Nem egyszer láttam már hogy a kocsit 1-es sebességben parkoltatják kézifék helyett. Miért?
#1: Nem csak rémisztés, tényleg be tud fagyni. Nekem tavaly ez meg is történt, pedig még csak 9 éves az autóm, szóval nem csak a régiekre igaz.
Itthon az autók átlag életkora 15 év ha jól emlékszem, így a legtöbbön még bowdenes a kézifék. Tehát télen az ilyen átlagos autókat tényleg nem érdemes kézifékkel rögzíteni. Aki pedig hozzászokik ehhez, az nyáron is ugyanúgy sebességben fogja csak simán hagyni az autót.
Amúgy érdekes, hogy "erről a tanfolyamon szó sem volt". Amikor én tanultam vezetni (3 éve), akkor nekem csak utolsó órákon kellett használnom a kéziféket mikor végeztem a kijelölt parkolással, hogy majd ne felejtsem el vizsgán is behúzni, egyébként sosem használtam. Meredek lejtőn is lábfékkel fogtam addig az autót, amíg el nem indultam, mert azzal is ugyanúgy kivitelezhető hátragurulás nélkül az indulás, az oktatóm meg egy szóval sem mondta hogy kézifékkel kellene. Szóval ez szerintem valami új divat lehet, hogy ennyire erőltetik a kéziféket.
Az ilyen emberek vagy nem akarnak foglalkozni az autójuk műszaki állapotával, vagy annyira spórolósak, hogy ha a kézifékbovden végén lévő porvédő gumi kiszakad, sajnálják az új bovdenre azt a pár ezer forintot. Inkább úgy gondolják, hogy "jól van az úgy" és nem is használják a kéziféket. Megszokásból még nyáron se.
14 éves az autóm. Minden esetben használom a kéziféket, azaz behúzom, ha leparkolok. Sosem fagyott be, sosem rohadt be, semmi hátrányom nem lett még ebből.
Én 1999-ben tanultam vezetni. Nekünk se mondták el, hogy a kézifékkar az csak egy funkció nélküli dísz a két ülés között, nem szabad piszkálni.
Ezt érdemes megnézni:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=165&v=l-T2klfVrRs
Sebességben hagyott furgon és egy zárlatos önindító eredménye.
7#
Igazad van valóban nem az önindító lehetett zárlatos, hanem a reléje vagy a gyújtáskapcsoló. A tűz valószínűleg az önindító túlterhelésétől keletkezett.
Én két esetről tudok, amikor a relé meghibásodása miatt elkezdett önindítózni az autó. Az egyik esetben a sebességben hagyott autó szép lassan elindult, de szerencsére a tulaj utolérte, a másik a sajátom volt és az menet közben kezdett el önindítózni a relé meghibásodása miatt. Csak az akusaru levétele és a relé kiiktatása után lehetett továbbmenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!