Terhesség bejelentése munkahelyen, egyéb adminisztrációk?
Soha nem kellett még ilyennel foglalkozni, így szeretnék egy kicsit kiokosodni, hogy hogyan is működik munkáltatói szempontból a terhesség.
Nekem, mint munkavállalónak milyen teendőim vannak a tény bejelentésén kívül?
Amikor elmegyek szülési szabadságra, kell nyilatkoznom arról, hogy mikor térek vissza dolgozni? Ezek hogy működnek?
(még nagyon az elején vagyok, de nem a végén szeretnék kapkodni, vagy a főnök előtt felkészületlennek tűnni)
A terhesség tényét gondolom orvosi igazolással kell bizonyítani, nem bemondásra működik.
De köszönöm a válaszokat, ezek szerint én bonyolultabbra gondoltam, mint amilyen.
Szia!
A helyedre úgy fognak felvenni valakit (legalábbis így szokták), hogy egy-egy éves határozott időre helyettesítésre, azzal a kikötéssel, hogy ha a helyettesített (te) bármikor visszatér, akkor azonnali hatállyal megszűnik a munkaviszonya.
Nem kötelezhetnek semmiféle nyilatkozatra, de a mai világban, létszámstop idején, engem pl. megkértek, hogy írjak 3 sort, hogy várandósságom miatt nem fogok dolgozni. Ezzel igazolták a fenntartó felé, hogy kell új embert felvenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!