Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem egyszer láttam már hogy a...

Nem egyszer láttam már hogy a kocsit 1-es sebességben parkoltatják kézifék helyett. Miért?

Figyelt kérdés
Erről a tanfolyamon szó sem volt.
2019. júl. 27. 16:36
 1/9 anonim ***** válasza:
79%
Mert anno beléjük rémisztették, hogy befagy a behúzott kézifék, igy megszokásból sebességben hagyják.
2019. júl. 27. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
40 fokos nyári melegben is?
2019. júl. 27. 16:51
 3/9 anonim ***** válasza:
61%
Nyáron értelemszerűen nem fagy be a kézifék. De sík úton bőven elegendő sebességben hagyni.
2019. júl. 27. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
0%

#1: Nem csak rémisztés, tényleg be tud fagyni. Nekem tavaly ez meg is történt, pedig még csak 9 éves az autóm, szóval nem csak a régiekre igaz.


Itthon az autók átlag életkora 15 év ha jól emlékszem, így a legtöbbön még bowdenes a kézifék. Tehát télen az ilyen átlagos autókat tényleg nem érdemes kézifékkel rögzíteni. Aki pedig hozzászokik ehhez, az nyáron is ugyanúgy sebességben fogja csak simán hagyni az autót.

Amúgy érdekes, hogy "erről a tanfolyamon szó sem volt". Amikor én tanultam vezetni (3 éve), akkor nekem csak utolsó órákon kellett használnom a kéziféket mikor végeztem a kijelölt parkolással, hogy majd ne felejtsem el vizsgán is behúzni, egyébként sosem használtam. Meredek lejtőn is lábfékkel fogtam addig az autót, amíg el nem indultam, mert azzal is ugyanúgy kivitelezhető hátragurulás nélkül az indulás, az oktatóm meg egy szóval sem mondta hogy kézifékkel kellene. Szóval ez szerintem valami új divat lehet, hogy ennyire erőltetik a kéziféket.

2019. júl. 27. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
73%

Az ilyen emberek vagy nem akarnak foglalkozni az autójuk műszaki állapotával, vagy annyira spórolósak, hogy ha a kézifékbovden végén lévő porvédő gumi kiszakad, sajnálják az új bovdenre azt a pár ezer forintot. Inkább úgy gondolják, hogy "jól van az úgy" és nem is használják a kéziféket. Megszokásból még nyáron se.

14 éves az autóm. Minden esetben használom a kéziféket, azaz behúzom, ha leparkolok. Sosem fagyott be, sosem rohadt be, semmi hátrányom nem lett még ebből.

Én 1999-ben tanultam vezetni. Nekünk se mondták el, hogy a kézifékkar az csak egy funkció nélküli dísz a két ülés között, nem szabad piszkálni.

2019. júl. 27. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
51%

Ezt érdemes megnézni:


https://www.youtube.com/watch?time_continue=165&v=l-T2klfVrRs


Sebességben hagyott furgon és egy zárlatos önindító eredménye.

2019. júl. 28. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
#6: Itt más baj is volt. Attól, hogy zárlatos az önindító még nem indul el magától. Sőt, ha valóban zárlatos, akkor olyan gyenge lenne hogy sebességben meg se tudná mozdítani az autót. Egy hasonló esetről tudok, ahol leégett az önindító: utólagosan szereltek be egy autóba egy távbeindító eszközt, ami gombnyomásra beindította az autó motorját (az ajtót nem nyitotta ki). A tulaj a lakásban megnyomta a gombot, az önindító meg szépen leégett mert sebességben volt az autó (nem csak egy pillanatig indítózott, hanem a vezérlő egység addig adott áramot az önindítónak amíg a motor el nem ért egy bizonyos fordulatot, de sebességben ez nem tudott megtörténni). Normál autóknál ilyen nem történhet meg, ettől nem kell tartani.
2019. júl. 28. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

7#

Igazad van valóban nem az önindító lehetett zárlatos, hanem a reléje vagy a gyújtáskapcsoló. A tűz valószínűleg az önindító túlterhelésétől keletkezett.

Én két esetről tudok, amikor a relé meghibásodása miatt elkezdett önindítózni az autó. Az egyik esetben a sebességben hagyott autó szép lassan elindult, de szerencsére a tulaj utolérte, a másik a sajátom volt és az menet közben kezdett el önindítózni a relé meghibásodása miatt. Csak az akusaru levétele és a relé kiiktatása után lehetett továbbmenni.

2019. júl. 28. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
A kézifék az egyetlen olyan alkatrésze a kocsinak, ameliyk attól megy tönkre, ha nem használod. Berozsdásodik, befagy, stb. Ha rendszeresen használod, akkor a bowdenje rozsdamentes, az összes hozzá kapcsolódó alkatrész fényes marad és nem lesz semmi baja sosem. Vagyis a kéziféket mindig használni kell- Ha csak sebességben hagyod, akkor az képes rángatni a váltó-motor combót, kinyakdulnak a gumipogácsak, feszülnek a féltengelyek, a kuplung. Én először kéziféket húzok, leállítom a motort, majd betolom egyesbe. 40 éve vezetek, még soha nem volt gondom ezzel.
2019. aug. 14. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!