdés, hogy az autó viszont egyáltalán nem szereti mindig ezt az alacsony fordulatot - pl. a kettős tömegű lendkerék tipikus gyilkosa, de más modern motoralkatrészeknek is szüksége lehet az időnkénti magas fordulatszámú használatra.
Egyébként elképzelhetőek olyan körülmények (pl. az út vége felé, amikor már tudod, hogy nem fogsz visszagyorsítani), hogy megérheti jobban felgyorsítani és vitorlázni - tükörsima úton kis ellenállású abronccsal - csak ez rugalmatlan és közúti körülmények közt nem reálisan kivitelezhető. Motorfékkel egyébként biztosan nem, ha valaki tényleg a fogyasztást akarja minimalizálni, akkor ki kell venni a váltót üresbe (akár a motort is leállítani), de ez is olyan dolog, ami a legkevésbl sem ajánlott, hiszen bármikor jöhet olyan forgalmi helyzet, amire reagálni kell, ahhoz meg járó motor és sebességben levő váltó szükséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!