A mopedautók miért csak 5 LE körüliek 500 m3 dizellel, amikor egy trabant is 26 LE tudott 600 m3 kétüteművel?
Mert ezek a moped autók amikben dízel motor van itt eleve elektromos a meghajtás, csak a dízel egyfajta aggregátorként üzemel ami folyamatosan adja a töltést hogy menni tudj vele, de alapvetően egy elektromos motor hajtja aminek a teljesítménye csak 5 LE-re képes.
Ezzel meg is válaszoltam a kérdésedet.
A trabant azért tudott többet mert ott eleve a benzinmotor hajtotta meg.
A moped autó fülkével felszerelt segédmotoros kerékpár, ami vezethető AM kategóriás jogosítvánnyal, pontosan azért mert kicsi a teljesítménye, Trabanthoz kell a B kategória.
Nem a kinézet számít, hanem a teljesítmény, vannak a moped autó kinézetű autók, amelyekhez kevés sz AM kategória, 600 köbcentiben 54 ló lapul - azokat hasonlítsad a Trabanthoz.
"Mert ezek a moped autók amikben dízel motor van itt eleve elektromos a meghajtás, csak a dízel egyfajta aggregátorként üzemel ami folyamatosan adja a töltést hogy menni tudj vele, de alapvetően egy elektromos motor hajtja aminek a teljesítménye csak 5 LE-re képes.
Ezzel meg is válaszoltam a kérdésedet.
A trabant azért tudott többet mert ott eleve a benzinmotor hajtotta meg."
Ez szerintem nem jó magyarázta. A dízel-elektromos hajtás is tud nagy teljesítményt leadni. Pl a dízelmozdonyoknál sem közvetlenül a belő égésű motor hajtja a tengelyeket, hanem ugyan így villanymotor. Mégis lead nagyjából 2700 lóerőt. Tehát nem annyira rossz annak a dízel-elektromos hajtásnak a hatásfoka.
Csak tippelek, de nem lehet hogy direkt van ilyen teljesítményre lekorlátozva a jogi szabályozás miatt? Minthogy egy 50-es robogó is le van korlátozva 45km/h-ra, miközben lazán el tudnak menni 70-80-nal is.
Valószínű az 500 köbcentis mopedautó motorjából is bőven ki lehetne hozni nagyobb teljesítményt, csak nem akarnak.
Egyrészt igen, azért van 5Le-re korlátozva, hogy ne essen ki a moped kategóriából.
Másrészt azért 500ccm a motorja és véletlenül pont azért dízel, mert ugyan azokat a (általában Kubota vagy Mitsubishi) motorokat teszik bele, amiket a targoncákba, mini markolókba, kistraktorokba használ az ipar. Örökéletre tervezett, jó hatásfokú kis zötyögő motorok, ráadásul önálló piaci termék, nem kellhet jogdíj a használatához.
A KRESZ-ben le vannak írva a járművek definíciói, amelyek teljesitményhez is vannak kötve, a segédmotoros kerékpár max teljesitménye 4kW, ami 5LE, tehát ezért vannak a moped autók is ennyire korlátozva.
Vannak moped autó kinézetű.mini autók lényegesen erösebb motorokkal, de azok már B kategóriával vezethetők
Szóval azt állítod, hogy a mopedautók villamos hajtásúak, csak azért szerelnek be egy 500-as dízelmotort, hogy legyen ami az áramfejlesztőt működtesse?
Láttál már valaha mopedautót közelről? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!