A minap közlekedtem szeretett simson motorkerékpárommal. Egyszercsak megállt és nem akart beindulni. Nincs szikra le tudná valaki írni, hogy mi lehet a baja?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az én szeretett Simsonom is csinált ilyet annak idején.
Aztán egyszer felgyújtottam és utána 1 gonddal kevesebb lett.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem soha többé Simson nem jöhet be az udvarbe!
Lehet csak bedoglott a gyertya (tartalék nem árt ha van a motorban) vagy a gyújtásnal kell keresgélni
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tekercs, trafó, megszakító, kondenzátor... bármi lehet. Megszakítós egyébként?
A trafó kint van a tank alatt?
Először multiméterrel megnézném a trafó kivezetései közt az ellenállást. Simson.hu-n fent vannak az értékek azzal össze lehet vetni.
Ha a trafó jónak tűnik a megszakítót nézném meg, nem-e égtek meg a pofák, illetve tényleg nyit-e.
Ha a megszakító jó, akkor multiméterrel a gyújtótekercsre rámérnék.
Ha az is jó, akkor kicserélném az alaplapon a kondenzátort.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy multiméterrel ki lehet mérni
trafó 1 és 15 kivezetések közt 4 Ohm
1 és gyujtókábel kivezetés közt 9.5 kOhm
gyujtótekercs 0.85 Ohm (tkercs kivezetése és test között)
Gyujtógyertyapipa 5kOhm
A megszakítót szemrevételezéssel tudod ellenőrizni. Nem megégett/kráteres-e a felülete.
Ha jó a trafó, jó a pipa, jó a gyujtótekercs és jó a megszakító, és mégsincs szikra, akkor cseréld ki az alaplapon a kondenzátort.
További infó:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Áhh, a megszakítós örök élet csak állítgatni kell néha.
Annak idején haveri körben akinek tirisztoros gyújtású új simsonja volt igaz hátra tolva is beindult amivel sokat bohóckodtunk két éven belül tuti vehetett másik tirisztort mert a gyári mindig beszart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!