Az Opel 2.2 benzin mototját érdemes bevállalni?
Én Opelt nem vennék!
Vegyél inkább 1.9 TDI-t! Szinte tönkre tehetetlen és keveset fogyaszt!
Bemásolom egy korábbi válaszomat:
Én egy elégedett Z22SE tulajdonos vagyok (mióta az autó nálam van már több, mint 130ezer km-t mentem vele), az autó egy 2005-ös Astra Cabrio, ebben már az EGR-szelep mentes motor van a gyárilag átdolgozott láncfeszítővel, erősebb lánccal (11065401 utáni motorszám). A hidraulikus láncfeszítőt viszont kicseréltettem a Z20NET motor feszítőjére (cikkszám: 12608580).
A kocsiban most 245ezer km van és nem csörög, szépen jár, az olajfogyasztására kell odafigyelni hogy ne menjen minimum szint alá és 5w30 olajjal járatni. Aki, azt mondja hogy ez a legszarabb opel motor, az a 2003-as előttiekre gondol, azokkal tényleg sok a gond (EGR szelep, lánc átugrás/szakadás, kopott dugattyúgyűrűk), az újabb motorok viszont az egyik, ha nem a legmegbízhatóbb ecotec motornak számítanak.
Először is. Az első válaszoló által emlegetett Smogvágen motort két esetben ajánlanám. Ezek közül az első, hogy szeress füstöt húzni magad után. A második eset pedig akkor áll fenn, ha szereted a hengerfejes autókat. Ez utóbbit legalább egyszer tutira megnyered ezzel az "elnyűhetetlen" szarral.
Térjünk vissza a kérdésben szereplő motorhoz. Kollégám 300ezer kilométeren túl hajtott taxi üzemben egy ilyen motorral szerelt Omegát, gázosítva. Az autót a pár éve behozott 10 éves korhatár miatt cserélte le, addig komoly problémája nem volt.
Gyorsan hozzá is tenném, hogy ez nem egy 6-700ezerről visszatekert lefosott példány volt. Azoknál már teljesen mindegy a típus is, motor is.
Ugyan eltelt 4 év, de szúrja a szemem a 3-as hozzászóló.
2.2-es motorból volt szíjas is, aztán jött a láncos 147 lóerővel, végül direkt befecskendezéssel a 155 lóerős. Ez utóbbi az a konkrét motor, ami szerepel a legrosszabb motorok listáján, mind a lánc, mind a vezérműtengely gyenge, plusz minden közvetlen befecskendezéssel kapcsolatos gyerekbetegsége megvan.
A sima 147 lóerős nem annyira rossz már, ott csak a láncra kell figyelni, a 144 lóerős verzióról meg konkrétan sosem hallottam különösebb problémát.
Nyilván, ezek minimum 15, de inkább 20-25 éves autók, tehát a hibafaktor már ott lebeg mindegyik előtt.
Aki meg nem venne Opelt, hanem inkább Volkswagent, annak azért megjegyezném, hogy hasonló típusú régi VW-ért háromszor annyi pénzt is elkérnek használtan (pl. egy Passat, meg egy Vectra összehasonlításában), de nem fog háromszor annyit adni, ennyi idősen már főleg nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!