Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az Opel 2.2 benzin mototját...

Garage2003 kérdése:

Az Opel 2.2 benzin mototját érdemes bevállalni?

Figyelt kérdés
Több Astra G coupéban is láttam ezt a 2.2 benzin motort, érdekelne, hogy milyen ez a motor? Ad valami plusz élmény faktort a karaktere és a teljesítménye, vagy nem átütő mondjuk az 1.8 mellett? Olajfogyasztás? Sok Opelnél erősen jellemző, nem szeretném olajkájhaként üzemeltetni. Tapasztalatok, ha esetlek valakinek van?

2019. júl. 27. 15:40
 1/5 anonim ***** válasza:
0%

Én Opelt nem vennék!


Vegyél inkább 1.9 TDI-t! Szinte tönkre tehetetlen és keveset fogyaszt!

2019. júl. 27. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 D. Brasco ***** válasza:
Az összes opel motor kozul pont ez a 2.2 ecotec a legszarabb es legkerülendőbb!
2019. júl. 28. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim válasza:
100%

Bemásolom egy korábbi válaszomat:


Én egy elégedett Z22SE tulajdonos vagyok (mióta az autó nálam van már több, mint 130ezer km-t mentem vele), az autó egy 2005-ös Astra Cabrio, ebben már az EGR-szelep mentes motor van a gyárilag átdolgozott láncfeszítővel, erősebb lánccal (11065401 utáni motorszám). A hidraulikus láncfeszítőt viszont kicseréltettem a Z20NET motor feszítőjére (cikkszám: 12608580).


A kocsiban most 245ezer km van és nem csörög, szépen jár, az olajfogyasztására kell odafigyelni hogy ne menjen minimum szint alá és 5w30 olajjal járatni. Aki, azt mondja hogy ez a legszarabb opel motor, az a 2003-as előttiekre gondol, azokkal tényleg sok a gond (EGR szelep, lánc átugrás/szakadás, kopott dugattyúgyűrűk), az újabb motorok viszont az egyik, ha nem a legmegbízhatóbb ecotec motornak számítanak.

2019. júl. 28. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Citation ***** válasza:
100%

Először is. Az első válaszoló által emlegetett Smogvágen motort két esetben ajánlanám. Ezek közül az első, hogy szeress füstöt húzni magad után. A második eset pedig akkor áll fenn, ha szereted a hengerfejes autókat. Ez utóbbit legalább egyszer tutira megnyered ezzel az "elnyűhetetlen" szarral.


Térjünk vissza a kérdésben szereplő motorhoz. Kollégám 300ezer kilométeren túl hajtott taxi üzemben egy ilyen motorral szerelt Omegát, gázosítva. Az autót a pár éve behozott 10 éves korhatár miatt cserélte le, addig komoly problémája nem volt.


Gyorsan hozzá is tenném, hogy ez nem egy 6-700ezerről visszatekert lefosott példány volt. Azoknál már teljesen mindegy a típus is, motor is.

2019. júl. 31. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Barbell Deadlift ***** válasza:

Ugyan eltelt 4 év, de szúrja a szemem a 3-as hozzászóló.

2.2-es motorból volt szíjas is, aztán jött a láncos 147 lóerővel, végül direkt befecskendezéssel a 155 lóerős. Ez utóbbi az a konkrét motor, ami szerepel a legrosszabb motorok listáján, mind a lánc, mind a vezérműtengely gyenge, plusz minden közvetlen befecskendezéssel kapcsolatos gyerekbetegsége megvan.

A sima 147 lóerős nem annyira rossz már, ott csak a láncra kell figyelni, a 144 lóerős verzióról meg konkrétan sosem hallottam különösebb problémát.


Nyilván, ezek minimum 15, de inkább 20-25 éves autók, tehát a hibafaktor már ott lebeg mindegyik előtt.


Aki meg nem venne Opelt, hanem inkább Volkswagent, annak azért megjegyezném, hogy hasonló típusú régi VW-ért háromszor annyi pénzt is elkérnek használtan (pl. egy Passat, meg egy Vectra összehasonlításában), de nem fog háromszor annyit adni, ennyi idősen már főleg nem.

2023. jún. 13. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!