Nem akar valaki egy titkos társaságot alapítani velem?
Köszönöm az érdeklődést!
Az integrálást a helyén kell kezelni.
Óvodában például az nem integrálás, ami jelenleg folyik, hogy SNI-s gyerekeket berakják a többiek közé, nulla plusz szakemberrel. És nem egyet de legalább hármat.
Ezzel mit érnek el? Az SNI-s gyerek ugyanúgy kitaszítva érzi magát, mert a többiek érzik, hogy máshogy közeledik. Agresszív lesz és arra, aki igazán tehetséges nem jut idő. És mit lát szegény kis csodagyerek? Hogy azt kell dicsérni, hogy végre nem vert szét mást az SNI-s. Ahelyett, hogy a jó képességűek fejlesztése folyna. A szerencsétlen alulfizetett, rendszeresen otthon is dolgozó, minősítéssel zaklatott pedagógusra meg olyan felelősség hárul, ami jóval több pénzért is vállalhatatlan lenne. A gyerek veszít, a szülő veszít, a pedagógus veszít. Ebben mégis mi a jó? Ez csak egy példa volt.
Érdekes. Én is sni vagyok, akivel nem foglalkoztak különösebben. Nem látom, hogy lehúztam volna a csoporttársaimat, sőt, voltak olyan tantárgyak ahol a színvonal miattam kellett emelkedjen (középiskolában a matek volt ilyen mikor sulit váltottam, egyszerűen az addig 5-ösök év végére alig lettek 3-asok, míg én maradtam kitűnő háziírás nélkül).
De ugyanakkor nem felejthetjük el, hogy adott esetben egy hallássérült iskolában például a kicsit beszélni tudót lehúzza ha az egész környezete jelel csupán. Szóval az sni baromira nincs jelenleg jól kezelve és személyre szabva.
Nem olvastam teljesen végig. Eleinte nem hangzott rossznak a felvetés, de túlságosan átment világmegváltó szerepválllalásba... Az épek oktatási rendszerét kizárt, hogy bárki átalakítaná. Amiben lenne egy szervezetnek tán befolyása az az EGYMI intézményeinek segítése, és a szegregációt valahogy előtérbe helyezni pl. autistáknál. De nem kell azért a pedagógusokat ennyire félteni, vannak bőven akik inkompetensek, főleg a fiatalabb korosztályra vonatkozik ez, akik nem rég jöttek ki az egyetemről, de ezt nem tagolom tovább (tisztelet a kivitélnek).
A másik, amit egy előző kommentelő is felvetett, az a szakemberek kérdése. Azért mert egyszer hírnevet kapna a szervezet, de tele laikus személy szervez össze valamit, az ugyan oda vezet, mint a mostani helyzet. Meg ez az alapkő is, hogy „nem jó ez így” inkább csak háborgás. Nagyobb siker elérése érdekében függetlennek kell lenni, és arra összpontosítani ami van, amit hasznosítani tudunk, és így fejlődni aztán fejleszteni.
Visszatérve az elejére, az oktatást, és az eü-t így átfogóan hanyagolnám, hanem egy kis szegmensére összpontosítanék pl.a rehabilitációra, ami összefogja a gyógypedagógia módszertanát, és az orvosi rehabilitáció eszközrendszerét is.
(U.i. foglalkoztam sni-s gyerekekkel, és nagyobb szerepet játszott az, hogy kb. a szülő teljesen a gyógypedagógusokra testálja a gyermekét és arra megy ki, hogy minél jobban leminősítsék a gyerekét.. tehát addig járja a bizottságokat, amíg el nem éri a kívánt diagnózist. Az ilyenek miatt lesz alulfoglalkoztatva az, aki tényleg rászuló lenne, ahogy a pszichiátriai betegségeknél. Erre arra is akartam utalni, hogy hiába kezdenél el egy jó irányzatot létrehozni, ha mérgezett taljra építed fel.)
Amúgy kíváncsi lennék a korosztályra. Nem lenne rossz, ha vegyes vágott lenne, de azért 20-40 év szerintem egy eleinte informális csoportnál elég merész... Főleg, ha dekoratív személyek teszik ki az egyik felét a csoportnak, másikat meg már évek óta magányos emberek.
Az csak egy része. Alapvetően több társadalmi terület megváltoztatása lenne a fő cél.
A discord szerver amúgy elkészült. Még teljesen új, de aki kéri, annak szívesen küldök meghívót és elkezdődhet a közös ötletelés, beszélgetés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!