10 millióért érdemes luxusautót venni?
Az utóbbi időben nézegettem hogy 10 millió körül egész jó állapotú Maseratit, Bentleyt lehet venni.
Nyilván egy ilyen autót nem valami sufniban illik szervízeltetni, hanem normális helyeken ahol értenek hozzá.
Mercedes/Audi/BMW kategóriához képest mennyivel drágább ilyen kaliberű autók fenntartása, szervízeltetése?
Ha neked megér évente 1 millió forintot szervizre fizetni, hogy toljad a bentley vagy maserati emblébmát, akkor hajrá. Nem ismerem az anyagi helyzetedet.
Minden esetre egy bentley-nek nagyon-nagyon nem passat árfekvésében megy a szervize :)
A8 nem luxusautó? Az jó :D Hogy az Audi egyik legdrágább modellje a maga 30 milliós alapárával (ami felmegy 40-50 -re bátran) nálad még nem a luxus kategória. De akkor a Rolls Royce se legyen luxus, mert hát a Bugatti még annál is drágább. Mindennél van drágább.
A 40-60-70 ezer Forint olajcserére a normális.(Maszek szervizről beszélek). Nyilván valamennyire autófüggő. De hogy neked egy maszek szervizbe nem fognak elkérni Bentley olajcserére 160 ezret, az biztos. Csakmert Bentley... Semmi nem indokolja, hogy 2,5-ször annyiba kerüljön mint egy A8-on...
Illetve de. Ha vadidegen vagy. Ha olyan helyre viszed. Ha látják rajtad hogy lehúzható vagy. Ha úgy viselkedsz velük. Ha cseszteted őket folyamatosan. Akkor el fogják kérni a 160-at.
De ha van egy olyan szerviz, ahol ismered az embereket, ahol visszatérő vendég vagy, neagyjisten már baráti áron dolgoznak neked, tudják hogy kedves vagy, satöbbi... Ott nem fognak 160 ezret elkérni egy redvás olajcserére. Ha Bentleyt viszel oda, ha A8-at, ha Maseratit.
Mert semmi nem indokolja. Ugyan azt a munkát végzik mint egy 60 ezres A8-on.
Márkaszervizben nyilván más a helyzet. Ott 30 ezer Ft / munkaórával számolnak, és kiszámolják hogy 4 óra a munkadíj, meg 30 ezer a motorolaj amit beleöntenek. Kész is a 160 ezer.
Az ilyen helyeken 80 ezerről indulsz csak azzal, hogy rádugják a szar autódat a számítógépre, és megnézik van-e baja. És akkor hozzá sem nyúltak.
Rokonnal vittünk egy Mercedest szoftverfrissítésre úgy, hogy időpontunk volt. Azt mondták 1-1,5 óra. Hát 1 óráig azt se tudták hova tegyék az autót. Eltelt másfél óra, és senki hozzáse nyúlt. Legalább 3 (de inkább 4) órát ott szobroztunk a szalonban egy rohadt szoftverfrissítés miatt. És gondolhatjátok hogy nem a fél órás szoftverfrissítés lett kiszámlázva 15 ezerért a végén...
Szóval ott meg úgy húznak le, ahogy tudnak.
Az illető csak tudni akarta mennyi a szervíz, aki azt írja, hogy nem neked való az autó mert biztos szegény vagy (miközben ezt senki nem tudja.) annak nem sikerült válaszolnia a kérdésre.
A Bentleyt éves szinten kb 1milla Fenttartani és ez bármelyik más hasonló árú autónál lehet.
12.-ik hozzászóló maszek szervizben talán ingyen van az olaj meg a szűrő és társai? Szerinted hány liter olaj kell a Bentleybe? 11-12 liter olaj kell a Continental Gt-be és gondolom nem a legszarabbat akarod bele tenni a maszekkal úgy,hogy csak az vagy 60 ezer ft a szűrő, munkadíjról már ne is beszéljünk. Egy A8-at meg egy Bentleyt egyébként sem említenék egy lapon attól függetlenül,hogy Audi féle motort is használ a Bentley de ez mellékes.Az Audi S8-nál sem 60 ezer és nem is 80 ezer az olajcsere mivel abba is bele megy 10 liter plusz a szűrő és munkadíj. Nyugodtan lehet számolni 160 ezret egy maszeknál is gyári hozzá valókkal ha egy hozzá értőhöz viszi az ember. Lehúzni meg nem azt húzzák le aki basztatja őket hanem aki bunkó paraszt maszek az lehúz(na) minden jött ment és laikus embert is nem kell ahhoz őket basztatni hozzá. Persze vannak normális korrekt autó szerelők is. Azt meg megnézném ,hogy a mai világba kidolgozik baráti áron csak mert 2 éve oda hordasz egy Bentleyt (ezt nevezik álomvilágnak). Ennyi erővel a fodrászod,újságos,zöldséges,hentes stb is jótékonykodna mert oda jársz? Megvan mindennek az ára mindenki él valamiből a profi maszeknak is megvan az ára a gyári Bentley alkatrészekről nem is beszélve amit akaratlanul is meg kell fizetni de hát ez luxus kategória. Amit egyébként itt is leírnak egy páran ha nekem nem hinnél. : [link]
Egyébként van maszek aki a gyári szoftvert tudja frissíteni. Szóval nem értem a Mercit gyári szervizbe a Bentleyt maszekhoz vinnéd, kicsit ellentmondásos ?! :D Mindegy is aki ilyen kocsit vesz az nem sajnálja rá utána se a pénzt,aki meg gondolkodik rajta mert csalogató a 10 millió körüli ár de viszont bitang drága az alkatrész hozzá.
Normál használat mellett havonta 200 ezret nyugodtan lehet számolni benzinre (Maseratinál is..) Casco,kötelező,súlyadó + éves szervizköltségnek kb 1-1,5 millióval lehet kalkulálni és akkor még ott van ,hogy 15 éves az autód és bármi elő jöhet rajta.
Olyanokat tudtok írni, hogy hanyatt vágom magam rajtuk :D
Bentley-t maszek szervizbe?
Hello! Még egy Alfa-Romeo meg egy Citroen is kifog a legtöbb szerelőn, akkor szerinted melyik látott közülük élőben Bentley-t?
Szerintem hozzá sem mernének nyúlni, ha netán csesznek valamit, akkor nem tudnák megfizetni a kárt.
Egyébként: mindegy mennyibe kerül, ha 10 millió, akkor sem annyi a fenntartása, mint egy 10 milliós Audinak, Mercinek, BMw-nek, hanem sokkal több. Akinek ilyen autó vásárlásnál megfordul a fejében, hogy mennyi a szervizköltség, az inkább tényleg ne vegyen ilyet. Egy józan ésszel gondolkodó ember, lehet az jómódú, tudja jól, hogy mivel jár egy ilyen autó fenntartása, ezért nem vesz ilyet. Aki ilyet vesz akárhány évesen is akármennyiért, annál legyen pénz is fenntartani!
Bentley-t maszek szervizbe?
Teljesen egyetértek. Jóskáéknál ott lesz minden, csak "szerviz" nem.
Bentley-re szakosodott igazi szerelő viszont alig fog kevesebbet kérni mint a márkaszerviz. A célszerszámokat, diagnosztikai eszközöket nem adják ingyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!