Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » A gyerek iskolai teljesítményé...

A gyerek iskolai teljesítményében mennyi a szülő és mennyi a gyermek egyéni felelőssége?

Figyelt kérdés

Mondjuk 50-50 %?


Ez életkortól is függ? Mondjuk általános iskola alsó 1-4 osztályig még a szülő felelőssége nagyobb, de gimnáziumban már a gyerek személyes felelőssége nagyobb?



2019. márc. 31. 13:28
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
88%
Nagyon-nagyon sok tényezőtől függ. Első gyerekem, rengeteg energiám van benne. Diszes, figyelemzavaros. Van egy szakmunkás végzettsége, majd érettségizett. Pedig jó képességű, de a részképességzavar nagyon rányomta a bélyegét az iskolai tanulmányaira. Amúgy az életben jól boldogul, sikeres. A középsők, ikrek. SOHA nem tanultam velük, nem kérdeztem ki őket. Mindketten mérnöknek tanulnak (gépész, mérnökinfo). A gimit egyik kitűnővel, másik jóval 4-es felett végezte. Mégis a kitűnőnek lett sokkal kevesebb pontja a végén. A kicsi. Kb. olyan képességű, mint az ikrek. Mégse tanul maga, ha én nem nyaggatom néha, akkor becsúszik egy-egy rosszabb jegy. Összességében amúgy 4-es, 5-ös tanuló (negyedikes most). A másik fontos tény, hogy az iskolák el vannak szállva, nagyon-nagyon nem megfelelő sem a tananyag, sem a tanítás. Tehát pl. 10 évvel ezelőtt is még kicsit könnyebb volt boldogulni. Amúgy pedagógus vagyok, de nem tanítok (oktatás más területén dolgozom, szerencsére).
2019. márc. 31. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
84%

Hogy tehetséges-e valamiben, az nagyrészt genetika (ez főleg a készségtantárgyaknál jön elő), és ugye vannak még a diszgráfiások, autisták, figyelemzavarosok... stb., ez is mind nagyrészt genetika.

Abban, hogy példaként látja-e a szorgalmat, vagy pl. az olvasás szeretetét vagy a munka iránti elhivatottságot, vagy hogy tiszteli-e a pedagógust, a szülő a ludas. A pedagógus is fontos, hogy érdekesen tudja-e előadni, hogy önmagához képest tudja e mérni a gyereket, hogy tud-e benne hinni és tiszteltet, pláne rajongást kivívni.

Az is fontos persze, hogy otthon el van-e hanyagolva testileg vagy lelkileg a gyerek, a másik véglet meg, hogy mennyire trenírozzák, kontrollálják, vagy nevelik önállóságra és kreativitásra és felelősségre.

Az anyagi lehetőségek sem lebecsülendők, hogy mit tud megismerni a világból, el tudják-e járatni olyan különórákra, táborokba, szakemberhez, ahol gondozzák a tehetségét vagy pont fejlesztik, ha arra van szüksége.

+ Maga az "iskolai teljesítmény" sem abszolút állandó :), hisz nem mindegy, hogy versenyistállóról van szó vagy egy olyan suliról, ahogy egy kicsit jobb eszű gyerek már az átlag fölöttinek számít.

2019. márc. 31. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem nem lehet ezt így meghatározni. Nyilván alsó tagozatban többet számít a szülő - rendben tartja-e a gyerek fekszerelését, figyel-e, hogy mindig minden ott legyen a gyereknek a suliban. Kész legyen a lecke, nyúzza-e, hogy a legjobbat kihozza a gyerekből. Viszont, ha nincs meg a gyerekben a képesség, hajlandóság, nincs esze hozzá, akkor hiàba nyúzza a szülő, mégis csak a gyerek írja a felmérőket, az ő teljesítményét tükrözik a jegyek. Nyilván rendezett hàttérrel, odafigyelő szülőkkel könnyebb, de ezt számszerűsíteni én nem tudnám.
2019. márc. 31. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
80%

Szerintem életkor függő is, de gimnazistánál is őszintén hiszem, hogy a szülőnek is nagy része van a dologban, 50 % bizonyosan. Nem mindegy, hogy a gyerek mit lát otthon. Ha a szülő csak panaszkodik, de semmit nem tesz azért, hogy jobb legyen, nem vállal másodállást, nem építi a karrierjét (Ha van bármije egyáltalán, amit karriernek hívhatunk), nem próbál meg kicsit is feljebb kerülni, csak nyavalyog és leginkább gyűlölködik, hogy bezzeg, akik fent iszogatják a kávét, akkor igenis a gyerek is jó eséllyel ilyen lesz. Nem feltétlenül veszi észre a saját hibáit, nem biztos, hogy párhuzamot von az iskolai végzettség és a jó munka között. Persze a negatív példa is példa, így akár jól is elsülhet a dolog és lehet pont azért fog a gyerek nagyon teperni, hogy ne legyen olyan kis nyomorult, mint a szülő. De ez meg már mentalitás kérdés is.

Az sem mindegy, hogy a szülő mit tart fontosnak. Kitűnő legyen a gyerek, vagy elegendő, ha csak néhány tantárgy után mutat érdeklődést, amelyekből emiatt jó is? Milyen segítséget tud a szülő megadni? Igen, bárki lehet jó tanuló, de az is tény, nem mindegy - főleg egy kamasznak - hogy el tud vonulni a saját kuckójába, ahol azért mégis csak kényelmesebb tanulni, vagy 8 kistestvérével kell megosztani azt a likat, amit gyerekszoba néven adtak nekik.

Mik a tervei, perspektívái a gyereknek? Ez is sokszor a szülőn múlik, aki azt hangoztatja, hogy 18 éves korodig eltartalak fiam, utána fel is út le is út, most bocsánat 18 éves korig mégis mit lehet tanulni, milyen végzettséget szerezni? Hány olyan például egyetemi szak van, ami megköveteli a biztos családi hátteret, mert dolgozni mellette nem lehet? Szóval én azt gondolom azért van felelőssége a szülőnek, nem véletlenül találták ki azt a 18 éves korhatárt, aki szerint meg nem az ő dolga, az hárítja a felelősséget. Nyilván a világ nem fekete és nem fehér, én is ismerek olyan embert, akinek elég nyomorult élete volt mindig is, se kutyája, se macskája és mégis így végez el nagyon jó eredményekkel egyébként egy orvosi szakot, még csak nem is valami levelező tinglitanglit. De azért ehhez is kellett a jó mentalitás, a szerencse, a jó társaságba keveredés, akik motiválták az illetőt, nem beszélve arról az állami támogatásról, amit így árvaként kap. Ha lenne szülője, csak mondjuk sz*rnának rá magasról, akkor nem kapna ennyi pénzt, amiből még így is csak lakhatásra meg ételre futja.

2019. ápr. 5. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
49%
Akik itt okoskodnak, jó részüknek nincs gyereke. Genetika, személyiség, ennyi. A kommunizmusban nem nagyon volt divat, hogy a szülő odaült volna tanulni a gyerekkel, max. elsőben, aztán csináld, ez a dolgod. Én csináltam, lett is 2 diplomám. a bátyám nem csinálta, szakmunkás lett belőle. Anyám meg hazajött a melóból, aztán megfőzött,kitakarított, csinálta az ő dolgát, mi meg a miénket, már amennyire. Az igaz, hogy pl. még a bátyámnak sem volt az soha kérdés, hogy iskolába járni kell! Tehát lógni pl. soha eszébe sem jutott. Aztán lett 16 évvel később egy húgom, aki szintén olyan volt, mint a bátyám, úgy lesz..ta a tanulást, ahogy volt. Na, érdekes, mert vele már leült anyám tanulni. Ez már egy másik generáció, most már a tanár is elvárja. Nekem 2 gyerekem van, semmi máson nem veszekedem velük, csak a tanuláson! De döbbentem, hogy még a felsős szülőin is azt mondták, hogy minden nap nézzem át a gyerek füzetét, és írjam alá. Már bocsi, de ez most tényleg az én dolgom?! Ha látom, hogy egy tantárgyból rosszabbul áll, kikérdezem, segítek neki, de ne már, hogy minden nap minden füzetét átnézzem én felsőben?! És akinek van 4-5 gyereke? Ez legyen már a gyerek dolga, könyörgöm. A munkahelyén sem fogom átnézni minden nap a munkáját.
2019. ápr. 9. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem függ a gyerek életkorától is.

Általánosban, főleg alsóban inkább a szülőn múlik, milyenek lesznek a gyerek jegyei. Ugyanis egy 7-10 éves kisgyerek nyilván még nem nagyon tudja felfogni, hogy a saját érdekében kellene minél jobb jegyeket szereznie, meg gyakorolnia az órákra, szóval a szülő dolga lenne motiválni őt a tanulásra, vagy ha valamit nem ért a gyermek, leülni vele tanulni vagy korrepetálásra járatni, leckét kikérdezni, stb...

De ahogy idősödik, egyre nőnie kéne a felelősségtudatának is. Persze akit kiskorában leszartak a szülei, attól kár azt várni, hogy majd gimis korára csak úgy a semmiből megjön az esze és elkezd nagyon szorgalmasan tanulni, mert ennek kb. 0% az esélye...

2019. máj. 8. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

"Azok az oszttarsaim akiknek teljesitmenydrukker es Szigoru szuleik voltak, ma mind diplomasak, akiket meg hagytak logni csavarogni, a szülők azon voltak inkabb minel hamarabb dolgozzon a gyerek, illetve mas szülő meg a sportolast tette a tanulmanyok elé, szoval ez utobbi ilyen nevelésu osztalytarsaimbol mind szak- es betanitott munkas lett.



Rengeteget jelent ha a szulo naponta leül vagy tanul a gyerekkel es hajcsár, vagy pedig azt sem tudja milyen tárgya van a gyereknek épp.



Elsősorban szülő alapozza meg azt a lelkiismeretet, szorgalmat, kitartást, ami majd a gyereket kamaszon, elengedett kézzel is meg fogja határozni.



Magatartasproblema elsosorban elhanyagolt gyerekeket erint. Akik addig tv znek mig akarnak, addig csavarognak mig akarnak"


A "teljesítménydrukker" szülők más esetben pont azt érik el, hogy a gyerekük fellázad és csak azért sem akar a szüleinek megfelelni. Akiket ilyen szülők nevelnek fel egy megfelelési kényszeres ember lesz belőle, aki felnőttként döntésképtelen, önálltólan ember lesz.


Akiket hagytak "lógni" azok nem mind betanított munkások, léhűtők lesznek.


Nagyon általánosító amiket írsz, pedig az élet sosem ennyire fekete, fehér hogy ne legyenek csavarok a dolgokban.

2019. aug. 3. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!