Simson s51 Enduro nincs szikra?
Kedves Kérdező!
Az alábbi először is jó lenne tudni, hogy milyen gyújtása van tirisztoros, vagy megszakítós?
Az első feladat az alkatrészek ellenőrzése, amit leírok az a megszakítós gyújtás esetén értendő!
A trafó ellenőrzése, (szükség van multimeterre)
A trafót is vizsgáljuk meg, -menetszakadás- szempontjából. Az megszakítós simsonhoz rendelt gyújtótrafó primer körének ellenállása a 1 -15 ös számmal jelölt M4-s csavarpontok között 5. Ohm körüli. A secunderkörben a kábeltüske, és az 1-es csavarpont között pedig 9,500 K.Ohm.
Gyertyapipa ellenőrzése: (multiméterrel):
Az eredeti gyári gyertyapipa ellenállása 5,5 K.Ohm.
Gyújtótekercs ellenőrzése: (Multimeterrel)
A tekercs kivezetése és a test között: kb. 0,8 Ohm
Kondenzátor ellenőrzése: Mérni nem lehet, mechanikai állapotot kell ellenőrizni nem sérült nyomott.
Ha kondenzátort ki kell cserélni, akkor legegyszerűbb nem az alaplapra visszatenni, hanem egy Mz-kondenzátor bilinccsel az akkufedél alatt lévő testcsavarra felcsavarozni. Ha kondenzátor hibátlan volt, akkor helyes felszerelés, tiszta kontaktusok esetén soha többé nem lesz vele probléma.
A kondenzátorának adatai: 500 Volt 0,22 microfarád.
Megszakítót is ellenőrizni kell, érdemes megnézni hogy nem sérült.
Össze kell szerelni a gyújtást és be kell állítani a gyújtást.
Megszakító hézag beállítás:
Először is, be kell állítani a megszakító hézagot. Ez 0,4mm gyári előírás szerint. Ezt a következőképpen tehetjük meg:
1.) Felszerelt állapotban forgatjuk a lendkereket óramutató járásával megegyezően, amíg elkezdenek távolodni a megszakító érintkezői egymástól
2.) Most lassan forgatjuk tovább a lendkereket, amíg szemmel láthatóan eléri a maximális nyitást a megszakító
3.) Ekkor 0,4mm-es hézagmérőt csúsztatunk a pogácsák közé
4.) Amennyiben szoros úgy növelni kell, illetve, ha "beesik" az érintkezők közé, csökkenteni a hézagot
5.) Ha állítanunk kell a hézagot, azt a megszakítón lévő kis csavar meglazításával, beállítjuk a megfelelő hézagot, majd meghúzzuk a csavart, és újra mérünk, így már 0,4-nek kell lennie.
Előgyújtás beállítás:
Az alaplap fordításával állítható be a kívánt érték, ellenőrizhető a felső holtpont ellenőrzésével, használjon hozzá indikátorórát, vagy tolómérőt a lendkerék forgatásával ellenőrizhető a pontos érték a gyertya nyilláson keresztűl.
Óramutató járásával megegyezően csökkenthető, ellenkezőleg növelhető.
Tehát a lényeg, 1,8mm-el a felső holtpont előtt nyisson a megszakító, így lesz az előgyújtás megfelelő. Így már jól kell működnie a gyújtásnak, ha minden alkatrész jól működik.
Ha tirisztoros a gyújtása akkor írjon és segítek.
Köszönöm szépen a választ!Nagyon sokat segített!:))
Igen megszakítós gyújtású!(elfelejtettem azt írni😅)
Vettem egy új trafót és az értékek nem olyan mint ahogy ön leírta.
Szerintem, ha az általam adott értéktől nagyon eltér a mért trafó ohmikus értéke, akkor vagy rossz a berendezés, vagy Simson trafó, de nem megszakítós, hanem tirisztoros változat.
Ilyenkor nincs szikra!
Nem tudom mennyire ismeri a trafó működését?
Fontos, hogy a testpont is hibátlan legyen!!!
Tisztelt Kérdező!
Elég leharcolt állapotú, azt nem gondolom, hogy nem tud annyi feszültséget generálni, hogy szikrát ne képezzen. Az azért biztos meg ért a cserére.
Itt a trafóval lehet gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!