10 millióért érdemes luxusautót venni?
Az utóbbi időben nézegettem hogy 10 millió körül egész jó állapotú Maseratit, Bentleyt lehet venni.
Nyilván egy ilyen autót nem valami sufniban illik szervízeltetni, hanem normális helyeken ahol értenek hozzá.
Mercedes/Audi/BMW kategóriához képest mennyivel drágább ilyen kaliberű autók fenntartása, szervízeltetése?
Oil changes alone for a Bentley Continental GT cost $500 for the year, and other required service runs about $1,400 to $2,500 per year. If you don't need any repairs, you'll pay about $3,200 per year just for the pleasure of driving this luxury model.
Maserati hasonló lehet, szóval kb 1 milla a kötelező cuccok évente, ha ez belefér, akkor nem gond. Használd pár évig, imádkozz, hogy semmi nem romlik el benne, aztán ha megúsztad anélkül, hogy bármi nagyra is költened kellett volna, menj el templomba hálát adni, aztán vegyél egy normális autót.
Szabad tudni hol nezelődtel???mert 10millaert van 4 db bentley a hasznaltauton........azok meg olyanok is
Egyebkent ha benned komolyan felmerult a kerdes hogy mennyi ezeknek a szervize biztosan nem ez a te autod
Az utolsó hozzászólóval nem teljesen értek egyet... Gondolom azokat a számokat valami angol / ameriaki bármilyen fórumról bugáztad. Azért azt tudni kell, hogy ott nem annyi a munkaóra díj, mint nálunk... De sokszor az alkatrész ár sem. De nem kell messze menni ezekért a különbségekért. Németországban vagy Ausztriában a munkadíj a magyarnak a duplája, ha nem a triplája... Értelem szerűen bérekhez igazítva.
Márkaszervizben lehet elkérnek 150 ezret egy olajcseréért, de egy maszek szerelő azt neked 50-be megcsinálja.
Alapvetően abban igaza van, hogy akkor vágj bele egy ilyenbe, ha bőségesen adott az anyagi háttér, amit nem sajnálsz a kocsira. Elég változó lehet...Lehet egy évig nem kell nagyobb összeget rákölteni, de azis lehet hogy 3 havonta szervizben fog állni, 800 ezer forintos számlával alkalmanként.
Én ezeket az autókat ebben a korban már nem hordanám márkaszervizbe, mert az autók aktuális piaci értékéhez képest horribilis összegeket elkérnek itt egy-egy műveletért. Elmész, és otthagysz másfél millió forintot egy 8-10 milliós kocsinál, amit egy maszek szerelő megold mondjuk 500.000-ből. És rettegj, hogy mikor jön a következő...
Én olyan műhelybe vinném ezeket, akik ilyen autókra vannak specializálódva, de nem hivatalos márkaszerviz. Bentleynél (hivatalos márkaszerviz) gondolom nem annyi a munkaóra díj mint a Suzukinál... És a hozzáértés nem mindig akkora, mint azt a lelkes tulaj gondolná.
Az első kommentel sem értek egyet, miszerint aki ilyet vesz annak nem számít a költség? Csak mert Bentley? Ez nem egy 90 milliós Bentayga. Annyiba kerül egy 10 éves Continental, mint egy új Mondeo... Sokaknak elérhető lenne, mégsem látsz belőlük az utcán. Hidd el, ez még nem az az árkategória, ahol senki nem nézni az árakat. Ez még nem az a szint, ahol másfél milla nem tétel. Mert az elmegy, és megveszi az újat 80 millióért. Na ott tényleg nem számít a szervizelés.
Aki meg "csak" egy 10 milliós Bentleyt tud venni, az hidd el, hogy igenis nézni fogja hogy mennyi az annyi...
Maserati dettó ugyan ez. Mindkét autót nagyon simogatni kell. Nem elég az évi 1 olajcsere. És zabálják az üzemanyagot. Egy W12-es Bentley 30 litert megzabál városban, ha kicsit nem figyelsz. Ha óvatoskodsz, akkor csak 20-at.
És mivel az ilyen autóknál a teljesítmény miatt elég nagy terhelésnek vannak kitéve az alkatrészek (váltó, kuplung, stb), ezáltal a csereperiódus is rövidül... Maseratikat viheted 1-2 évente kuplung vagy váltócserére/felújításra... És nem áll meg 100 ezerbe.
Kecsegtető az ára ezeknek az autóknak az tény, de a fenntartás, járulékos költségei az horribilis. Nézd meg mennyi a biztosítása, átírása, teljesítményadója egy 500 LE körüli ilyen autónak. Továbbá a kopó alkatrészek is... Gumizni egy ilyen autót 4-500 ezer / garnitúra. És ha napi használatban van, azért az kopik ám ekkora teljesítménynél. (Még ha nem akarod akkor is :) ) Ezt nem lehet kihúzni 4 évre.
Szóval igen. Nagyon szép autók ezek még 10-15 évesen használtan is. És kívánom hogy legyen egy ilyened. Sőt, ha anyagiak adottak lennének, én is előbb vennék egy ilyet, mint egy új fapados BMW-t 16 millióért. (Bár koromból adódóan még nem tartok ott) Ki lehet fogni a jót. De készülj fel, hogy ha költségre kerül a sor, ott vastagon fog fogni a toll. Ha nem probléma kirakni egy 1-1,5 milliót a szervizbe a kocsi miatt anélkül hogy fájjon, akkor vegyél ilyet!
(A kettő közül egyébként szerintem a Maserati a problémásabb. És az egy picit puritánabb belül mint egy Bentley.)
Előző vagyok. Kicsit elcsúsztak a kommentek, mert sokáig írtam :D
Az "előző" alatt nem a tényleges előzőt értem. Hanem aki a konkrét költségeket írta dollárban.
Olyan helyről bugáztam, ahol egy a8 olajcsere díjára ezt írták:
How much is a oil change for a Audi a8?
The average cost for an Audi A8 Quattro oil change is between $154 and $184. Labor costs are estimated between $40 and $51 while parts are priced between $114 and $133.
Nem gondolnám nagyon elrugaszkodottnak a 60E forintos olajcsere árat. Ezért simán el tudom képzelni, hogy egy Bentley-t nem úszol meg 100E alatt.
60eFt-os olajcsere egy Audi A8-ra nagyon baráti, annak tükrében hogy nekem egy új Opel Astrára az első köztes olajcserére 40eFt-ot kértek, elvileg kedvezményesen mert náluk vettem az autót is.
De ez A8 szerintem egy prémium autó, nem luxus kategória.
Ez már annál inkább: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!